Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vel, da har jeg også opplevd det!: småbarnsmødre som på fest tar over alt og snakker om revning, brystbetennelser og "GUUUUUU, det var så j******lig..."

4 timer ble i meste laget, vi andre, både menn og kvinner, kom ikke til. de unnskyldte seg for alt snakket om traumatiske fødsler og detaljeføringen, men klarte ikke å stoppe seg selv!

synes det er skikkelig provoserende jeg :frustrert:

jeg ber om at jeg ikke blir slik! synes det er greit å samtale om det, men når man ser at andre er helt uttafor, kan man vel ta seg sammen, og snakke om noe som INKLUDERER alle?!

egoisme!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må si jeg har opplevd det samme selv en gang på fest. Heldigvis kjenner jeg de to det gjaldt meget godt, så etter ei stund da vi andre hadde fått nok, var det bare å si fra. Heldivis syntes de det var greit og tok seg nogenlunde sammen etter det.

Jeg gjør som deg og ber også om at jeg ikke blir slik, hvis jeg en gang blir mor. :)

Men, fire timer? Var det virkelig ingen som sa ifra? :sjenert:

Skrevet

Helt enig med deg. Fryktelg irriterende med folk som snakker om emner som ekskluderer andre. Men hvorfor så "høflig" at dere sitter og hører på dem? Snakk heller sammen dere andre om andre ting. Jeg synes det er helt greit at en danner klikker på fester. Ingen grunn til at alle skal sitte og snakke med alle. Folk er forskjellig, og ikke alle ønsker å snakke om det samme til enhver tid.

Skrevet

Jeg forteller om fødslene mine kun hvis noen spør. Dessuten har jeg vært heldig har ingen traumatiske opplevelser med dem. Men i fylla forteller jeg ikke noe. Når jeg er på fest er det da annet enn fødsler jeg vil prate om :ler:

Men synes andre skal ha rett å si i fra om det blir for mye prat om barn/fødsler og annet. Samme som jeg gjør om jeg synes det blir for mye prat om ting som interesserer meg mitt i r... ;)

Skrevet

De kommer nok over det, de kommer nok ikke til å snakke om dette på fest resten av livet. Vær litt overbærende, da!

Skrevet
De kommer nok over det, de kommer nok ikke til å snakke om dette på fest resten av livet. Vær litt overbærende, da!

Når de kommer over det så står det alltid nye mødre klare til å ta over stafettpinnen :ler:

Men det går jo an å dele seg litt opp i grupper etter hvilke interesser man har. Forresten har jeg aldri vært borti fedre som er like opptatt av prat om småbarn og fødsler som det mødrene er :)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

... jeg har nå heller aldri sett en nybakt pappa som faktisk har født og ammet barnet heller.

Men helt seriøst: Det kan være veldig veldig vanskelig når man har opplevd noe stort/traumatisk/vanskelig/emosjonelt å se forbi det, siden det er det som står i hodet på en. Alt annet blir blåbær i forhold.

Tro meg, å sitte sammen med en gjeng med single jenter og prate er dritvanskelig når man akkurat har fått barn. Sånne problemer de har! Å guuud, han var såååå innpåsliten, og den sminken er sååå bra og den er bare sååå god den nye parfymen til Dior...

Poenget mitt er at man som regel er ganske selvsentrert uansett om man har fått barn eller ikke, hvis det er noe som foregår i livet ens. Enten prater man uavbrutt om det som opptar en, eller så sitter man og tenker "herregud, er det noe å prate om det?" når andre prater.

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Kunne fint vært overbærende i en halvtimes tid. Men fire timer! Jeg hadde sagt fra, ja! Jeg liker å prate fødsler selv, men på julebordet passer det seg absolutt ikke.

Skrevet
Kunne fint vært overbærende i en halvtimes tid. Men fire timer! Jeg hadde sagt fra, ja! Jeg liker å prate fødsler selv, men på julebordet passer det seg absolutt ikke.

Hvor sto det at det var på julebord?

Skrevet

Folk må da få snakke om det de vil. Jeg synes det er forferdelig kjedelig å høre på samtaler om biler eller fotball, men det ville ikke falle meg inn å mene at andre ikke skal "få lov til" å snakke om det.:klø:

Skrevet
Folk må da få snakke om det de vil. Jeg synes det er forferdelig kjedelig å høre på samtaler om biler eller fotball, men det ville ikke falle meg inn å mene at andre ikke skal "få lov til" å snakke om det.:klø:

Ville ikke du blitt irritert om det var samtaleemne i fire timer? Sånn helt ærlig? ;)

Skrevet

Velkommen i gjengen.

Fikk fjorårets julebord totalt ødelagt av den ene ville fødselshistorien etter den andre, om morkaker, revning, syning, bedøvelser osv. I timesvis.

Jeg og en til var de eneste som ikke hadde født, og hadde mao fint lite å bidra med. Under normale omstendigheter er det alldeles ikke sminke og sjekking som har vært hovedtema i slike møter, vi har et intellekt som stikker litt sypere enn som så.

Nå er jeg gravid selv, og finner fremdeles slike samtaler fullstendig uniteressante. At folk vil prater om slikt er selvsagt, jeg forstår det betyr mye og preger mye. men blodige detaljerte skrekkhistorier i timesvis tenger man ikke komme med i festlig lag.

Mener jeg.

Skrevet

Ethvert tema som ble snakket om i timesvis (som gjerne også hadde gjort meg litt kvalm pga beskrivelsene) der jeg ikke hadde hatt en dritt å bidra med, hadde kjedet meg svært mye.

Skrevet
Velkommen i gjengen.

Fikk fjorårets julebord totalt ødelagt av den ene ville fødselshistorien etter den andre, om morkaker, revning, syning, bedøvelser osv. I timesvis.

Jeg og en til var de eneste som ikke hadde født, og hadde mao fint lite å bidra med. Under normale omstendigheter er det alldeles ikke sminke og sjekking som har vært hovedtema i slike møter, vi har et intellekt som stikker litt sypere enn som så.

Nå er jeg gravid selv, og finner fremdeles slike samtaler fullstendig uniteressante. At folk vil prater om slikt er selvsagt, jeg forstår det betyr mye og preger mye. men blodige detaljerte skrekkhistorier i timesvis tenger man ikke komme med i festlig lag.

Mener jeg.

Mange kvinner liker å skryte av sine fødselshistorier. Det er om å gjøre å overgå hverandre. Jo verre, jo bedre. Alle kvinner er selvsagt ikke slik, det er en viss type kvinner som er slik. Jeg unngår slike, og jeg råder alle andre til å holde seg langt unna også. Det er kjedelig, uinteressant, blir lett patetisk og kan også virke fryktelig skremmende på kvinner som ikke har født (det er ofte også noe av poenget). La "kjerringene" sitte i en krok med sine historier, og kos dere med morsomme og intellektuelle samtaleemner.

Gjest Hedda Gabler
Skrevet
Hvor sto det at det var på julebord?

Jeg siktet selvfølgelig til Donpedros julebord under her. ;)

Gjest Hedda Gabler
Skrevet
Jeg siktet selvfølgelig til Donpedros julebord under her. ;)

Eh... over.

Okei, det sto ikke. :rodme:

Skrevet

hvis man er tre/fire personer sammen for å kose seg og to av de forteller om sine fødselshistorier,mens den tredje/fjerde ikke har født eller ikke er intressert i temaet,så er det vanlig høflighet å etter en liten stund å kanskje bytte samtaleemne for å innvolvere alle,men jeg synes da alle har et eget ansvar for å si ifra eller eventuelt skyte inn med ett nytt tema hvis det det snakkes om er bånn i bøtta!!!Men i tilfeller hvor man er en gjeng,så la da de to mødrene få snakke med hverandre om fødslene sine.... de er vel i ammetåka,og så kan jo de andre snakke om hva de vil..

Skrevet

Uff, jeg har noen bekjente (det er det de har blitt), som ikke er i stand til å føre en samtale om noe annet enn fødsel, bæsj, amming, lillegull i barnehagen, lillegull får tenner, kollik, etc. Orker ikke å være sammen med de, jeg, for det interesserer meg midt i ryggen. At noe av samtalen vil dreie seg om barn og alt rundt det er greit, men det blir så ensformig!!! Og ja, jeg har avbrutt besøket midt i kaffedrikkinga, da jeg kjedet meg fryktelig, og verken hinting eller direkte spørsmål om vi kunne skifte tema nå ble glatt oversett.

Heldigvis er de fleste mødre (og fedre) jeg kjenner slett ikke slik. :)

Skrevet (endret)

jeg er en av de som sa sånn, huff sånn vil ikke jeg bli at jeg "bare" prater om sånt, men etter å ha fått barn selv opplever jeg at jeg prater veldig mye om barnet mitt. ikke om fødselen, men alt som skjer rundt meg om min familie i det daglige. Kan se at det blir fryktelig kjedelig for de som ikke har barn, men tro meg det er vanskelig å slutte. jeg kan ikke noe for det, jeg prøver å ta meg sammen men fokuset i livet blir liksom så sentrert om dette lille mennesket.

Når det er innrømmet, så er ikke samtale emnet til de uten barn så fryktelig interessant hele tiden det heller. Men 4 timer var lenge da uansett samtale emne.

Endret av BayliZ
Skrevet

Jeg er så hjertens enig med deg, trådstarter - jeg kunne ha skrevet det selv!!

Jeg er en av de få barneløse i vennegjengen og jeg blir mektig irritert når de time etter time legger ut om barn, gørr, oppkast, møkkableier og gudene vet. Jeg prøver virkelig å være interessert, men jeg må nok kaste inn håndkle etter en times tid med dette pratet. Da klarer jeg bare ikke å late som om det er av interesse lenger.

Det er vannvittig egoistisk å "okkupere" en fest/sosialt lag på denne måten, med å tro at alle er like interessert i dine veer som det du var. NEI jeg er ikke det, og JA vi er drit lei av å høre mer om morkake og sying. Blir du ikke spurt så hold kjeft! Ha forståelse for at ikke ALLE er like interessert i dette dritt-pratet som du er...

ARGH! Blir så irritert noen ganger at halvparten kunne vært nok...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...