Gå til innhold

stenge dataen for ungene,hvordan?

Freetime

Anbefalte innlegg

Hei icon_smile.gif

Her er så mange smarte hoder her inne så jeg ville høre om noen kunne forklare meg på en enkel og grei måte hvordan jeg stenger dataen for ungene?

Liker ikke å trekke kontakten fra,vil bare ha en måte så de ikke kommer seg på uten min viten...Er selv ikke så veldig inne i alt dette med ord og uttrykk,så jeg trenger det enkelt icon_smile.gif

Har windows om det skulle være til hjelp.

Sånn som det er nå så kommer minstejenta til av/på knappen og fortsetter videre og trykker på tastatur og mus,vips så er hun på nettet!

Hjelp mottas med stor takk icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt avhengig av hvilken Windows-versjon, så kan du lage brukerkontoer. Så må man logge seg på med brukernavn og passord for å få brukt maskinen i det hele tatt.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har windows 98 om det kunne være til hjelp.Når maskinen slåes på så kommer det opp et vindu med navnet og at jeg skal oppgi passord,denne kan omgåes ved å trykke OK eller Esc.Så det er liten vits i den....om det da ikke er mine innstillinger som må rettes på...

Opplys meg please icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du kan sette et BIOS passord, dvs at du må taste inn passordet når maskinen er "på veg opp". Da kan bare du starte maskina, de er ikke så lett å komme utenom dette passordet!

For å gjøre dette avbryter du oppstarten, og går inn i BIOS. Hos meg er det å trykke DEL på veg opp, men det avhenger av BIOS versionen du har! Hva du skal trykke står nederst i venstre hjørne når maskina er på veg opp! Inne i BIOS så setter du passordet, lagrer det, og VOILA............ Bare du kan starte maskinen

Finner du det ikke, så avbryt uten å lagre

Anbefaler ikke at du endrer andre ting inne i BIOS uten at du vet hva du gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...