Gå til innhold

Orm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble helt dårlig nå. Vår lille kvelp som vi nettop har fått spydde og der varmange hvite makk ringer i oppkastet. De ligg som små løkringer i oppkastet. Hvilke orm er dette. Har nettopp gitt han banminth kur (nå etter på). Hva med oss og barna våre må vi på kur? Hva med klær/sengklær osv. Hjelp meg please! Dette var ekkelt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig vanlig at kattunger har orm, de får det fra mora via morsmelken. Desverre er det altfor få som får kattunger som behandler ungene for dette før de leverer dem ut. Det hemmer jo veksten til kattungene, så det er nødvendig med behandling. Så det er fint du har gitt behandling med banmith.

Sannsynligvis er det spolorm kattungen har, og dette behandles med banmith slik du har gitt. Ikke nødvendig å desinfisere huset, da må du i såfall belage deg på å gjøre det mange ganger i framtida: for det er helt vanlig at katter får orm. katter som går ute og fanger mye dyr må få ormekur 3-4 ganger i året. Det er en del av katteholdet og måtte forholde seg til orm. Enten finner man den i kassa, eller katten kaster opp sprellevende orm. Det er ekkelt ja, men så veldig lett å helbrede. Dette må du bare vende deg til som katteeier. ;)

her er litt info om ormekur og de ulike midlene. Når katten blir voksen og går ute er det veldig greit å gi drontal synes jeg, siden hele kuren består i å gi en tablett som tar det meste av orm.

info om invollsorm

Husk også å vaksinere kattungen hvis du ikke allerede har gjort det. Det er dødelige sykdommer man vaksinerer mot.

:)

Skrevet
:) Tusen takk. Regner med det samme gjelder selv om du snakket om katt og jeg om hund. ??????
Skrevet
:) Tusen takk. Regner med det samme gjelder selv om du snakket om katt og jeg om hund. ??????

Ok, ser nå i startinnlegget ditt at du har skrevet at du har en "kvelp", så da skjønner jeg at det ikke er katt du har nei ;)

Men prinsippene om orm er jo de samme for hund og katt, man bruker jo de samme preparatene. Og man må vende seg til at man kan finne orm også når man har hund, ikke nødvendig med full desinfeksjon av hele huset (bare tenk på enkelte katteeiere som oppdager orm titt og ofte). Lykke til med valp :)

Skrevet

Dra på apoteket,så får du kjøpt ormekur til hunder......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...