Gå til innhold

Tykkere øyebryn?

Gjest Turi

Anbefalte innlegg

Har fått for meg at jeg ikke skal ha så smale øyebryn lenger. Sikkert påvirket av moten, for når jeg ser bildene av meg selv fra 80-tallet ser brynene slett ikke så ille ut nå som jeg syntes for bare ett år siden. Vil jo ikke tilbake til au naturel - men litt bredere skal de bli.

Men HERREGUD så lang tid det tar og så ille sparetiden er. Var ikke forberedt på det. Har nettopp brukt 2 år på å spare fra pinnkort til langt hår - det var grusomt!! Nå har jeg "spart" til mer øyebryn, dvs prøvd å ikke nappe noe mer enn det som opplagt er helt uaktuelt å ta vare på, i 5-6 uker og fremdeles er det ikke bra. Nå er det ikke grusomt lenger, men de er ikke hva de var.

Hvor lang tid TAR det egentlig før alle brynshår er vokst ut? Har jeg nappet dem i stykker eller vil de fleste hår fra "gamle dager" komme igjen om jeg er tålmodig? Nå er det rett før jeg går til innkjøp av brynsskygge, noe jeg aldri har tenkt på før engang. Har alt investert i bryngele, og det hjelper litt.

Blir det som det var igjen, etter 10 år med napping?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan fort nappe dem i stykker ja. Etter år med napping vil noen av hårsekkene være skadet, og de slutter å produsere nye hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært gjennom dette med å spare til tykkere øyenbryn, litt kjedelig ja.. Alle mine hår kom tilbake, kan ihvertfall ikke se noe som mangler. Men jeg hadde ikke nappet de i 10 år da.. Er ganske sannsynlig at det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff, jeg syns jeg har nok makeup-produkter jeg.

Hmmm de vokser fint innerste halvpart, men ytterste er det verre med. Kanskje jeg må finne meg i å ha de tynnere der?

Hvor lang tid tar det før jeg må innse at det ikke kommer mer da?

....og napper dere forresten de lyse hårene? Jeg prøver i blant, men det blir VELDIG mye jobb da gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine vokste tilbake i løpet av kyssesyka (hvem tenker på å nappe bryn da), dvs 2 måneder :P

Jeg lå syk lenge for noen år siden jeg og, perfekt å spare til bredere bryn på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedda Gabler

Jeg har nappet mine for lenge - de kommer ikke tilbake. :( Hadde skikkelige buskevekster før - ett langt øyenbryn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo så lur vet dere..vet dere hva jeg har gjort? Hehe.. Barbert bort alt håret og tatovert på meg øyenbryn..så nå må jeg barbere de annenhver dag. Det er jo fint og alt det der..men jeg vil ha mine tilbake !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Noen som har vært like lure? :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanelia

Det tok i alle fall 2 mnd. før mine øyenbryn hadde vokst ut igjen. Nå er de brede og fine :-)

Og ja, jeg napper de lyse hårene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Får vente noen uker til før jeg gir opp da. Ser jo det kommer noen etternølere iblant :ler:

Barbere og tatovere :overrasket: Visste ikke at det gikk an en gang jeg :) Men det er vel bare å slutte å barbere da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes noe som heter Mavala Double Lash som er et produkt som skal stimulere og pleie vipper og bryn.. mange sverger til produktet og sier det funker utmerket. Får kjøpt det på strawberrynet. Jeg har det selv, men jeg glemmer å bruke det (skal påføres hver dag) så jeg kan ikke si noe selv, men kjøpte det fordi jeg bare hadde lest positiv omtale... så det er jo verdt et forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøver og prøver jeg og. Men det blir ikke pent og så napper jeg litt ekstra for å få vekk de hårene som vokser feil vei (noe de aldri har gjord før :klø: ) og så blir de slik jeg har nappet dem i et halvt liv. Tror de er dømt til å bli slik jeg.

Mine hårsekker er vist passe skada siden hårene ikke vokser samme vei som før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har osgå problem med det! hadde sparet til perfekte for et par mnd siden etter å gått lei av for tynne. men her om dagen stolte jeg for blindt på øyenbryns kniven, og vips så var mye hår borte, så da måtte jeg jo gjøre det samme på det andre :sur:

men driver å sparer, håper de ser ok ut til jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilja :-)

Olivenolje + tannbørste er et bra tips. Har funket på mine bryn iallefall, som har blitt tette og fine etter litt for iherdig napping i 14-15-års alderen. Påfør olivenolje på brynene hver kveld og børst/masser med tannkosten over hele brynet, evnt. bare der hvor det er glissent. Selv tilsynelatende døde hårsekker kan vekkes til livet igjen. Men det kan ta tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Olivenolje + tannbørste er et bra tips. Har funket på mine bryn iallefall, som har blitt tette og fine etter litt for iherdig napping i 14-15-års alderen. Påfør olivenolje på brynene hver kveld og børst/masser med tannkosten over hele brynet, evnt. bare der hvor det er glissent. Selv tilsynelatende døde hårsekker kan vekkes til livet igjen. Men det kan ta tid.

:overrasket: Jøsses. Jaja, får ut og kjøpe tannbørste da.... Jeg prøver hva som helst, men dette hørtes VELDIG lite vitenskapelig ut må jeg si. Sikker altså? Hvordan skal det virke liksom? (ikke meningen å si du lyver altså - hørtes bare litt merkelig ut - kan det ha med åpning av hårsekker å gjøre? Da burde jo alternativet være inngrodde bryn, og det har jeg aldri hatt...?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at ModelCo har en smart liten sak for å få flere bryn. Den ligner på touch eclat: Du bare vrir også kommer det små hår ut av den. Har ikke prøvd den, så vet ikke hvor godt den virker, men den var artig da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilja :-)
:overrasket: Jøsses. Jaja, får ut og kjøpe tannbørste da.... Jeg prøver hva som helst, men dette hørtes VELDIG lite vitenskapelig ut må jeg si. Sikker altså? Hvordan skal det virke liksom? (ikke meningen å si du lyver altså - hørtes bare litt merkelig ut - kan det ha med åpning av hårsekker å gjøre? Da burde jo alternativet være inngrodde bryn, og det har jeg aldri hatt...?)

Vel, hva har du egentlig å tape på å gi det et forsøk? ;) Når du klager din nød her inne så må du vel være ganske frustrert :ler: Jeg leste selv tipset på et utenlandsk nettsted og bestemte meg for å gi det en sjanse. Det er ikke så ukjent at hårsekkene vi har i øyenbrynsområdet begynner å kvikne til når de blir stimulert. Antageligvis er det et råd man også får i bruksanvisninger når man kjøper diverse "vitenskapelige" preparater som skal hjelpe på hårveksten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hva har du egentlig å tape på å gi det et forsøk? ;) Når du klager din nød her inne så må du vel være ganske frustrert  :ler: Jeg leste selv tipset på et utenlandsk nettsted og bestemte meg for å gi det en sjanse. Det er ikke så ukjent at hårsekkene vi har i øyenbrynsområdet begynner å kvikne til når de blir stimulert. Antageligvis er det et råd man også får i bruksanvisninger når man kjøper diverse "vitenskapelige" preparater som skal hjelpe på hårveksten.

Sexlivet og selvrespekten kanskje? :hoho: Kan neppe føle seg særlig sexy med bryna fulle av olivenolje og busta opp med tannbørste :ler:

Nå var jeg vel egentlig ikke på jakt etter mirakelkurer for å få de til å vokse da jeg la inn innlegget da - jeg tror ikke på slikt. HVorfor skulle mannfolk fly med måne om det fantes noe som gjorde at håret vokser liksom? Lurte bare på hvor lang tid jeg skulle vente før jeg fastslår at "dette er håra jeg har" liksom :ler:

Jeg ville aldri kjøpt "vitenskapelige" preparater, men kanskje kanskje jeg prøver meg med olivenolje-tannbørste-trikset. Det koster ikke så mye ihvertfall. Hvor lenge må jeg holde på med det da? Om jeg har børsta bryna med olivenolje i noen uker uten bedring - skal jeg gi opp da? Og må det være Extra Virgin? :ler:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...