Gå til innhold

Hvilken kirke?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Vi har hatt som utgangspunkt at vi skal vies i kirken på hans hjemsted, og dermed kjøre litt over en time til min hjemkommune hvor vi har middag og fest.

Hadde vi valgt å vies i "min" kirke hadde det blitt 30 min å kjøre fra kirke til festlokale.

Nå har vi vært å sett på "hans" kirke, og jeg ble litt skuffet... Ved inngangspartiet er det mye svartsopp, og hele kirka hadde trengt et strøk maling utendørs. Innsiden er grei. Det er ikke det alt må være perfekt, men jeg synes ikke det så pent ut. Kirken jeg tilhører ser velholdt ut og er litt penere innvendig.

Er jeg pirkete? Er det best å bare glemme dette egentlig svært lille problemet?

Har sagt tidligere at det ikke er så nøye for meg hvilken kirke vi vies i, men merker at jeg ønsker at vi skulle holdt oss til min kirke...

Noen synspunkter...?

Endret av Gifteklar:)
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Betyr det mye for din kjære at dere gifter dere i "hans" kirke?

Har du bestemt mange detaljer i forbindelse med bryllupet?

Hvis det er så at han ønsker den kirken og du har bestemt det meste annet, så synes jeg du skal holde dette for deg selv og beholde den avtalte kirken.

Hvor lenge er det til bryllupet?

Er det kort tid til bør du ikke skifte, er det lenge til er muligheten der så sant det ikke betyr veldig mye for ham.

Hva med en dugnad for å vaske vekk det svarte ved inngangspartiet?

Gjest Ballerina
Skrevet

Jeg hadde nok snakket med min forlovede om dette. Hvis det er sånn at kirka er kjempeviktig for ham, så hadde jeg nok ikke gjort noe mer med det, men hvis det ikke er det, så burde det ikke bli så vanskelig å bytte kirke til "din". Jeg skjønner hva du mener med at kirka skal se fin ut og alt det der... tror nok jeg hadde villet bytte!

Men hvis det nå blir sånn at dere gifter dere i hans kirke, så er jeg enig med Orakel, se om dere får vasket det bort! ...da blir den nok penere :) Og så lenge den er grei inni, så er det jo der dere skal være mest. Hvis dere skal ta bilder utenfor kirka så er det jo ikke sånn at dere MÅ ha kirka i bakgrunnen på alle bildene (kanskje bare noen...). Og innsiden blir jo penere med litt blomster også da! :) LYKKE TIL!

Skrevet

Det første jeg tenkte var at kirka var fryktelig langt unna lokalet..

Så hvis kirka di er nærmere, finere og det ikke spiller noen rolle for dere, så ville jeg gått for den :) Jeg skjønner godt du tenker på det, utsiden av kirka er jo det første folk ser av bryllupet deres

:bryllup:

Skrevet

Det er viktig for han (og hans foreldre) å ha det i den kirka.

Når det gjelder avstanden så er det mange som bor der kirka ligger og derfor må kjøre derfra allikevel. Vi måtte så langt (over en time) unna for å finne et greit festlokale... Men skal prøve å ordne overnatting 50 m unna.

Får vel bare overtale noen til å hjelpe til med vasking av kirkevegg! :) Bare ikke malinga blir med i samme slengen...

Takk for råd/tips.

Skrevet

ærlig talt jeg hadde blitt skuffa om jeg skulle kjøre en time (det er langt!) mellom kirke og selskapslokale. håper dere ikke har folk som kommer langveisfra i utgangspunktet.... vi (venner og familie) er spredd for alle vinder, og når vi er i bryllup så innebærer det alltid masse kjøring uansett. det er jo greit det, for å bå i bryllup er jo bare noe av det hyggeligste som finnes, men - jeg ville ikke gått i kirken om det var så langt unna selskapslokalene....

beklager, det var sikkert ikke denne tilbakemeldingen du ønsket deg...

Skrevet

Jeg synes også det er langt, og vi har spurt mange hva de synes. Mange mener at det er fint at begges hjemsted blir "inkludert". Noen synes det blir mye kjøring. Selv ville jeg holdt i kirka på mitt hjemsted (30 min unna festlokale), men vi har inngått et kompromiss fordi brudgom og hans familie gjerne vil ha vielsen på hans hjemsted. Jeg må innrømme at når jeg i tillegg til avstanden fikk se at kirka så litt slitt ut utvendig, fikk jeg lyst til å "bytte"... Men vi får se hva vi blir enige om.

Var i et bryllup i sommer hvor vi først kjørte 4 t dagen før for å komme oss til overnattingssted/festlokale. Dagen etter ble det en time å kjøre til kirka, og samme avstand tilbake til festlokalet igjen. Det var faktisk lite mumling om lange avstander, og selv om det ble en del timer i bil den helga, så gikk det greit.

Men skjønner godt hva du mener, mamma til to :)

Mvh Gifteklar:)

Skrevet
ærlig talt jeg hadde blitt skuffa om jeg skulle kjøre en time (det er langt!) mellom kirke og selskapslokale. håper dere ikke har folk som kommer langveisfra i utgangspunktet.... vi (venner og familie) er spredd for alle vinder, og når vi er i bryllup så innebærer det alltid masse kjøring uansett. det er jo greit det, for å bå i bryllup er jo bare noe av det hyggeligste som finnes, men  - jeg ville ikke gått i kirken om det var så langt unna selskapslokalene....

beklager, det var sikkert ikke denne tilbakemeldingen du ønsket deg...

Vi hadde også en times kjøring mellom kirke og lokale, fordi jeg ville gifte meg i den kirken jeg var døpt og konfirmert. Selskapet var greiest å ha her hvor vi bor og min mann har røtter. var ingen som surmulte fordet, og ihvertfall INGEN som ikke kom! Tvertimot så kom det maaaange fler enn ventet i kirken fordi det var der jeg hadde min oppvekst så mange i området kjenner meg.

Folk synes det var ok å kjøre et stykke; halvparten hadde en time å kjøre til kirken (mannens familie) og halvparten hadde en time å kjøre til lokalet ( min familie).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...