Gå til innhold

Forlovelsesring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi vært hos alle gullsmedene i Trondheim og har googlet en god del, men vi finner ikke drømmeringen.

Vi er på utkikk etter diamantring til meg, min kjære vet hva han vil ha. Enstens ringer sitter ikke pent så vi prøver å finne noe mer kreativt.

Tenkte at det sikkert måtte være noen her som er/har vært i samme situasjon? Er det noen av dere som har noen linker ol til inspirasjon, eller kan anbefale en spennede gullsmed i Oslo?

Det vi kikker etter er trestens diamantring i hvitt gull, gjerne med et litt spesielt design.

Vi tror egentlig at vi har funnet ringen, en princess cut med en trilliant på hver side. Men vi vill gjerne se om vi ikke finner noe i Norge før vi kjøper, så hvis noen har sett noe lignende??

Tusen takk for alle linker og tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med at en enstensring ikke sitter pent? på han? det gjelder jo bare å ha rett strl.

Dere kan jo designe deres egne ringer! Det gjorde vi. Ikke noe spesielt dyrere er det heller.

Google litt på det :)

Skrevet (endret)

Jeg så etter noe lignende selv. Så først på enstensringer men kom frem til at de fleste ikke satt så pent pga selve ringen ikke var så pen, samt at det er upraktisk når dette er en ring man skal gå med hver dag.

Så så vi på ring med en stor sten og flere små på sidene, men utvalget av det later til å være veldig dårlig, ihvertfall i den byen jeg bor i. Det kan hende at du vil finne mer i Oslo hos de mer eksklusive gullsmedene der, ihvertfall hvis du er ute etter litt størrelse på steinene.

Jeg endte til slutt opp med en alliansering med forholdsvis store steiner. Det er praktisk i den forstand at den ikke stikker ut og henger seg fast i ting, jeg har plass til giftering på samme finger, den er tidløs og så er det koselig å kunne bygge den ut etterhvert :)

Skal du til USA i nærmeste fremtid så er det stedet å kjøpe slike ringer. Amerikanske brudemagasiner er proppfull av reklamer for kjempesvære diamantringer med mange stener i hver ring.

Endret av orakel
Skrevet

Bare for inspirasjon:

www.cooldiamonds.com

Se på "rings" og klikk deg framover til ringen som heter Fabienne nr10

Kanskje det er noe slikt du ser etter?

Mange butikker skaffer andre ting end bare enstensringer, siden de er litt mer vant med at mange ønsker seg en mer amerikansk forlovelsesring.

Ellers så har Conrad Langård masse forskjellige diamantringer, og vil kunne skaffe det meste

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen.

Allianse ring er det mest praktiske, men har lyst på noe enda mer spesielt.

Kjempe fin den ringen på www.cooldiamonds.com, ligner temmelig mye på den jeg drømmer om :)

Takk for tipset om Conrad Langård, vi skal innom der på tirsdag og se hva de har.

Kom gjerne med flere linker ol hvis noen flere sitter på noen bra :)

Skrevet

Eller kanskje noen har lyst til å legge ut linker med sine forlovelses/gifteringer - all inspirasjon mottas med takk :)

Skrevet

Tror Gullborgen i Oslo (rett ved Gunerius) har mange typer. Hos www.hedensguld.se kan man designe sine egne ringer og jeg tror de sender til Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...