thei Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 når skal man kontakte legen når barnet har spysyka?? har ei på 2 år som beg å spy i går, hun har feber og drakk pittelitt og siste to bolle biter i morges som kom opp. har siden holdt senga og vil ikke opp bare sover å griner litt innimellom. får ikke i henne noenting drikke........ er flere timer siden hun inntok noe.. huff liker ikke når barna er syke og veldig slakke...
Gjest Cosette Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 Små barn blir veldig fort uttørket om de ikke får i seg drikke.. Jeg ville kontaktet lege.
Gjest Turi Skrevet 5. desember 2006 #3 Skrevet 5. desember 2006 Det ville ikke jeg gjort - ikke på andre dagen. Kokt ris og kokt vann - først og fremst vann. Og la henne sove så mye hun vil. Når snuppa er sånn, er det 1-2 dager, og så er hun frisk som en fisk etter første måltid hun beholder.
Gjest Cosette Skrevet 5. desember 2006 #4 Skrevet 5. desember 2006 Men barnet får jo ikke i seg væske??
Gjest Mayamor Skrevet 6. desember 2006 #6 Skrevet 6. desember 2006 Ville heller ikke løpt til lege så fort, men ville sett ann almenntilstanden. Gi etter på prinsipper; gi saft, juice etc på flaske, saftis, alt hva barnet vil ha for å få i væske. Dull med et sykt barn. Men selvsagt skal en se det an. God bedring.
Gamle Alex Skrevet 6. desember 2006 #7 Skrevet 6. desember 2006 Hvis man er usikker så ville jeg ringt helsestasjonen jeg-
hegehi Skrevet 6. desember 2006 #8 Skrevet 6. desember 2006 Det kan være fornuftig å bare ringe legevakten, slik at det blir registrert ar den lille er dårlig. Da er det enklere å bli tatt på alvor om det viser seg å være noe som trekker ut i tid. Det gjelder også for egen del, om man som voksen blir syk, ifbm behov for sykmelding ved sykdom over 3 dager
Gjest Cosette Skrevet 6. desember 2006 #9 Skrevet 6. desember 2006 når skal man kontakte legen når barnet har spysyka?? har ei på 2 år som beg å spy i går, hun har feber og drakk pittelitt og siste to bolle biter i morges som kom opp. har siden holdt senga og vil ikke opp bare sover å griner litt innimellom. får ikke i henne noenting drikke........ er flere timer siden hun inntok noe.. huff liker ikke når barna er syke og veldig slakke... ← Hei , - hvordan har det gått med den lille, da?
Gjest Gjesta Skrevet 6. desember 2006 #10 Skrevet 6. desember 2006 Det gjelder også for egen del, om man som voksen blir syk, ifbm behov for sykmelding ved sykdom over 3 dager ← Man kan være hjemme alle ti dagene i strekk om man vil når det er barnet som er sykt
hegehi Skrevet 7. desember 2006 #11 Skrevet 7. desember 2006 Hei! Ja, man kan være hjemme i 10 dager, men ofte går de dagene veldig fort og de skal vare et helt år (selv om det er 10 for mor og 10 for far). Vi har 2 barn som har astma, og da ryker de dagene veldig fort om man ikke får en sykemelding de gangene det trekker ut.
thei Skrevet 7. desember 2006 Forfatter #12 Skrevet 7. desember 2006 hei hei!! takker for svar!! det gikk godt med litla denne gang også-gjør som regel det!! hun viste litt tegn til uttørring men begynte å drikke idet jeg skulle ringe legevakten. Er helt fin nå!!! veldig enig i at de 10 dagene går fort jeg har brukt opp mine dager nå men er heldigvis få dager igjen til neste år. satser på friske barn!!!!!
Gjest gjesta Skrevet 7. desember 2006 #13 Skrevet 7. desember 2006 Hvorfor legevakten og ikke fastlegen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå