Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har kjøpt meg et Logitech Zoom webcamera. Til dette ønsker jeg å bruke programmet WebcamXP, men det går bare ikke! Jeg sitter i et nettverk med flere maskiner i dette huset, og hvis jeg setter den interne LAN-ipadressen som ip, ser jeg bildet selv. Dette ser jo selvfølgelig ingen andre, men når jeg endrer ip-adressen til den "offentlige" så ser jeg ingenting, får bare beskjed om at siden ikke finnes. Jeg har laget en webcamregel i brannmuren som følger med WindowsXP, men det funker ikke.

Noen som vet hva jeg skal gjøre? Jeg er møkklei, har brukt en god del på dette kameraet, og så får jeg ikke til å bruke det :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Dere har nok en sentral firewall der som alle bruker. Utad deler dere en ip-adresse. Du må isåfall gå inn på denne firewallen og åpne opp for en port og fortelle at det er til din private ip-adresse!

Gjest Anonymous
Skrevet

Snakk med den personen som har satt opp firewall/ruter.

Skrevet

Det er jeg som har gjort det, og jeg står fast, derfor spør jeg... Men, jeg får vel bare godta at kameraet var sløsing...

Skrevet

hør på det stedet du kjøpte kameraet ...jeg hadde masse problemer med å få det til her på min pc også. Og faktisk så er fremdeles ikke all programvaren lastet ned - for cd'en vil ikke .....

har desverre ikke andre tips å komme med. Kan bare si at jeg forstår ditt sinne og din frustrasjone - det er fryktelig irriterende når sånne ting ikke vil virke ordentlig... :-?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...