Gå til innhold

Angrende mht valg av sted- hva gjør man?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff nå føler jeg meg virkelig dum- trenger gode råd! Jeg og samboeren skal gifte oss 070707, og var først enige om å reise bort å la bryllupet forbigå i stillhet med bare oss. (har litt angst for å være midtpunktet, mye styr og oppmerksomhet osv..) Etter litt påtrykk (men det var frivillig altså) så ble det til at vi bestemte oss for å ha det på hjemgården til samboeren min og gifte oss i en kirke i nærheten. Dette skjedde ganske fort etter frieriet, så vi fikk ikke tenkt så veldig mye over det. Pusser opp fjøset/ låven for å ha det der. Vi har booket prest, organist, serveringsdamer, frisør. Jeg tenkte at det spilte ingen rolle om hvor det var, fordi det som betydde mest er jo at jeg gifter meg med mannen jeg elsker over alt. MEN, nå har jeg imidlertid begynt å tenke VELDiG MYE på at jeg har lyst til å gifte meg på hjemplassen og i kirka hvor jeg er døpt og konfirmert. Det er en veldig flott gammel stavkirke. Vi bor også på min hjemplass i dag. Jeg vet ikke hvorfor dette har kommet nå, kanskje betydde det mer for meg enn jeg trodde. Det ble også litt krasj med svigermor i starten, da hun hadde veldig mange bestemte planer om hvordan bryllupet skulle være. :frustrert:

Kjæresten min er veldig forståelsesfull, og sier at vi kan jo bare flytte hele bryllupet, og at det viktigste er at vi får det slik vi vil ha det. Men jeg kommer til å føle meg utrolig teit viss vi gjør det; vi har jo gått ut med tid og sted allerede til venner og familie, og ikke minst kommer nok svogers til å reagere (som hadde gledet seg til å ha bryllupet der). Vi har også fått tak i en veldig flott rpest, som var en av grunnene til at det var ok med kirkebryllup. Så nå er jeg veldig i tvil. Det er skikkelig ille, griner om kveldene når jeg tenker på det, og sitter og surfer her inne og planlegger... :grine:

Så kjære dere, hva synes dere? Har dere gode råd? Skal vi går for det opprinnelige planlagte? Ellers har dere forslag til en skikkelig god unnskyldning for å flytte bryllupet? :forvirret:

Veldig takknemlig for svar. :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

For å begynne med det praktiske, er du sikker på at det er mulig?

De fleste kirker som er i det minste litt populære er stort sett opptatt 070707, fordi det er en dato da veeeeldig mange velger å gifte seg... Skal du bytte kirke må du være forberedt på å muligens måtte bytte dato også.

Dernest er det selvsagt mulig (men dersom det er store geografiske forskjeller slik at du må ha ny frisør, musikk etc, så er det greit å komme igang NÅ, i alle fall dersom dere skal ha det 070707, for igjen: en populær dato...) å flytte et bryllup. Du bør i så fall ordne det så nsart som mulig, være rederlig i dine avbestillinger av de allerede bokkede avtaler, så går det nok fint. De fleste vil nok ikke ha noe stort problem med at det flyttes, men dine svigeforeldre kan nok ta det litt tungt. Det er vel ikke så rart? Kanskje din forlovede kan ta en prat med dem?

Til syvende og sist er dette noe du og din forlovede må finne ut av, hva dere vil gjøre. For det er deres store dag. Så får dere finne ut hva som er viktigst for dere, kirke/sted eller svigers? Det er jo ikke slik at noen av oss vet hvordan de vil reagere, hva dette betyr for deg, hva det betyr for din forlovede, og derfor er nok dette noe dere må finne ut av.

Endret av Malama
Skrevet

Det er dere to som må bestemme hvor dere vil ha bryllupet, ikke svigers og familie. Hvis dere gjerne vil flytte det, så gjør det. Men undersøk om det i det hele tatt er mulig først.

Skrevet

Er forsåvidt ikke noe problem å flytte dato, så slik sett er det ingen hindringer for å flytte. Huff, vanskelig. Akkurat nå har jeg mest lyst til å reise bort å gjøre det, slik planen var i utgangspunktet...

Frykter at forholdet til svigers ikke blir det samme etterpå viss vi flytter det..kjenner dem ikke så veldig godt heller.

Vanskelig dette her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...