Gjest gjesta Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 Siden jeg skal inngå partnerskap må jeg jo gjøre dette på et lite kontor der jeg knappest for presset inn meg og samboeren og forloverene våre. Men jeg vet at man kan ha en velsignelsessermoni i kirka etterpå. Men nå er ingen av oss personlig kristne. Men er det mulig å få noe lignende gjennom HEF? Ikke velsignelse da, men en slags seremoni så familien kan være med på? Det kunne blitt bra da? Eller blir det bare dumt dersom man skriver under papirene med de nærmeste tilstede og en iten "seremoni" med alle gjestene til stedet? Diktlesning, musikk, et lite ja og et bryllupskyss?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 Det er jeg helt sikker på at de kan ordne for deg. De er veldig fleksible og gidder å stå på for medlemmene sine Ta kontakt med ditt fylkeskontor, du finner kontaktinformasjon på Human.no. Hilsen ei som fikk gifte seg på julaften med en måneds varsel takket være hyggelige mennesker i HEF.
Gjest LilSweetie Skrevet 5. desember 2006 #3 Skrevet 5. desember 2006 Vet det er mulig aa gjore, tror jeg leste en artikkel i KK (?) om det for et par aar siden. Og for aa svare paa det andre sporsmaalet ditt, jeg tror det kunne bli veldig bra
Hedda-78 Skrevet 5. desember 2006 #4 Skrevet 5. desember 2006 Det tror jeg hadde blitt veldig bra, og jeg er sikker på at HEF gjerne gjør det for sine medlemmer. Det står på nettsiden deres at de jobber for å få vigselsrett også for partnerskap. Så det kommer nok en gang, og i mellomtiden kan dere jo gjøre slik som dere har foreslått her?
Donpedro Skrevet 5. desember 2006 #5 Skrevet 5. desember 2006 Der jeg bor lar dette seg også ordne i forbindelse med borgelig vigsel, dvs samme rom som man inngår partnerskap i. Men kan jo være ulikt fra sted til sted.
Gjest gjesta Skrevet 5. desember 2006 #6 Skrevet 5. desember 2006 Jeg er ikke helt sikker på dette, men jeg lurer på om jeg har hørt at de muligens skal få vigselsrett for partnerskap etter nyttår? De holder i hvert fall seremonier etter inngåelse av partnerskap nå, vigsleren vår fortalte om dette under vår første samtale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå