Gå til innhold

Høy i "pelletsform"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sendte inn spørsmål for litt siden om flis i pelletsform fordi jeg har en allegisk. Nå har jeg også fått beskjed om å kjøpe høy i pelletsform, som er presset til litt store "pelletsklumper". Dyrlegen mente jeg kunne få kjøpt det på felleskjøpet.

Er det noen som vet prisen på det og om de faktisk selger det på felleskjøpet, eller andre steder? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har FK som nærmeste nabo, og skal stikke innom i morgen! ;)

Høy i pelletsform hadde vært helt genialt. Det må jo støve minimalt, og være utrolig mye mer attraktivt for min lille firbeinte å spise ihvertfall. Har en liten kanin som er enormt kresen på høy, og det er lite gunstig. I tillegg er jeg allergisk mot timotei. Needless to say at det blir en del nysing. Pelletshøy: :klappe:

Skrevet

Tusen Takk :):) Bor ganske langt fra felleskjøpet, så det er kjedelig å kjøre bomtur : P

Høy i pelletsform høres jo helt genialt ut! Har aldri hørt om det, men må jo være perfekt hvis mennesket også er allergisk. Også blir det sikkert også mindre høyrot i buret av det også.

Skrevet

Æsj. Var innom FK i dag, og det eneste de har som minner om "pressa høy/ høy i pelletsform" er gresspellets. De skal bløtes i vann og er beregnet på hest. Hadde sikkert ikke vært noe problem å gi hvis de ikke inneholdt melasse. Er ikke det en stivelse? Såvidt jeg vet skal ihvertfall ikke kaniner ha stivelse, men jeg vet jo ikke hva slags dyr det er du skal ha dette høyet til da...

Skrevet

Glemte vist å skrive hva slags dyr det er : P Det er en kanin. Tror melasse inneholder stivelse, men er ikke helt sikker. Det er i hvertfall svart og smaker lakris..det som blir gitt i foret til hest i hvertfall.

Synd de ikke hadde noe på felleskjøpet da... Det er kanskje ikke så lett å få tak i : /

Skrevet

Gidder du sende meg en pm hvis du finner sånne pellets i salg noe sted? ;)

Skrevet

Innbiller meg at jeg har sett slike grønne pellets på en dyrebutikk tidligere. Du får sjekke der, de kan jo muligens skaffe om de ikke har inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...