Gjest loren Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 Da vi bodde på det første stedet med pus var hun innekatt, så flyttet vi omtrent 4 mil, her har hun vært utekatt omtrent fra første stund.. Nå flytter vi tilbake til omtrent der vi bodde først. Noen som har erfaringer med å flytte med pus som vil være ute? Er de så fæle til å stikke av som folk skal ha det til? Jeg er litt skeptisk til å slippe henne ut hvis hun fordufter til dit vi bor nå igjen liksom.. Jeg har bedre ting å bruke tida mi på enn å kjøre og hente henne =P Hvordan skal man evt. gjøre det for å forhindre det? Tenkte på å la henne være bare inne i den nye leiligheten en stund først, vet ikke helt hvor lenge, før hun får gå ut der... Tar imot alle tips med takk =)
onyx Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 Jeg har drasset pusen min rundt halve Europa så langt, og ennå ikke opplevd at han har stukket av. Og ja, han ER utekatt. Du kjenner pusen din best. Gi henne tid til å bli kjent med det nye hjemmet sitt. Hvis hun vanligvis kun streifer rundt husdøra er det lite sannsynlig at hun stikker av. Hun er vel sterilisert?
Gjest gjesta Skrevet 5. desember 2006 #3 Skrevet 5. desember 2006 Generelt opererer en vel gjerne med at en bør ha katten inne en fire ukers tid før en gradvis introduserer den for dens nye uteomgivelser.
Gjest gjesta Skrevet 6. desember 2006 #4 Skrevet 6. desember 2006 Generelt opererer en vel gjerne med at en bør ha katten inne en fire ukers tid før en gradvis introduserer den for dens nye uteomgivelser. ← Dette er helt riktig: man må holde katten inne i MINST 1 MÅNED før man slipper den ut på nytt sted. Katten skal bli kjent med nytt hus og nye omgivelser. Selv om det kanskje går bra med noen katter som slippes ut med en gang, så er det altfor mange katter som forsvinner pga eier slipper katten ut med en gang. Vil man virkelig risikere det?
Lillesøster Skrevet 9. desember 2006 #5 Skrevet 9. desember 2006 Jeg flyttet for to år siden med to utekatter. Jeg var ekstremt redd for å miste dem. Jeg tror bare jeg klarte å holde dem inne i litt over en uke før de nesten ble desperate. Men jeg ble med dem ut første gang. Jeg bærte dem en og en ut. Vi kikket oss litt rundt og katten fikk lukte seg frem utenfor. Jeg anbefaler seg å holde katten lengst mulig inne, men man må jo bruke skjønn i hvert enkelt tilfelle.
xia Skrevet 12. desember 2006 #6 Skrevet 12. desember 2006 Har kun hatt gode erfaringer de gangene vi har flyttet, men har holdt katten inne minst 10 dager fra vi alle er flyttet inn på nytt sted, helst mer. I tillegg har vi gått tur med pus i bånd, samt vært ute sammen med katten eller latt døra stå oppe de første gangene den er ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå