Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2006 #1 Skrevet 6. desember 2006 For en tid tilbake innledet jeg ett seksuelt forhold til en mann som har samboer. I begynnelsen plaget det med ikke i det hele tatt, jeg var ny-singel og ville bare ha en pulevenn som ikke krevde noe mer. Kjente han igjennom en felles hobby fra før, og vet at han ikke er i ett forhold som er tipp-topp. Kjenner ikke henne da. Men nå begynner jeg å få litt kalde føtter, ikke fordi jeg har noen følelser for han. Klart jeg liker han og tenner på han, men han er ikke en potensiell kjæreste for meg. Men fordi jeg tror han begynner å ville noe mer, han har flere ganger hintet om å gå i fra samboeren sin (som jeg i utgangspunktet tror er en bra ting for dem begge, men jeg vil ikke ha noe med det å gjøre.), han begynner å bry seg med at jeg dater andre (dater, ikke puler). Og jeg begynner å få sikkelig dårlig samvittighet oven for samboeren hans... Fordi jeg synes det er så dårlig gjort av oss å holde på sånn når det ikke ligger noe mer bak, ingen dype følelser eller ekte kjærlighet. Bare rå, deilig sex... Er det mer ok å være utro når man har følelser for hverandre enn om man bare vil ha seg??? Er jeg den slemmeste her, eller er det han??
Gjest niomi Skrevet 6. desember 2006 #2 Skrevet 6. desember 2006 For det første syns jeg ingenting om å innlede forhold til noen man vet er i et annet forhold. Hadde du likt om noen gjorde det mot deg? Ellers er du nå i et forhold, og bør enten holde deg til det eller bryte ut og være singel igjen. Spiller ingen rolle sånn sett at partneren din har annen dame. Og utroskap er aldri greit.
BayliZ Skrevet 6. desember 2006 #3 Skrevet 6. desember 2006 Hvis du får dårlig samvittighet så burde du jo kutte det ut. Har gjort det samme som deg for mange mange år siden, og det var deilig med fast sex partner som hadde et forhold, for på den måten slapp jeg å forholde meg til noe annet enn det jeg ville ha av han og det var sex. Om det er moralsk riktig, nei ikke for noen av dere.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2006 #4 Skrevet 6. desember 2006 Jeg synes ikke det er rett av deg, men jeg kaster ingen steiner for jeg har vært i samme situasjon selv. At det er råttent gjordt mot hans samboer ja, men for din egen skyld så kan det være lurt å gi seg før helvete bryter løs. Enten ved at hun finner det ut/han røper seg/ eller ved at han legger seg opp i hvordan du lever ditt liv. Er det greit for deg om han gjør det slutt med henne for din skyld, når du ikke vil ha han? Ikke ditt ansvar, men ikke akkurat festlig heller.....
Gjest gjesta Skrevet 6. desember 2006 #5 Skrevet 6. desember 2006 Tror jeg hadde pakket snippesken og gått før hun merket at jeg var der. Hadde ikke orket å få skylden for at det blir slutt mellom dem.
Gjest Labellamia Skrevet 6. desember 2006 #6 Skrevet 6. desember 2006 Tenk hvis du var hans samboer? Det er moralsk forkastelig det dere begge gjør, og et hån mot hans samboer.
Ciara Skrevet 6. desember 2006 #7 Skrevet 6. desember 2006 Dårlig menneske? Nei, så bombastisk ville jeg ikke være. Men samtidig vet du jo at dette ikke er riktig, det er definitivt dårlig gjort overfor hans samboer. Back ut av dette før de (og du) får mer trøbbel - det ville i hvert fall jeg gjort!
Liskat Skrevet 6. desember 2006 #9 Skrevet 6. desember 2006 Det er nå hans ansvar overfor dama. Du har ikke ansvar for andre enn deg, og når han er utro er det hans ansvar. Men det er uansett umoralsk av deg å holde på med andres "eiendom" uten deres samtykke.
Gjest bff Skrevet 6. desember 2006 #10 Skrevet 6. desember 2006 Dårlig gjort? Ja. Potensielle problemer? Kjempemange. Han snakker om å dumpe dama pga deg? Da får du en forelsket mann som har satset alt på deg, samt en skuffet og sint (?) eks-kjæreste. Og det selv om du faktisk ikke vil ha han. Er det verdt det?
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2006 #11 Skrevet 6. desember 2006 Ja, jeg synes det er ett veldig dårlig karaktertrekk av et menneske.
Gjest lazuli Skrevet 6. desember 2006 #12 Skrevet 6. desember 2006 Spør du meg syns jeg samvittigheten din gir gode råd
Gjest LilSweetie Skrevet 6. desember 2006 #13 Skrevet 6. desember 2006 Tror jeg hadde pakket snippesken og gått før hun merket at jeg var der. Hadde ikke orket å få skylden for at det blir slutt mellom dem. ← Veldig enig. Ville ikke si du er et daarlig menneske pga dette, men du har garantert gjort mer sympatiske ting i ditt liv
thea..78 Skrevet 6. desember 2006 #14 Skrevet 6. desember 2006 Hei..du må nesten snu situasjonen litt.Hva viss det var din type(som du elsket over alt på jord)som gjorde dette mot deg.Du hadde sikkert blitt knust.For ikke å snakke om den uvitende stakkars jenta som kanskje mister samboeren sin til en som ikke vil ha han en gang..Nei..hadde holdt meg laangt unna.Gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg passer litt her den.. Ikke meningen å være krass..men hater utroskap!!!!!
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2006 #15 Skrevet 6. desember 2006 Nei, du er ikke et dårlig menneske basert på denne situasjonen, men du har gjort en dum ting, og tatt et dårlig valg. Dere har begge tatt den lette veien uten å tenke på hvordan deres handlinger påvirker mennesker rundt dere. Du fordi du ikke ønsket et forpliktende forhold, han fordi han ikke er mann nok til å gjøre "det rette". Det nytter ikke å fordele skyld, sette merkelapper hvem som er "den slemmeste", for i mine øyne er dere begge like skyldige i situasjonen som har oppstått. Alle kan gjøre feil, men det er hvordan du retter opp dine feil som viser hva slags menneske du er.
Gjest Bellatrix Skrevet 6. desember 2006 #16 Skrevet 6. desember 2006 Er jeg ett dårlig menneske? For en tid tilbake innledet jeg ett seksuelt forhold til en mann som har samboer. I begynnelsen plaget det med ikke i det hele tatt... ← Jeg liker ikke å omtale mennesker som gode eller dårlige i seg selv, men at det ikke plaget deg å ha et forhold til en som er samboer minner i hvert fall om dårlig moral. Selvsagt er han den slemmeste, men når du vet at han har samboer og likevel fortsetter "foholdet" så mener jeg at du også oppfører deg dumt.
Gjest Munchy Skrevet 6. desember 2006 #17 Skrevet 6. desember 2006 Det er nå hans ansvar overfor dama. Du har ikke ansvar for andre enn deg, og når han er utro er det hans ansvar. Men det er uansett umoralsk av deg å holde på med andres "eiendom" uten deres samtykke. ← Enig her:-)
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 6. desember 2006 #18 Skrevet 6. desember 2006 Ikke et dårlig menneske, men kanskje litt kjip?
Gjest Frk Åberg Skrevet 7. desember 2006 #19 Skrevet 7. desember 2006 Blir litt voldsomt å si at man er et dårlig menneske av den grunn. Men moralsk bra er det jo ikke av noen av dere. Samtidig så tenker jeg faktisk at jeg syns han har mer ansvar enn deg, siden det er han som er i et forpliktende forhold og ikke du. Sier ikke at det du gjør er riktig, men at det han gjør er mye verre.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2006 #20 Skrevet 7. desember 2006 Hallo? Hallo? Noen hjemme her, eller? HUN er da ikke noe dårlig menneske. Det er da for svarte HAN som har samboer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå