Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har siden i sommer tatt blodprøver 22 dager etter mens for å sjekke om jeg har eggløsning. Men de siste månedene har den vært så ustabil at jeg aldri har fått tatt prøvene før mensen igjen har kommet...Altså, den har kommet hver 14.dag.

Har pratet med de på laboratoriet for å rådføre meg med dem, om jeg skulle vente til neste mens kom som normalt. Det skulle jeg, men nå kommer jo aldri mensen som normalt, og jeg får dermed ikke tatt de prøvene...

Bør jeg konktakte legen da for videre oppfølging? Vil jo gjerne få dette til å klaffe, og det virker ikke som om vi får det til på egenhånd.

Tror jeg ringer i morgen å ordner med en legetime. Vil så gjerne finn ut hvorfor tingene ikke klaffer. Dessuten synes jeg alle rundt oss er gravide, så ønsket etter en liten spire blir ikke akkurat mindre....

:babysmokk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hoeres ikke normalt ut aa ha mensen saa ofte som du har det. Ja, bestill time hos legen, det synes jeg absolutt du burde gjoere.

Skrevet

Er enig med Holly Hobbie :Nikke: Jeg hadde nok også bestilt time hos legen. Det kan jo ta noe tid før du faktisk får time, så like godt å gjøre det først som sist. Lykke til :klem:

Skrevet

Ja, bestill time til legen og be om å få en henvisning til en gynekolog. Når du har mensen så ofte så høres det veldig ut som et hormonproblem.

Skrevet

:sur:

Fikk det så hektisk på jobb idag at jeg helt glemte å ringe å bestille time til legen, kom på det akkurat i det legen gikk forbi jobb, men da va jo klokka 16.45 og kontoret var ganske så stengt da...

Jaja....kommer en ny dag i morgen. :D

Skrevet

Legetime neste fredag!

Bare å vente da...

Kommer med "input" etter det. :)

• 2 uker senere...
Skrevet

"oppdatering"

Var til legen i dag. :)

Vi gikk gjennom de prøvene som har vært tatt siden Mai i år, og på de månedene frem til siste prøve i oktober, hadde jeg kun eggløsning i Mai.

Han henviste meg videre til gynekologen for å finne ut av dette og snakket om at jeg kanskje skulle bli satt på pergotime.

Legen sjekket eggstokkene mine med ultralyd for å sjekke om jeg hadde noen cyster (har hatt masse før) men han kunne ikke se noe unormalt.

Min mor kunne ikke få fler barn etter at hun fikk meg, så jeg tenkte kanskje jeg kunne være arvelig belastet, men det vil de videre undersøkelsene vise.

Får se hvor lang tid det tar for å få time.

Det siste legen sa var: "Det hadde da vært morro om du kom til svangerskapskontroll til meg neste år"

Det var et koselig legebesøk.

:-D

Gjest Cosmic Girl
Skrevet
Det siste legen sa var: "Det hadde da vært morro om du kom til svangerskapskontroll til meg neste år" 

Det håper jeg og! Lykke til!!

• 2 uker senere...
Skrevet

Fått time til spesialist 20 februar!! :hoppe:

• 1 måned senere...
Skrevet

Lovte dere en oppdatering.

Akkurat kommet hjem fra legen.

Tok en vanlig GU samt innvendig ultralyd. Fikk med meg tre laboratorie skjemaer som jeg skal levere nå i tre måneder fremover. Legen ville dobbeltsjekke dette med eggløsninga, om den virkelig var "ikke-eksisterende"

Skal faktisk ta de første prøvene i morgen så det passet jo bra.

Så skal mannen ta prøver for å sjekke om svømmerne hans faktisk er svømmedyktige. Prosessen vil jo ta et par måneder, men vi fortsetter å prøve for det. Vi er iallefall på rett vei :)

Blodprøvene som skal tas vil nok gi et litt bedre svar på hvorfor eggløsningen ikke er der og at blødningene er lite mens-lignende.

Det var litt om legetimen. Holder meg fortsatt borte herfra ei stund til. Kommer sterkere tilbake om det skjer noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...