Gå til innhold

Flytt! Dropp han! Kast han ut!

Anbefalte innlegg

Gjest kjerringa
Skrevet

Jeg synes mange av innleggene her er interessante og lærerike. Det som sjokkerer meg,er når en av oss kommer med et problem som en trenger innspill på, eller ber om råd, så er svar nr.3 eller 4 å droppe fyren.

Dette ser jeg på som ganske respektløst overfor trådstarter. Eller har det blitt så lett å forlate den man elsker, at man stikker med en gang det oppstår ett problem?Er gresset alltid grønnere på andre siden?

Skal man ikke investere litt i et forhold? Gi litt av seg selv, og jobbe med problemer? Er det ikke feigt å bare stikke når det oppstår problemer? Ny mann gir vel nye problem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det ofte er det de vil høre når de legger ut problemene sine her på nettet.

Skrevet

Jeg er til en viss grad enig. Men jeg synes det florerer av innlegg type "han slår meg hver dag, bruker mine penger på dop, og har fått 5 under med andre siden vi ble gift" også...der trenger mange tydeligvis en virkelighetssjekk.

Skrevet
Jeg er til en viss grad enig. Men jeg synes det florerer av innlegg type "han slår meg hver dag, bruker mine penger på dop, og har fått 5 unGer med andre siden vi ble gift" også...der trenger mange tydeligvis en virkelighetssjekk.

*rette*

Gjest Ylva Virvla
Skrevet (endret)

Jeg tror det har å gjøre med ideologier om at en skal sette pris på seg selv og ikke akseptere å bli drålig behandlet. Kvinnen i dag skal være så selvstendig og individualistisk. Alt handler om "deg" og ikke om "fellesskapet".

Jeg synes det har gått for langt. Dersom en ønsker å leve i forhold, betyr det at en må ofre noe. Det betyr at en vil oppleve dårlige dager. Alle mennesker har noen negative sider.

(Men selvfølgelig er dettilfeller hvor det å forlate mannen kan synes som det rette rådet å gi, f. eks om en opplever vold o.l)

Jeg mistenker dem som hyppigst kommer med disse rådene for å være skilt.

Endret av Ylva Virvla
Skrevet

Det som slår meg da er at det er "alltid" gjester som skriver slikt... Altså tar jeg det ikke særlig seriøst.

Skrevet
Jeg tror det har å gjøre med ideologier om at en skal sette pris på seg selv og ikke akseptere å bli drålig behandlet. Kvinnen i dag skal være så selvstendig og individualistisk. Alt handler om "deg" og ikke om "fellesskapet".

Jeg synes det har gått for langt. Dersom en ønsker å leve i forhold, betyr det at en må ofre noe. Det betyr at en vil oppleve dårlige dager. Alle mennesker har noen negative sider.

(Men selvfølgelig er dettilfeller hvor det å forlate mannen kan synes som det rette rådet å gi, f. eks om en opplever vold o.l)

Jeg mistenker dem som hyppigst kommer med disse rådene for å være skilt.

Jeg også, men jeg er ikke så tøff som deg at jeg tør å si det... :ler:

Men jeg må innrømme at jeg også synes det virker som veldig mange kvinner her inne har funnet seg dårlige menn. Tror ikke det står så dårlig til generelt i befolkningen.

Skrevet

Du har definitivt et poeng :klappe:

De som gir råd kjenner jo ikke til hele saken, og vedkommendes forhold. Men når det er sagt, så er utrolig mange som finner seg i mye leit når det ville ha vært bedre å avslutte forholdet også.

Gjest Gjest_bb_*
Skrevet
Jeg også, men jeg er ikke så tøff som deg at jeg tør å si det...  :ler:

Men jeg må innrømme at jeg også synes det virker som veldig mange kvinner her inne har funnet seg dårlige menn. Tror ikke det står så dårlig til generelt i befolkningen.

Representativitetsheurostikk. De som skriver på internett har ofte problemer som gjør at de skriver på internett. De færreste ønsker vel tips, kommentarer og innspill hvis alt er lyserødt :)

Skrevet
Representativitetsheurostikk. De som skriver på internett har ofte problemer som gjør at de skriver på internett. De færreste ønsker vel tips, kommentarer og innspill hvis alt er lyserødt :)

Exactly my point.

Skrevet

Jeg har også reagert på dette (og startet en tråd her for en liten stund siden ang. noe av det samme). Etter å ha lest litt her på samlivsforumet, så overrasker det meg ikke lenger at skilsmissestatistikken er så høy i Norge, for å si det slik.

Ellers lurer jeg på om det kan ha en sammenheng mellom det å bo/være gift med en man elsker i motsetning til en man "bare" er veldig glad i. I tillegg kommer det vel også an på holdningen man har til forhold. Hvis holdningen er at "det er mange fisk i havet" og - som Ylva Virvla nevner - at man vil "sette seg i respekt" ved å bruke ultimatumer fremfor rolige diskusjoner som problemløsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...