Quinden Skrevet 6. desember 2006 #1 Skrevet 6. desember 2006 Hei Vet ikke hvorfor jeg skriver dette. Men jeg har hatt en retriever i 8 år og måtte ta livet av den i fjor. Fram til nå syns jeg det har vært helt nydelig uten hund, selv om jeg savner kameraten veldig til tider. Nå saumfarer jeg nettet på jakt etter mitt store ønske, Golden retriever. Er helt syk etter en ny hund, gjerne en litt voksen, orker ikke tanken på valp igjen. Hunden jeg hadde, hadde endel problemer med nervene som resulterte i store ødeleggelser hjemme da vi var vekke, så jeg satt alltid på jobb med nervene i høyspenn. Jeg savner så utrolig en turkamerat igjen, greit å gå med venninner, men jeg husker de herlige turene vi hadde bare han og jeg, da kunne jeg gå i timesvis uten å underholde noen, gå i mitt eget tempo, og bare nyte det å være for meg selv, men samtidig hunden som hold meg med selskap. Så nå er jeg i villrede. Mannen min mener vi ikke bør starte opp med hundehold igjen, men jeg føler han er litt på gli, ungene er store og klarer seg selv, jeg har jobber full tid og vet hva hunderhold innebærer. Noen som har meninger om dette, hadde det vært kjempebra. Føler det er noe tomt i livet, har katt nå, men det blir liksom ikke helt det samme. Hadde katt da vi hadde den siste hunden, og det gikk bra etter at de ble vant med hverandre.
Ciara Skrevet 6. desember 2006 #2 Skrevet 6. desember 2006 Jeg ville generelt si at dersom dere har det minste tvil om dere skal skaffe dere hund eller ikke, så ikke gjør det... Men du er jo erfaren hundeeier, så du vet kanskje selv hva som er best for dere om du kjenner etter. Veier gledene ved å ha hund opp for å sitte nervøs på jobben? (Dette er jo ikke sikkert du vil gjøre med ny hund, da...). Hva hvis dere ønsker å reise mer nå som ungene er store? Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå