Lemon Skrevet 4. desember 2006 #1 Del Skrevet 4. desember 2006 Jeg studerer på et Universitet, og lurer litt på: Jeg har et fag hvor eksamen teller 50% og prosjektarbeidet teller 50%. Jeg hadde nettopp eksamen, og synes at det gikk fryktelig dårlig. Stor sjangs for at jeg stryker. Det gikk derimot bra med prosjektet, og jeg vet at jeg kan få grei nok/ god karakter der. Dersom jeg stryker på eksamen, vil jeg bestå i faget da? Det teller jo bare 50%. Er det tapt om jeg stryker på eksamen, uavhengig av hvor godt prosjektet er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 4. desember 2006 #2 Del Skrevet 4. desember 2006 Jeg ville tro at om du stryker på den ene delen så har du strøket uansett hvor bra du gjør det på den andre delen. Slik har det i allefall alltid vært på mitt fag når eksamen har vært delt i flere deler. Det sier seg vel egentlig selv også. Hvis du ikke kan halvparten av faget ditt så bør du vel ikke bestå heller? Krysser fingrene for at det går bra for deg. Ofte kan man ha en dårlig følelse, i ettertid tenker man på alt man burde tatt med osv, men så har det gått bra likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemon Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 4. desember 2006 Takk for svar! Du sier at "hvis du ikke kan halvparten av faget ditt så bør du vel ikke bestå heller", men du trenger ikke mer enn 35%-40% (avhengig av fag) rett for stå i et fag, der eksamen teller 100%. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niomi Skrevet 5. desember 2006 #4 Del Skrevet 5. desember 2006 Stryker du i en del, stryker du i faget. Sjekk i fagbeskrivelsen om du må ta opp igjen begge delene, eller om det holder at du tar opp igjen den delen du strøk på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bøllefrøet Skrevet 5. desember 2006 #5 Del Skrevet 5. desember 2006 Jeg har et fag med to oppgaver, en som teller 20%, en 40%, og også en muntlig eksamen som teller 40%. Hvis vi stryker på f.eks muntlig eksamen får vi fortsatt karakter, i følge foreleseren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babybird Skrevet 5. desember 2006 #6 Del Skrevet 5. desember 2006 Jeg tar et fag hvor vi har to hjemmeeksamner, som teller 25% hver, og en avsluttende eksamen som teller 50%. Man har fremdeles mulighet til å ta avsluttende eksamen om man stryker på BEGGE hjemmeeksamnene, så da har man vel fremdeles sjans til å i det minste få en karakter om man stryker på 50%.. Men da må man jo sikkert opp i en ganske god karakter for å redde seg ut... Men jeg husker da jeg tok exphil, den tidligere varianten, så fikk jeg en ganske god karakter (2.1 eller no) på den ene delen, og stryk på den andre delen. Og stryk totalt... Det var litt bittert Det kommer kanskje ann på hvordan faget er delt inn? I exphil var det jo to klart forskjellige deler, så da var det kanskje fortjent å stryke, om jeg ikke klarte å svare ordentlig for meg på den ene delen Lykke til uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liskat Skrevet 5. desember 2006 #7 Del Skrevet 5. desember 2006 I de fleste fagene jeg tar er stryk i en del regnet som stryk i faget. Hvis du er usikker og det ikke står noe om det i fagbeskrivelsen, så kan du ta kontakt med fagansvarlig og spørre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemon Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 5. desember 2006 Ok. Håper bare jeg trenger å gjøre eksamen igjen da, og ikke prosjektet også, hvis jeg (som jeg sikkert gjør) står på prosjektet. Står ingenting i fagbeskrivelsen, men jeg kan spørre læreren. Først må jeg få tilbake eksamen, for å se om mistanken min stemmer eller ei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå