Gjest Anonymous Skrevet 7. februar 2003 #1 Del Skrevet 7. februar 2003 Hva spiser dere hver dag?? Og hvordan står det til med vekta? Jeg har så lyst til å gå ned 6-8kg, men er så avhengig av søtsaker Finner lissom ingen substitutt for godsakene Å er heller ikke så flink til å spise sunt Liker vist bare usunne saker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 7. februar 2003 #2 Del Skrevet 7. februar 2003 Noe MÅ du jo gjøre hvis du ønsker å gå ned i vekt! Til å begynne m trenger du vel ikke akkurat skifte livsstil over natten....Spis LITT mindre søtsaker og LITT mer av d som er sunnt og kalorifattig. Og bestem deg for å begynne å trene/bevege deg på en måte som du liker/syns er morsomt.....alt fra aerobics, spinning, svømming, jogging, dans, gå på tur osv osv YOU NAME IT! Bare noen FÅ eks., dette.... Trening bidrar ikke bare til forbrennng, men vil gi deg en god følelse av å mestre mer og mer, men vær tålmodig; d lønner seg i lengden. Hvis du virkelig VIL, så greier du d....D skal virkelig ikke så mye til m litt viljestyrke og pågangsmot....OG...VIKTIG!!! Unn deg selv noen belønninger innimellom når du ser d går rette veien! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisle Skrevet 7. februar 2003 #3 Del Skrevet 7. februar 2003 jeg prøver også å slanke meg jeg har byttet ut all brus med kullsyrevann (som faktisk er tre ganger så billig som brus her nede) og jeg drikker ca 3 liter hver dag. jeg spiser aldri kaker eller snop eller sjokkis eller noe som helst nam bortsett fra et par mariekjeks eller et par chips innimellom fordi typen min spiser det hele tiden og da blir jeg så viljeløs eneste skikkelige måltidet jeg spiser er middag og ikke så mye heller for magen min har krympet litt slik at jeg ikke har plass til så mye som før. ay ay ay.... spiser jeg frokost spiser jeg rugbrød med litt ost på og paprika. rugbrød er disgusting men fyller magen godt... og jeg prøver å ikke spise noe mer etter klokken er 19:30 om kvelden men det er DA jeg blir sulten! oi oi.... kan gå hele morningen og ettermiddagen uten mat men det er om kvelden og jeg sitter foran tv'en at jeg har lyst på noe nam. helt grusomt! fysj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 7. februar 2003 #4 Del Skrevet 7. februar 2003 Å ikke spise noe, det er jo ikke en bra måte å gå ned i vekt på da! Spis heller ofte, men lite, sies det. Det er bra for magen. Mange små måltider. Slik har jeg alltid levd, for jeg spiser ikke mye om gangen, men mange ganger, jatakk (I en periode spiste jeg 6 ganger om dagen, uten at jeg la på meg av den grunn!) Bytt ut snop med frukt og grønnsaker. Rå gulrot er godt, kålrot også, for den som liker det. Drikk mye vann, dropp brus annet enn til unntak. Mindre sjokolade og potetgull, og mer begevelse. Det er løsninga. Å droppe froksot og lunsj, spise en minimal middag, og ikke noe etter det, der ikke en metode jeg vil anbefale, det høres nesten småsykt ut... (ikke ta dette som en fornærmelse!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisle Skrevet 7. februar 2003 #5 Del Skrevet 7. februar 2003 talar ni till mig? neida jeg blir aldri fornærmet. men jeg er jo en syk person så jeg kan leve med det å spise litt rart. ta det med ro. om et par dager spiser jeg fem ganger om dagen slik som før og da stod vekten stille. nå står den også stille men hoho jeg fikk ny badevekt og fant ut at jeg veier 4 kilo mindre enn jeg trodde jippi :D og straks begynner jeg å trene igjen også. stilig, snart passer buksene mine igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 7. februar 2003 #6 Del Skrevet 7. februar 2003 Sånn badevekt vil jeg også ha! Forresten har jeg ingen badevekt, så jeg aner ikke hva jeg veier, måler det hele utfra om bukseknappen går igjen når jeg sitter eller ei. Gjør den ikke det, da er det kutt på sjokolade og potetgull i en periode (unntak er mens-perioden, da er magen oppblåst så jeg ser gravid ut uansett, da passer ikke buksene, men da er potetgull godt!) Synes det er helt greit sånn jeg. Gikk forøvrig opp 5 kilo da jeg traff min samboer. Ikke vant med brus annet enn 5 ganger i året (ok, litt overdrevet) jeg, og sjokolade nesten like uvanlig... Men jeg tok ikke skade av den vektoppgangen, nå er jeg nesten ikke undervektig mer Mener nå at jeg har min trivselsvekt jeg, så får nå sånne BMI-tall si hva de vil. Biksene passer, så er jeg fornøyd. Passer de ikke, ja da dropper jeg litt snop til de passer igjen. (Snopestreik "til Brann begynner å vinne igjen" kan fort bli effektivt..... I alle fall var det det forrige sesong ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 7. februar 2003 #7 Del Skrevet 7. februar 2003 Jeg la på meg noen kilo i høst da jeg leste masse til eksamener og sånn, satt mye stille, trente lite og jeg får sinnsykt lyst på noe å gumle på når jeg sitter og leser i timesvis på lesesalen og det er jo godisautomater overalt... :-? Men nå har jeg begynt å tenke litt mer over hva jeg putter i munnen og prøver å bevege meg litt mer, trener oftere og gjør småting som å hoppe av trikken ett stopp før jeg skal og sånn. Stresser ikke med å slanke meg, prøver bare å være litt mer bevisst, så er nok de 2-3 kiloene vekke igjen til bikinisesongen. Har funnet meg noen småtriks for å unngå godis også, blir sugen på lesesalen og foran tv'en om kvelden: honningmelon i små terninger - lite kalorier og man blir ganske mett av det for det inneholder mye vann, druer, gulerot/selleri/agurk m/yoghurt dipp, tørkede aprikoser og MÅ jeg ha godis kjøper jeg gjerne mørk sjokolade som inneholder mindre fett og sukker enn vanlig melkesjokolade. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisle Skrevet 7. februar 2003 #8 Del Skrevet 7. februar 2003 vel jeg har ikke spist snop på dritlenge og buksene er fortsatt like stramme.... istedet knaser jeg sukkerfri tyggis hver gang jeg blir snopesulten og tar chrompiller som likssom skal sørge for at jeg ikke blir snopegal. men så leste jeg ett sted at det tar 3 uker før de virker og jeg har kun gått på de i fire dager :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 7. februar 2003 #9 Del Skrevet 7. februar 2003 SMART!!! jenter, å IKKE se på vekta, men heller å se på om de trange buksene blir mer romslige. For husk, at trening bidrar til muskler som veier mer enn fett...men hovedinntryket av figuren blir mye, mye finere...okkesom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 8. februar 2003 #10 Del Skrevet 8. februar 2003 Jeg vil helst ikke skrive om meg selv, for måten jeg spiser på er ikke normal og avhenger av dagsformen. Du burde spise fire måltider om dagen. Og, du, ikke stress med den slankingen! Så lenge du trener kan man spise hva man vil og likevel gå ned.. Hvis du har høy forbrenning da. Det er da ikke så vanskelig å bare kutte ut sjokoladen, og begrense den til en gang i mnd? Lykke til da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 9. februar 2003 #11 Del Skrevet 9. februar 2003 Uhm, hva jeg spiser? Masse rart, god mat! :D Men jeg har ganske høy forbrenning så nålen pleier å holde seg der den skal. Søtsaker er en ekkel uvane ... :oops: Men jeg har begynt med å fordrive tiden min på helsestudio eller prøve å "rydde" litt. Og få "noe annet å tenke på". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 9. februar 2003 #12 Del Skrevet 9. februar 2003 jeg prøver også å gå ned i vekt. jeg spiser flere ganger om dagen men ikke mye hver gang. Riskaker knekkebrød skorpor müsli med culturamelk med jordbærsmak grovt brød m . prim, leverpostei, skinke . el.l melon ,eple, banan,pære, kiwi,appelsin.......varierer litt men ialefall fire om dagen - dette er også regnet som måltider. så spiser jeg litt middag. spiser frokost, lunsj, litt middag, litt ettermiddagsmat, evt middag på kvelden eller bare skivemåltid, ja og så frukten da når jeg er sulten. prøver å ikke spise senere enn 19.30 - men er det for ille så spiser jeg frukt. synes det er vanskeligere å holde vekten nå når jeg ikke spiser CLA kapsler..... Og mosjon er viktig. går til og fra jobben og går en del utenom også . + trening for å stramme opp musklene på strategiske steder. drikker ikke brus, men drikker en del fun-saft, the og rett i koppen kakao. snop bare om lørdagen - gjerne sjokolade. har ikke spist chips på flere uker .. prøver å ungå kaker - eller et stykke om jeg må da ...for det er ikke lett å se på at andre spiser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
August Skrevet 9. februar 2003 #13 Del Skrevet 9. februar 2003 Jeg skulle også så gjerne gått ned noen kilo. Sjekket min BMI og jeg lå akkurat over grnsen slik at jeg blir betegnet som litt overvektig. Prøvde meg litt frem og fant ut at jeg må gå ned 3 kilo for å komme under grensen , men har lyst til å gå ned litt mer enn det. Tenkte så vidt på Lindbergdietten ol, men fant ut at den ikke er noe for meg. Har derfor nå begynt på Eplecideredikkapsler. CLA kapsler samt at jeg tar noen Sucostopp ved behov. Håper dette vil virke. Vurderte også å begynne med fettoppsugingstabletter også, men venter litt med det. Jeg spiser på hverdagene frokost, lunsj og middag, men i helgene blir det kun frokost og moddag. Middagen blir ofte sent, og enda senere i helgene. Jeg drikker ikke brus, bare Sun-saft. I helgene kan det bli 1-2 øl eller litt vin. Jeg spiser ikke potetgull og peanøtter. Mitt problem er at jeg ikke klarer og slutte å spise sjokolade. Har prøvd å gå mer over til mørk sjokolade, men synes ikke det hjelper. Jeg går ikke opp hele tiden, det jeg har for mye er etter barnefødsler. Er også litt redd for at jeg ikke skal gå ned der jeg ønsker ( mage, rumpe, lår), men alle andre steder. Jeg har nå kjøpt meg en slik liten step-maskin, prøver å gå litt på den flere ganger om dagen. Det er ikke så lett å komme seg ut, hverken for å trene på helsestudio eller å gå turer. Føler meg innelåst i huset med ansvar for små barn, men en mann som jobber alt for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. februar 2003 #14 Del Skrevet 16. februar 2003 Når jeg bor helt alene, spiser jeg frukt, grønsaker, magert kjøtt (kylling f.eks.) og ris. Hovedsaklig. Når jeg ikke har anledning til å være like sær, spiser jeg helt vanlig kost - poteter, pasta, alt slags kjøtt, brødskive osv. Felles er at jeg drikker uhorvelig mye vann... Jeg spiser også i perioder vel mye godteri, men holder vekta strålende i sjakk med masse trening. Husk at med styrketrening blir fettforbrenninga også mye bedre - så kombinasjonen styrke/kondisjon er veldig effektivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gwen* Skrevet 16. februar 2003 #15 Del Skrevet 16. februar 2003 Når jeg bor helt alene, spiser jeg frukt, grønsaker, magert kjøtt (kylling f.eks.) og ris. Hovedsaklig. Når jeg ikke har anledning til å være like sær, spiser jeg helt vanlig kost - poteter, pasta, alt slags kjøtt, brødskive osv. Felles er at jeg drikker uhorvelig mye vann... Jeg spiser også i perioder vel mye godteri, men holder vekta strålende i sjakk med masse trening. Husk at med styrketrening blir fettforbrenninga også mye bedre - så kombinasjonen styrke/kondisjon er veldig effektivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. H Skrevet 16. februar 2003 #16 Del Skrevet 16. februar 2003 Ser det er ingen som har svart på spørsmålet ditt så her kommer mitt svar. Dette er hva jeg spiser i løpet av en dag. Spiser ikke det samme hver eneste dag men det blir cirka noe sånt som dette: Frokost: havregryn eller branflakes, ca 45-50 gram (har veldig dårlig tid om morgenen så hvis jeg ikke rekker å spise før jeg går tar jeg med meg dette i en brødpose el. matboks og spiser når jeg kommer på jobben. Det er sikkert sunnere å ha melk på men jeg liker ikke melk) Lunsj: To grovbrødskiver med brunost el. cottage cheese og salat eller Salat med 1 kyllingfilet og litt naturris (har med meg i en boks på jobben) Mellom: En frukt eller to Eller 1 yoplait yoghurt med müsli Eller 1 nutrilettbar hvis jeg er sugen på sjokolade (har alltid noen nutrilettbarer i skrivebordskuffen og noen yoghurter i kjøleskapet på jobb sånn at jeg ikke sulter ihjel mellom lunsj og middag) Middag: 1 kyllingfilet/fiskefilet/lettpølser gjerne i wok sammen med grønsaker. Har ris eller couscous til. Kvelds: litt cottage cheese med eple og nøtter el.l. Kanskje 1/2 - 1 nutrilettbar i stedet for hvis jeg er søtsugen Drikker også mye vann, litt te og ikke så mye lettbrus (1-2 liter i uken). Spiser snop en gang i uken og spiser selvfølgelig kake el.l hvis jeg er "på besøk" eller vi har kake på jobben. Trener 3-4 ganger i uken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 16. februar 2003 #17 Del Skrevet 16. februar 2003 hm. ikke at jeg vil anbefale kostholdet mitt, men herved følger sånn omtrent hva jeg spiser en typisk dag. starter dagen med en cafe au lait eller to pluss et glass juice eller to. har ikke matlyst overhodet om morgenen. når jeg kommer til skolen er jeg som regel blitt sulten. da kjøper jeg en halvliter juice, en kanelbolle eller vaffel og en cafe au lait som jeg tar med på forelesning. utover dagen går det med minst en halvliter juice til, og mer cafe au lait. prøver å huske å spise frukt. før jeg tar bussen hjem om kvelden kjøper jeg en keema nan eller to, avhengig av hvor sulten jeg er. hvis jeg har lyst på kveldsmat, blir det som regel enten brød med eggerøre, ostesmørbrød eller nudler. evt yoghurt hvis jeg er søtsugen. eller havregrøt. og prøver å huske frukt. sier det en gang til: jeg vil ikke anbefale kostholdet mitt. men det er sånn jeg liker det. jeg har generelt dårlig matlyst og er litt i tynneste laget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå