Gå til innhold

FOrlovelsesringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helt grønn, så ikke le av meg nå ;)

Kjæresten og jeg har snakket om forlovelse og greier, og plutselig spør han om begge to skal ha ring?

Hva er mest vanlig?

Skal de være noenlunde like? Vet han har lyst på en spesiell ring til meg, som er designet kun for meg. Hvordan blir det med ring til han da?

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt opp til dere hvordan dere gjør med forlovelseringer. Noen kjøper de klassiske ringene i butikkene som de også bruker til bryllupet.

Min forlovede fridde med en diamantring han hadde kjøpt til meg på egenhånd.. :) Ønsket at han også skulle ha ring, så gikk ut å kjøpte en ring til han også (han var da med).

Lykke til!!!

Skrevet

Jeg fikk en enstens diamntring hos min kjære. Etter litt frem og tilbake ble vi enige om at han går uten ring til vi gifter oss. Da blir det enkle ringer i hvitt gull til oss begge :)

Gjest Ballerina
Skrevet

Vi har begge ringer i hvitt gull med forlovelsesdato inni (så skal vi legge til brullupsdatoen når vi gifter oss for da må de likevel inn til forgylling). Men jeg har også en diamantring ;) Det er mest fordi vi først forlovet oss så fridde han litt senere... :) Uansett hva dere gjør så er det vel helt greit, så lenge man selv er fornøyd med sitt valg!! :)

Skrevet

Jeg synes noe av poenget blir borte, dersom bare den ene skal ha ring.

Skrevet

Tradisjonen i Norge er at begge har like ringer, og at disse brukes om igjen som gifteringer.

(Selv om jeg vet at det noen steder er vanlig med to ringer, og at man bruker begge etter at man er gift.)

Jeg synes den gamle tradisjonen er fin, så vi valgte å følge den.

(Men vi var litt utradisjonelle, ettersom vi kjøpte ringene sammen før selve frieriet kom. )

Nå har det blitt mer og mer vanlig at den mer amerikanske tradisjonen med diamantring kun til jenta. Men jeg har veldig lite til overs for denne.

Skrevet
Tradisjonen i Norge er at begge har like ringer, og at disse brukes om igjen som gifteringer.

Vi har også gjort dette. Men kommer sannsynligvis til å sette en diamant eller tre i ringen min når vi gifter oss.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Vi har like forlovelsesringer og like gifteringer. Bruker begge.

Skrevet

Verken mamma eller pappa bruker gifteringen sin. Mamma sin er for liten og for brei, trur eg. Ho vert plaga av eksem om ikkje ringen er tynn nok til å slippe til luft. Også var ho helsesøster så da var det nok greiest utan ring med tanke på hygiene.

Pappa er elektriker og spurte gullsmeden kva som ville skje viss han fekk straum igjennom den...og valgte dermed å ikkje gå med den.

Sjølv kan eg tenke meg ein relativt enkel ring som brukes både som forlovelsesring og giftering.

Skrevet

Vi har begge ringer i hvitt gull, som vi bruker som forlovelsesringer og senere som gifteringer. I tillegg har jeg på ringen han fridde med (i hvitt gull med safirer og diamant), sammen med forlovelsesringen. Det er ikke en tradisjonell "amerikansk" diamantring/forlovelsesring, mer en "frierring", og jeg bruker den sammen med forlovelsesringen fordi den beyr mye for meg, som selvsagt også forlovelsesringen gjør. Vet ikke hvor vanlig det er, men jeg synes de står godt til hverandre!:)

Det viktigste er vel at dere gjør det slik det passer dere...

Skrevet (endret)

:-

Endret av Callie
Skrevet

Vi valgte og følge den norske tradisjonen med at begge har forlovelsesringer, og bruker de også til gifteringer. Jeg hadde syntes det ble feil om bare jeg skulle ha ring, og jeg vil heller ikke ha en sånn typisk amerikansk ring med stor diamant, det hadde ikke vært helt meg å gå med en sånn til vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...