Gå til innhold

Hvor lenge varer en maskara.......?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes egentlig dette er flaut å spørre om.....

Hvor lenge ca varer en maskara ved daglig bruk? :sjenert::sjenert:

Kjøpte Lancome - Hypnose i høst en gang, men synes ikke den er slik den var da jeg kjøpte den :sjenert::ironi:

Hvis dere sier at den varer ca 3 mnd er den nok tom, men hvis den skal vare ca et halvt år må det være en annen grunn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det står 6måneder på en maskara, men jeg har nå aldri opplevd en maskara som varer så lenge. Til nå synes jeg at Lancome hypnose faktisk har vært den maskaraen som varer lengst.

Så lenge du ikke lager så mye vakum når du tar børsten ut og inn så varer den nok lengre.. YSL sin maskara tørker med andre ord veldig fort i forhold til hypnose..

Skrevet

Jeg har min i ca. 3 mnd. Pga bakterier bør man ikke ha en mascara så mye lengre enn det. Grøsser når jeg hører om folk som påstår de har sine i nesten ett år.

Jeg bruker Max Factor Masterpiece, bør kanskje legge til at jeg har tette og lange vipper.

Gjest Deception
Skrevet

Stort sett kaster jeg mascaraer etter 8-10 uker, når jeg synes de begynner å bli litt tørre.

Skrevet

Jeg har mascarer i ca 3-4 mnd. Bruker Loreal Telescopic. Trenger ikke så veldig mye på for å få lange fine vipper og den tørker heller ikke fort ut.

Skrevet

Jeg har mine fra 4-6 mnd jeg! ikke noe problem det!

Gjest Kanelia
Skrevet

Jeg bytter mascara etter 2-3 mnd. pga faren for bakterier, og pga at de tørker ut.

Gjest Frk. Grønn
Skrevet

Me too :Nikke:

Skrevet

Hei :) leste et sted her at man burde bytte hver andre mnd..

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Samme her

Gjest Fruktfat
Skrevet

jeg bruker de til de er tomme, og det blir de før de tørker ut her.

viktig å ikke "pumpe" (dytte kosten opp og ned flere ganger før man tar den på), da har man den ikke lenge...

Skrevet

svigermora mi sa at hun har hatt samme mascara i snart 10 år :overrasket:

gjett hvem som får ny mascara i julegave av meg??

Skrevet

Kjøper meg ny mascara omtrent en gang i halvåret, litt sjeldnere kanskje.. og de rekker aldri å bli verken tomme eller tørre før den tid. Vet jeg burde bytte oftere, men er fattig student og prioriterer mat ;)

Bruker mascara 5-6 ganger i uka, og det går normalt i billigmerker som Maybelline.

Gjest Saramia
Skrevet

Jeg har mascaraene mine i år etter år etter år. De blir aldri tom og det går helt fint....

*må kanskje legge til at jeg aldri bruker mascara...*

Skrevet
Jeg bytter mascara etter 2-3 mnd. pga faren for bakterier, og pga at de tørker ut.

Jeg også

Skrevet

Håper dere vasker hendene etter dere har tastet på tastaturet? Det gjør nemlig jeg, tastaturet er en bakteriebombe, men det er kun maskara-bakterier som er "farlige", ja. :sjenert:

Har forskjellige som jeg bruker, varer vel maks 1 år, jeg bruker de til jeg ikke vil ha de lenger.

Skrevet

Bruker en fra YSL. Bytter ca hver 4 mnd, rett og slett fordi den tørker ut :)

Skrevet
Jeg har min i ca. 3 mnd. Pga bakterier bør man ikke ha en mascara så mye lengre enn det. Grøsser når jeg hører om folk som påstår de har sine i nesten ett år.

Jeg er blant dem som kan ha en mascara i ett år. Men brukeren her svarer vel ganske bra:

Håper dere vasker hendene etter dere har tastet på tastaturet? Det gjør nemlig jeg, tastaturet er en bakteriebombe, men det er kun maskara-bakterier som er "farlige", ja.  :sjenert:

man velger jo selv hvilke bakterier som er "farlige", og det hjelper veldig at produsentene advarer mot å ha mascaren lenger, det er jo en slik utskiftning de tjener penger på! Jeg har ikke hatt problemer pga jeg har hatt mascaraene så lenge. Det jeg imidlertid har opplevd er at enkelte mascaraer tørker ut veldig fort pga konstruksjonen. Maybeline varte kun en måned eller to hjemme hos meg, og det synes jeg er sløsing med ressurser. Nå bruker jeg en som er ordentlig tett og mascaraen fungerer like bra nå som da den var ny. Jeg ønsker ikke være en del av et slikt bruk og kast samfunn der man kaster ting før det er nødvendig.

10 år synes jeg forøvrig var litt lenge... selv jeg klarer ikke å ha dem så lenge, er vel ca ett års tid jeg har en mascara. Jeg kunne heller aldri sett for meg å sette opp et årlig mascarabusjett på over 1000 kr året!

Gjest Deception
Skrevet

Når jeg velger å kaste en mascara, er det ikke så mye pga. eventuelle bakterier, for jeg tipper produsentene stapper dem fulle av bakteriedrepende midler. Men jeg kaster mascaraer når jeg synes de ikke er like gode lenger. Normalt sett har jeg mange mascaraer i bruk samtidig, og da blir de ikke kastet etter maks tre måneder. Men som nå, hvor jeg bruker den samme mascaraen hver dag, blir den nok kastet før den er tre måneder gammel, fordi den føles tørr, begynner å klumpe osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...