Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bare litt nysjerrig her...

Dere som prøver, tester dere på ikm dagen dersom mensen ikke har dukket opp før? Og hvorfor egenlig? Kan jo skjønne at dere er spente på om dere er gravide eller ikke.. men at dere er på ikm dagen betyr jo ikke at mensen skal ha kommet om morgenen da. Hvorfor bruke penger på en dyr test når mensen kan komme i løpet av dagen. Er det da ikke bedre å vente til dagen etterpå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi man er så vanvittig nysgjerrig!

Jeg testet dagen før jeg :sjarmor:

Skrevet

Tester kun hvis jeg har gått over 3 dager etter IKM. Og det viser seg at mensen kommer hver eneste måned :sur: , men jeg slipper iallfall skuffelsen med å se blanke tester + sparer noen kroner.

Corine

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Første gangen var jeg helt sikker på at mensen skulle komme, så jeg tror jeg var to-tre uker over IKM før jeg innså at kanskje jeg skulle ta en test? Denne gangen gikk det bare en uke, og det med sterke mistanker...

Skrevet

Jeg testet samme dag fordi jeg hadde den akkurat samme følelsen i kroppen som jeg hadde sist jeg var gravid. Ville aldri ramlet meg inn å sløse vekk en graviditetstest bare fordi jeg var nysgjerrig. Men jeg var så sikker. Og jamen hadde jeg ikke rett :)

Skrevet

Jeg mener å huske at jeg testet på IKM, men den var negativ. Men så testet jeg et par dager etter IKM og den testen var positiv :)

Noen får sikkert positiv test før eller på IKM, men min kropp ville pine meg litt til ;)

Skrevet

Nå trenger man ikke "bruke penger på en dyr test" du får tester for rundtom tieren på nettet så vidt jeg vet?

Noen er vel bare mer utolmodige enn andre, og de som vil teste tideig må vel få lov til det?

(om jeg får mensen i løpet av dagen, så vet jeg det egentlig allerede når jeg står opp pga tempfall da. Men jeg tester uansett ikke '"IKM"-dagen (eller mens-dagen da i mitt tilfelle) eller før eller senere jeg da, mensen kommer som den skal den (jeg prøver jo ikke å bli gravid da!) men har full forståelse for at noen velger å gjøre det, og at andre velger å ikke gjøre det. Det er jo valgfrihet, og det er ikke dine penger de bruker, så hva om de vil teste på ikm-dagen? Meget mulig jeg ville gjort det, om jeg prøvde, for som sagt, jeg hadde faktsik visst at noe ikke var helt som vanlig da, om tempfallet uteble?)

Skrevet

Jeg hadde IKM 8. august....men det var så mye å gjøre (jobb og ellers), så både 9.ende og 10. kom og gikk før jeg fikk testa meg. 11. aug tenkte jeg at - nei, nå er det noe rett som ikke er riktig :ler: og tok test på ettermiddagen. Mest sannsynlig kunne jeg vel ha testa meg den 8.ende og fått positivt utslag men har jo hørt at mange får negativt resultat på selve IKM dagen og positivt noen dager etter....

Skrevet

Malma: Så klart de må få lov til å teste dersom de har lyst til det..

jeg synes det bare er litt rart at man velger å teste samme dag som mensen normalt skal dukke opp...

men folk må få gjøre som de vil... men også få spørre de smp man ønsker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...