Gå til innhold

legevakt ved omgangsyke

Anbefalte innlegg

Skrevet

når skal man kontakte legen når barnet har spysyka??

har ei på 2 år som beg å spy i går, hun har feber og drakk pittelitt og siste to bolle biter i morges som kom opp. har siden holdt senga og vil ikke opp bare sover å griner litt innimellom. får ikke i henne noenting drikke........ er flere timer siden hun inntok noe.. huff liker ikke når barna er syke og veldig slakke... :grine:

Videoannonse
Annonse
Gjest Cosette
Skrevet

Små barn blir veldig fort uttørket om de ikke får i seg drikke.. Jeg ville kontaktet lege. :klem:

Skrevet

Det ville ikke jeg gjort - ikke på andre dagen. Kokt ris og kokt vann - først og fremst vann. Og la henne sove så mye hun vil. Når snuppa er sånn, er det 1-2 dager, og så er hun frisk som en fisk etter første måltid hun beholder.

Gjest Mayamor
Skrevet

Ville heller ikke løpt til lege så fort, men ville sett ann almenntilstanden. Gi etter på prinsipper; gi saft, juice etc på flaske, saftis, alt hva barnet vil ha for å få i væske. Dull med et sykt barn. Men selvsagt skal en se det an. God bedring.

Skrevet

Hvis man er usikker så ville jeg ringt helsestasjonen jeg-

Skrevet

Det kan være fornuftig å bare ringe legevakten, slik at det blir registrert ar den lille er dårlig. Da er det enklere å bli tatt på alvor om det viser seg å være noe som trekker ut i tid.

Det gjelder også for egen del, om man som voksen blir syk, ifbm behov for sykmelding ved sykdom over 3 dager

Gjest Cosette
Skrevet
når skal man kontakte legen når barnet har spysyka??

har ei på 2 år som beg å spy i går, hun har feber og drakk pittelitt og siste to bolle biter i morges som kom opp. har siden holdt senga og vil ikke opp bare sover å griner litt innimellom. får ikke i henne noenting drikke........ er flere timer siden hun inntok noe.. huff liker ikke når barna er syke og veldig slakke... :grine:

Hei , - hvordan har det gått med den lille, da? :klem:

Skrevet

Det gjelder også for egen del, om man som voksen blir syk, ifbm behov for sykmelding ved sykdom over 3 dager

Man kan være hjemme alle ti dagene i strekk om man vil når det er barnet som er sykt

Skrevet

Hei!

Ja, man kan være hjemme i 10 dager, men ofte går de dagene veldig fort og de skal vare et helt år (selv om det er 10 for mor og 10 for far). Vi har 2 barn som har astma, og da ryker de dagene veldig fort om man ikke får en sykemelding de gangene det trekker ut.

Skrevet

hei hei!!

takker for svar!!

det gikk godt med litla denne gang også-gjør som regel det!! hun viste litt tegn til uttørring men begynte å drikke idet jeg skulle ringe legevakten. Er helt fin nå!!!

veldig enig i at de 10 dagene går fort jeg har brukt opp mine dager nå men er heldigvis få dager igjen til neste år. satser på friske barn!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...