Gå til innhold

Er så usikker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lilleblomst_*
Skrevet

Jeg tror jeg må bare skrive litt. Tømme hodet litt og dele litt tanker

Jeg har akkurat fått meg ny kjæreste, i forrige uke. Det en fyr fra høgskolen og jeg har alltid syntes han virker ålreit, så da han fortalte ham hadde vært forelska i meg siden begynnelsen av skoleåret tok jeg sjansen. Men problemet nå er at jeg bare tenker på eksen og hvor mye bedre jeg liker ham. Jeg kan ikke noe for det, plutselig liker jeg ikke han her nye (verken måten han er på eller hvordan han ser ut). Er liksom ikke forelska. Og det er så rart, jeg har hatt så lyst på kjæreste lenge nå og jeg har jo tenkt mye på denne fyren før. Jeg er litt sånn som gjemmer følelsene så jeg vet ikke helt om det bare er jeg som holder meg tilbake eller om jeg ikke er interessert. Skal uansett gi det litt tid for å se. Han er jo søt og snill og riktig for meg egentlig, føler ikke vi har så god kjemi bare, men vi har jo ikke snakket så mye ennå heller. Han sov her i natt, men hadde ikke sex fordi jeg hadde mensen. Har egentlig ikke så veldig lyst til å ha sex med ham heller, når jeg tenker på eksen, det blir liksom feil. Med meg og eksen var alt perfekt,; kjemi, sex, kyssing, prating; alt annet er så nedtur. Om en uke reiser jeg hjem til familen for å feire jul, så vi blir fra hverandre i tre uker. Litt teit timing å være usikker på. Jeg skal levere eksamen innen en uke også, og jeg får ikke gjort noe fordi jeg tenker på eksen og alt. Lurer på om jeg skal ringe til ham bare for å prate litt, (vi har gjort det av og til siden vi slo opp) jeg pleier å bli i bedre humør etter å ha snakket med ham, han er liksom bestevennen (litt patetisk egentlig)... Må virkelig gjøre NOE, for jeg får ikke gjort noen ting nå. Julegaver jeg må kjøpe og sende også.. Ååårk.

...what have you done, you made a fool of everyone

Videoannonse
Annonse
Gjest Silmarill
Skrevet

Det første som slår meg er jo at du rett og slett ikke er interrisert i han!

Du kan jo ikke tvinge deg selv til å være forelsket i en fyr bare fordi du har lyst på kjæreste.

Ingenting stemmer sier du, men du sier samtidig at han er den rette for deg?:klø:

Da bør du gi det litt tid kanskje, men sånn du beskriver dine følelser nå er han nok ikke noe for deg. Ikke la det gå for lang tid, da det er bedre å gjøre det slutt nå, enn å bygge opp noe sammen der bare den ene er forelsket.Det blir veldig sårt for han som faktisk er forelsket i deg om du drøyer dette.

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Så hvorfor ble det slutt mellom deg og eksen da? Hvis alt var så perfekt?

Skrevet

Du er helt klart ikke ferdig med eksen din, og da burde du vel heller ikke bli sammen med noen andre. Synes det blir helt feil at du skal være sammen med den nye bare for å ha en kjæreste når du egentlig ikke føler noe for han, spesielt da han oppklart føler mye for deg.

Skrevet

TS her...

Det første som slår meg er jo at du rett og slett ikke er interrisert i han!

Du kan jo ikke tvinge deg selv til å være forelsket i en fyr bare fordi du har lyst på kjæreste.

Ingenting stemmer sier du, men du sier samtidig at han er den rette for deg?

Da bør du gi det litt tid kanskje, men sånn du beskriver dine følelser nå er han nok ikke noe for deg. Ikke la det gå for lang tid, da det er bedre å gjøre det slutt nå, enn å bygge opp noe sammen der bare den ene er forelsket.Det blir veldig sårt for han som faktisk er forelsket i deg om du drøyer dette.

Takk for svar. Nei, jeg vet ikke. Jeg var jo interessert i ham, har liksom hatt litt småflørting på gang og har tenkt på ham osv. Men nå som vi er sammen tenker jeg bare på det jeg hadde med eksen. Og du har veldig rett i at det ikke er rettferdig mot ham at jeg tenker på en annen, føler meg bare jævlig og slem. Samtidig vil jeg jo gi det en sjanse, og ikke bare kaste vekk noe som faktisk kan bli noe med en skikkelig greifyr, bare fordi det er "dårlig timing". Jeg vil jo såklart ikke bli sammen med noen bare for å være det, men dette er jo en jeg godt har kunnet tenke meg selv å bli kjæreste med. Kanskje jeg skal bare si at vi skal se hva som skjer etter jul? Off, er så sur på meg selv nå, bare roter til alt jeg.

Skrevet
Så hvorfor ble det slutt mellom deg og eksen da? Hvis alt var så perfekt?

Han slo opp pga avstand, og det var langt fra perfekt. Derfor jeg er ennå mer sur på meg selv; alt som var galt med eksen er riktig med han nye.

Å nei, jeg er visst ikke over eksen, trodde jeg var det. Har det så jævlig nå. :(

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Han slo opp pga avstand, og det var langt fra perfekt. Derfor jeg er ennå mer sur på meg selv; alt som var galt med eksen er riktig med han nye.

Å nei, jeg er visst ikke over eksen, trodde jeg var det. Har det så jævlig nå. :(

Tror du hvertfall skal minne deg på at det alltid er en grunn til at det blir slutt.

Skrevet
Tror du hvertfall skal minne deg på at det alltid er en grunn til at det blir slutt.

Jada, fordi han glemte meg når vi flytta fra hverandre. Og det får meg ikke til å føle meg noe bedre :( Har hatt det jævlig i 5 måneder etter at han slo opp og nå trodde jeg faktisk jeg var over ham og kunne gå videre, men tydeligvis ikke. Eller er det alltid sånn med ny kjæreste, at man sammenligner med eksen? Vet ikke jeg. Føler meg så mislykka og patetisk nå. :cry:

Skrevet
Jada, fordi han glemte meg når vi flytta fra hverandre. Og det får meg ikke til å føle meg noe bedre :( Har hatt det jævlig i 5 måneder etter at han slo opp og nå trodde jeg faktisk jeg var over ham og kunne gå videre, men tydeligvis ikke. Eller er det alltid sånn med ny kjæreste, at man sammenligner med eksen? Vet ikke jeg. Føler meg så mislykka og patetisk nå.  :cry:

Så absolutt ikke. Jeg ble sammen med min nåværende 6 mnd etter at det ble slutt med min eks-samboer. Og dersom de i det hele tatt ble sammenlignet, var det eksen som falt igjennom, for å si det slik.

Min samboer er alt jeg leter etter i en mann, og alt det eksen ikke var.

Skrevet
Så absolutt ikke. Jeg ble sammen med min nåværende 6 mnd etter at det ble slutt med min eks-samboer. Og dersom de i det hele tatt ble sammenlignet, var det eksen som falt igjennom, for å si det slik.

Min samboer er alt jeg leter etter i en mann, og alt det eksen ikke var.

Høres jo riktig ut, sånn det skal være :)

Jeg føler det er helt motsatt for øyeblikket, men tror ikke jeg egentlig syntes det, med litt avstand. Jeg er så vrak akkurat nå at jeg vet ikke hva jeg syntes. Får holde meg unna fyren, stakkars, til jeg har funnet ut av meg selv litt. Vet ikke jeg, det skal liksom hjelpe å skrive og få det ut, men jeg bare føler meg verre og verre nå.

Skrevet

Syns det høres ut som om du ikke er helt klar for ny kjæreste, jeg. Slikt kan ta lang tid. Sist jeg var single før forrige gang, var jeg singel i 1.5 år før jeg var klar for å bli seriøs med noen igjen. Hadde PK en periode, og flørtet for harde livet, men kjæreste var jeg ikke klar for før etter 1.5 år (vi hadde vært sammen 1.5 år).

Skrevet

Nei jeg er vel ikke det. Meg og eksen var bare sammen 6-7måneder og det er 6 måneder siden det ble slutt, så sånn sett burde jeg kanskje være over ham snart. Hvor lenge skal jeg gå rundt å grine liksom? Er så lei, vil bare være glad og kose meg med ny kjæreste. Drittfølelser! :(

Skrevet

Kanskje du og denne nye ikke passer så godt sammen likevel?

At han får deg til å savne eksen enda mer er ikke noe godt tegn, det skulle jo vært motsatt. Selv om du ønsker deg kjæreste så er det jo lov å være litt kresen, og siden du har det slik du beskriver virker det ikke som om denne fyren er helt den rette. Jeg har også lyst på kjæreste, og ofte er det fristende og hoppe på den første og beste som har mange av de kvalitetene jeg ser etter, men føles det feil så føles det feil. Lykke til i alle fall, håper det ordner seg etterhvert :)

(Dessuten tror jeg kanskje dette savnet etter eksen din, egentlig ikke er så veldig begrunnet. Forestill deg at han plutselig ville ha deg tilbake, hadde det egentlig blitt så mye bedre? Kanskje er heller savnet etter eksen er et tegn på at han nye ikke er den rette kombinert med et generelt savn av en kjæreste.?)

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)
(Dessuten tror jeg kanskje dette savnet etter eksen din, egentlig ikke er så veldig begrunnet. Forestill deg at han plutselig ville ha deg tilbake, hadde det egentlig blitt så mye bedre? Kanskje er heller savnet etter eksen er et tegn på at han nye ikke er den rette kombinert med et generelt savn av en kjæreste.?)

Og det tror jeg også! :Nikke:

Har du og din eks fått snakket ordentlig ut om hvorfor det ble brudd o.l.

Det er jo viktig at du får svar på ting du lurer på mht. hva han følte for deg dengang da osv. så du ikke går rundt å grubler på det ihvertfall - for det er veldig frustrerende.

Kanskje du egentlig bare er veldig såret over hans dumme oppførsel han engang viste deg, og vil ha en slags bekreftelse ovenfor deg selv når du og din x er sammen!

Er du egentlig forelsket i han da, din x altså? Hvis du veier det positive og det negative på en gullvekt, hva veier tyngst? Vil du egentlig ha han tilbake?

Det du opplever nå er en slags sorgprosess som du bare må gjennom. Klart exen har betydd noe positivt for deg og som vil - på en eller annen måte- alltid være med deg, som en del av din historie. Noen ganger er det slik at dersom vi opplever noe trist, er lei oss av andre grunner, så kan det være fristende å ta kontakt med tidligere kjærester for å søke trøst etc.. Beste for deg nå er om du unngår all kontakt med din eks kjæresten etter at du eks. har fått svar på det du faktisk lurer på.

Jeg forstår det slik at du egentlig har tatt et endelig standpunkt angående din ex om at han ikke skal være en del av ditt framtidige liv.

Dette må du ta konsekvensen av og la tiden jobbe for deg. Samtidig blir det viktig å konsentrere seg om ditt nåværende forhold og se hva du kan gjøre for å skape et mer spennende samliv med ham! :)

VISDOMSORD: Du kan ikke hindre sorgens fugl i å fly over ditt hode, men du kan hindre at den bygger rede i ditt hår.

Endret av Silmarill
Skrevet

Takk for svar :) Ja, jeg er vel helt håpløs når det gjelder eksen min. Hadde han sagt han vile ha meg tilbake tror jeg egentlig jeg vel blitt litt glad for det, men jeg vil ikke blitt sammen med ham igjen. Vi har ikke helt snakket ferdig om "oss" nei, han bor på andre siden av landet og jeg er håpløs på telefon (griner for alt), så det blir mest hyggelig venneprating når vi snakker. Og det er det jeg egentlig vil være med eksen, bare venn. Æsj. Men det jeg gjør nå er å snakke med eksen i kveld på telefon og se hva som skjer med ham nye. Bare ta det veldig gradvis, hvis fyren er skikkelig interessert blir han vel til jeg finner ut av ting uansett?

Gjest Maksprell
Skrevet

QUOTE(Gjest_lilleblomst_* @ 05.12.2006 (12:47)

[i)

...what have you done, you made a fool of everyone

Sexy sadie..?

Uansett,Lykke til :klem:

Skrevet
Sexy sadie..?

Uansett,Lykke til 

Jepp, den spilte mens jeg skrev, syntes nesten det var litt passende :P

Takk takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...