Gå til innhold

Antibiotika og alkohol..

Anbefalte innlegg

Gjest dobbelx
Skrevet

Visste ikke hvor jeg skulle poste denne, så da ble det her.. håper på et raskt svar!

Skal på to julebord i helgen.. Lurer på om jeg skal begynne på en pencilinkur.. har vært småsyk lenge og vil bli frisk

Men så slo det meg om alkohol og pencioin kan kombineres? Er det farlig? Minsker effekten på pencilinen eller noe?

Takk for svar om noen vet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det anbefales ikke, men så stor skade er det ikke!

Skrevet

Flagyl f.eks kan gi kraftig kvalme og generelt ubehag om det kombineres med alkohol; nesten antabuseffekt. Ingen stor skade kanskje, men jeg synes svaret over er litt for lettvint når det gjelder slike spørsmål.

Skrevet
Flagyl f.eks kan gi kraftig kvalme og generelt ubehag om det kombineres med alkohol; nesten antabuseffekt. Ingen stor skade kanskje, men jeg synes svaret over er litt for lettvint når det gjelder slike spørsmål.

Men nå er jo ikke Flagyl penicillin heller da. Penicillin og alkohol går helt fint sammen, virkningen av penicillin blir IKKE nedsatt av alkohol.

Om du burde drikke når kroppen er småsyk og egentlig har mer enn nok med å "reparere" deg igjen, er en annen sak.

Skrevet

Grunnen til at man blir fullere er at alkoholen ikke nedbrytes like fort som vanlig og dette fører til et høyere nivå av giftstoffer som flyter rundt i blodet og gjør en fullere på noen typer antibiotika.

Så et slikt utsagn er tull!

De fleste antibiotika mister derimot effekten sin om man drikker alkohol.

Skrevet

Det er kun noen typer anibiotika som ikke kan kombineres med alkohol, og da står det uttrykkelig på pakningen. Det samme gjelder penincillin.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Er du syk, så går du til legen, og hvis legen mener du må ha medisin, så får du spørre h*n om du kan drikke. I stedet for synsing og forskjellig feilinformasjon som du får fra oss som ikke har peiling.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Mange kaller all antibiotika for "penicillin", men det er det ikke. Hvis du vil ha behandling trenger du vurdering av en lege på hva som eventuelt feiler deg, om du skal ha antibiotika, og hvilken type du i så fall skal ha. Spør da hva som gjelder for akkurat den typen medisiner du får.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...