Miss5 Skrevet 6. desember 2006 #1 Skrevet 6. desember 2006 Hva vil det si at A konto strøm er inkludert i husleie? Betyr det at man ikke trenger å betale strøm for leiligheten? Slipper man på den måten å tegne strømabonnement? Håper noen kan svare. Takker på forhånd
Gjest Dalwhinnie Skrevet 6. desember 2006 #2 Skrevet 6. desember 2006 (endret) Det betyr at borettslaget fungerer som beboernes strømleverandør, og du betaler et fast beløp i strøm over husleia hver måned. En gang i året (som oftest) avregnes dette i forhold til hvor mye du faktisk har brukt, og du får enten penger tilbake eller må betale litt ekstra. På den måten slipper du å tegne eget strømabonnement hos ekstern strømleverandør. Evt er det mulig at du fremdeles må betale nettleie til eksterne. Det tror jeg varierer litt. Endret 6. desember 2006 av Dalwhinnie
Gjest Gjesta Skrevet 9. desember 2006 #3 Skrevet 9. desember 2006 Vi har akonto og det fungerer som dalwhinnie skrev. Vi trenger ikke betalte nettleie heldigvis. Som oftest får man en god pris når det brukes akonto. Jeg er veldig spent på hvordan avregningene blir! Jeg prøver iallefall å spare strlm når jeg kan, men bruk av oppvaskmaskin og kombi vask og tørk krever en del strøm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå