L.v.b.s Skrevet 5. desember 2006 #1 Del Skrevet 5. desember 2006 Hei,jeg har veldig lyst å ta dette studiet fra høsten 07 på kråkerøy i fredrikstad og lurer derfor på om noen her er utdannet barnevernspedagog eller har påbegynt studiet? Skulle gjerne hørt noen erfaringer om hva dere synes om studiet og om det er lett å få jobb innen dette etter endt utdanning?hva med lønn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 5. desember 2006 #2 Del Skrevet 5. desember 2006 Du kan lese mer om generelle lønnsforhold på fobsv.no (nettsiden til Fellesorganisasjonen for barnevernpedagoger, sosionomer og vernepleiere). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betsy Skrevet 5. desember 2006 #3 Del Skrevet 5. desember 2006 Kjenner en som jobber som barnevernspedagog, han synes både studiet og jobben er helt topp! På studiet var det forøvrig flest jenter. Jobben synes han er veldig givende (dog noe krevende kanskje), men det er ikke et yrke man velger dersom man har planer om å bli rik... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 5. desember 2006 #4 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Jeg har gått det i Fredrikstad. Det var lite forelesninger (ca tre dager i uken fra 9-12!) men en del gruppearbeid, så og si ingen individuelle arbeidsoppgaver. Standaren på lærerene varierer også veldig mye. Det er svært vanskelig å få jobb og det er flere jeg har gått sammen med som ikke har fått jobb enda (ferdig våren 05), mange jobber innen helt andre ting fordi det finnes alt for få jobber spesielt i Østfold. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er men staten har satt 25 års aldersgrense på sine ungdomsinstitusjoner, private intitusjoner har egne regler der. Lønnen er veldig varierende, FO har ikke klart å få til en fast minste lønn så det avhenger egentlgi av hva de vil gi deg. Et raskt søk på Oslo kommunes stillingsannonser viser at startlønnen i barnevernstjenesten varierer fra 257' til 295', så det kommer rett og slett ann på hva bydelene har å rutte med der. Nå ligger lønnen ofte på rundt 265' da, + eventuelle tillegg for turnus og medleverskap. Endret 5. desember 2006 av liv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milo Minderbinder Skrevet 6. desember 2006 #5 Del Skrevet 6. desember 2006 Jeg er sosionom, og således i nær "slekt" med barnevernspedagogene. Jeg ble ferdig utdannet i 98; tok eksamen på en torsdag og var sosialkurator førstkommende mandag etterpå. Ring rundt i kommunene, særlig til boligene (psykiatri og puh). Det er, nå i disse litt trange barnevernspedagogarbeidsmarkedstidene (for et ord, da!! ), en måte å få foten innenfor. Startlønnen er vel rundt en 260 000 kr - 270 000 kr. Jeg er heldig, og har full ansenitet. (sosionomer har identisk lønn med barnevernspedagogene), og i de senere år må jeg si at livet i bolig som miljøterapeut med full ansenitet lønnsmessig har begynt å smake fugl. Avhengig av turnus, kan en, med full ansenitet, havne et meget godt stykke over 400 000 kr. pr. år. Selv trives jeg så godt at jeg akter å jobbe i bolig til jeg selv blir en av beboerne.... Milo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå