Gå til innhold

Symaskin

Gjest Vilja :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger en symaskin for å kunne legge opp jeans o.l. Tror dere denne rimelige maskinen kan gjøre susen sånn sett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du kun legge opp jeans så holder den sikkert, men har du tenkt å bruke den litt (annet enn de 5 olabuksene du kanskje legger opp i året) så ville jeg investert i en dyrere maskin.

De billige symaskinene veier veldig lite og vandrer bortover bordet når du syr. Utrolig irriterende, og du gidder ikke sy lenge på en sånn.

I tillegg er det jo mye dårligere kvalitet på billige maskiner enn de dyrere så klart.

Skrevet

Sant og si tror jeg neppe den kommer til å bli brukt til annet enn å legge opp olabukser. Men jeg lurer på om maskinen er kraftig nok til å sy igjennom jeansstoff? :)

Skrevet

Jeg synes ikke den ser ut til å være mye dårligere enn min 20 år gamle maskin, så jeg har kjøpt i julepresang til begge døtrene mine i år!

Kanskje du kan få teste i butikken?

Skrevet
Sant og si tror jeg neppe den kommer til å bli brukt til annet enn å legge opp olabukser. Men jeg lurer på om maskinen er kraftig nok til å sy igjennom jeansstoff? :)

Vil tro at maskina er helt grei til enkle operasjoner - AEG er jo ikke noe jallamerke heller. Du får sjekke hvor mange watt motoren har og sammenligne det med f.eks. en enkel modell fra Bernina eller Singer. Og så bør du sjekke om det er mulig å få service på maskina gjennom forhandler, eller om du må henvende deg andre steder.

Skal du legge opp jeans er kunsten å bruke riktig nål (spesialnål som er kraftigere enn vanlig) og riktig tråd (jeanstråd). Du bør også sy sakte - brå operasjoner i tykke stoff kan føre til at maskinen stopper.

Skrevet

Den fikk jeg også lyst på! :)

Skrevet

Personlig ville jeg brukt mer penger på en maskin. En billig symaskin er for det første altfor lett, også klarer den ikke å sy igjennom flere lag, i hvert fall ikke jeansstoff.

Skrevet

Takk for svar, dere.

Ble litt usikker på om jeg skal sende avgårde en bestilling eller la det være. Det står ikke opplyst hvor mange watt den har, kun at den er "sterk". Er det så utenkelig at en slik maskin skulle klarer å hamle opp med jeansstoff altså? :forvirret: Det blir isåfall ikke noe kjøp på meg om så er.

Skrevet

Jeg er veldig i tvil om hva jeg skal kjøpe av symaskin også.

Jeg har en datter på fjorten som bruker veldig originale og fargerike klær, og som har lyst til å lage sine egne klær.

Jeg er skeptisk til å kjøpe en billig plastdings fra Lefdahl elektro for 750 spenn.

Regner med at den er verd hver eneste krone, men ikke mer. Hvis man først skal ha en symaskin bør den holde i noen år. Den bør også virke skikkelig. Tenkte å kjøpe en litt mer solid maskin brukt.

Noen av disse maskinene er skikkelige datamaskiner, jeg tenker at det er bare masse tull som enten ikke blir brukt eller som går i stykker.

Jeg ville også sette pris på gode råd om en fornuftig og solid maskin, helst ikke over 2500. Den trenger naturligvis ikke å koste så mye. Moren min skryter av sin gamle Husqvarna fra 1963 som pusler og går ennå. (men jeg tror vi skal ha litt nyere)

Hilsen far til Aurora (trodde aldri jeg skulle melde meg inn i Kvinneguiden!)

Skrevet

Janome har gode og holdbare maskiner, og de er rimeligere enn Husqvarna. De har også 5 års garanti i motsetning til 2 som er vanlig.

Gå på en symaskinforretning og spør der du.

Digitale symaskiner trenger ikke gå i stykker fortere enn mekaniske. På de mekaniske er det mye å skru på, og derfor lettere å slite ut deler på den måten. Men du får nok ingen god, digital symaskin til under 2500 kr.

Skrevet

Jeg tror tipset fra de som syr mye er bra:

Bruk så mye penger som mulig, og kjøp den maskinen med færrest funksjoner du finner til denne prisen.

Da har du kjøpt den best mulige maskinen du får for pengene.

De gamle maskinene var av en uslåelig kvalitet (noen kjente merker fra 60- 70-tallet). De lages ikke slik lenger... :tristbla:

Skrevet

Det ENESTE jeg har hørt om denne maskinen fra folk som har kjøpt den, er dritt. Flere har levert den tilbake.

Kjøp heller en billig Singer e.l. til to tusen, så varer den i ÅREVIS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...