Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere her som er totalt avhengig av Askepott-filmen på juleaften?

Jeg bare MÅ se den, og da kommer julestemningen for fullt, spesielt av den fine musikken og stemmen til han som forteller. :nissevink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser hvert eneste år! Tre nøtter til Askepott, julestrømpe og dyne i sofaen er tradisjon! Jeg synes det er en veldig søt film. Jeg er egentlig ikke overbegeistra for den "dubbinga", men det hører jo med. Ingen jul uten. :)

Skrevet

Jeg liker heller ikke dubbing av filmer, men på den filmen ville det blitt helt feil uten.

Skrevet

Jeg setter meg aldri ned for å se på hele filmen, men den surrer og går i bakgrunnen. Får også julestemning av musikken og stemmen, så tv'en må være på ja :Nikke:

Skrevet

hi hi jeg har`n på DVD.................. :sjarmor:

Skrevet

Det er egentlig ingenting jeg MÅ se, men jeg pleier å få med meg Tre Nøtter Til Askepott ja, synes den er så koselig. Det som er så fint med dem er jo nettopp det at man bare ser dem én gang i året. For mange år siden tok vi opp et slikt fast juleprogram og så den flere ganger i løpet av året, noe som førte til at da julen kom var det ingen som orket å se det på TV og det tok flere år før vi begynte å samle oss sammen foran akkurat det programmet. Så vi kommer aldri mer til å ta opp eller kjøpe slike spesielle filmer eller programmer.

Gjest -eline-
Skrevet

Den må jeg og bare se! Gleder meg like mye hvert år. Vurderer å kjøpe den på DVD, just in case NRK gjør noe dumt og tar den av sendeplanen et år ;)

Skrevet
Den må jeg og bare se! Gleder meg like mye hvert år. Vurderer å kjøpe den på DVD, just in case NRK gjør noe dumt og tar den av sendeplanen et år ;)

Den "virker" bare når det er jul her også. Just in case, som du sier ;)

Mens Skomakergata går på DVD her i hele desember :)

Gjest Nattblomst
Skrevet
hi hi jeg har`n på DVD.................. :sjarmor:

Jeg også! Kjøpte den i fjor. Som dere skriver, just in case... For den filmen hører med til jula.

Skrevet

Den filmen er så kjedelig, skjønner ikke hvorfor de på død og liv må sende den hvert år. Ingen av ungene bryr seg om den heller.

Skrevet
Jeg setter meg aldri ned for å se på hele filmen, men den surrer og går i bakgrunnen. Får også julestemning av musikken og stemmen, så tv'en må være på ja :Nikke:

Akkurat som her det. :Nikke:

Skrevet

Jeg har vokst opp med å spille i korps på julaften, og har derfor ikke noe forhold til den filmen, da den ble sendt på et tidspunkt da jeg allerede var i kirka. Så så denne filmen først som voksen, og det er noe av det verste makkverket jeg har sett. Dubbinga er det verste. Men skjønner at de som har sett den siden de var unge har et helt annet forhold til den. Kvalitetsmessig er vel "Reisen til julestjernen" på samme nivå som askepottfilmen, men "Reisen til julestjernen" må jeg få med meg hvert år. :)

Skrevet

Den er et must på julaften. Jeg og søstrene mine kryper opp i sofaen hjemme hos mamma og pappa. Pysj og pledd mens mamma lager brødskiver og svinser rundt med de siste forberedelsene...

Selv om vi kan det meste av filmen utenatt MÅ vi se den :ler:

Husker det var ett år NRK ikke viste den og da var det TEXAS og RAMASKRIK hjemme hos oss!!!!!!!!!

Skrevet

Elsker den filmen! Har sett den ca i alle år, gått glipp av et par ganger kanskje. Helt klart, jeg sitter foran tv skjermen når den blir sendt i år :D

Skrevet

Den er et fast innslag på julaften ja.

Jeg har den også på DVD, men ser den selvsagt ikke resten av året. Det er rett og slett bare "just in case". Jeg gikk glipp av halvparten første året jeg feiret hos min tilkommendes familie, for der i huset var ikke dette så fast tradisjon (derimot så de tv resten av dagen, mens jeg er vant til å være på besøk helt frem til middagen) Året etter fikk min kjære oppleve hvordan jeg er vant til å ha det, at akkurat denne er "hellig", det er den eneste dagen i året mine foreldre tillater at vi ser tv under frokosten/tar frokosten med i sofaen (tvert motsatt av hva han er vant til, der står tv'n på året rundt, men på julaften ble den slått av) og selv hvor mange besøk vi skal i før middag (det har blitt flere, nå som de to besteforeldrebesøkene har blitt til fire, to av dem på gravsted (men ikke samme gravsted, derfor må vi altså reise 4 plasser) så venter vi til den filmen er ferdig.

Så da fikk jeg den med ham i gave, slik at i tilfelle det skulle bli problemer med å få sett den de årene vi feirer hos hans familie... så har jeg den. Og når vi feirer hos min så kan jeg sette den igang tideligere (jeg er ikke like opptatt av tegnefilmene og sånn nemlig) slik at det ikke blir problemer med å rekke alt det andre før middagen...

Skrevet

Det var smart malama :)

Syns 3 nøtter til askepott er kun å se julaften, aldri ellers. Men å kjøpe dvd'en, da kan jeg jo faktisk få den filmen med meg her i frankrike når jeg ferier julaften her :D

Skrevet
Jeg liker heller ikke dubbing av filmer, men på den filmen ville det blitt helt feil uten.

:Nikke: Jeg tenker ikke over dubbinga når jeg ser Tre nøtter til Askepott, for den har alltid vært sendt med norsk tale, så lenge jeg kan huske. På andre filmer er jeg ikke begeistret for dubbing. Askepott er jul! :nisse:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...