*M* Skrevet 4. desember 2006 #1 Del Skrevet 4. desember 2006 Hei. Jeg er for tiden medisinstudent i Polen og siden alle bøkene våre er på engelsk er jeg ute etter litt ekstra stoff på norsk. Jeg lurer derfor på om noen vet hvilke anatomibøker som blir brukt på medisinstudiet i Norge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 4. desember 2006 #2 Del Skrevet 4. desember 2006 Her er iallefall pensumlista for anatomi på medisin på UiO, men det er veldig mye engelsk der og.. Jeg studerer ernæring, og vi bruker Menneskekroppen. Jeg synes den er veldig enkel og grunnleggende da, og det er vel kanskje noe av vitsen sånn at det er lettere å tilegne seg det som kommer etter.. For sånne veldig spesialiserte bøker finnes nok bare på engelsk.. Den her blir brukt på sykepleien, og de skryter også veldig av den.. Men jeg vet ikke om den er så relevant for deg som studerer medisin.. Du har iallefall noen alternativer nå da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lil Skrevet 4. desember 2006 #3 Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) Hei! Menneskekroppen brukte jeg på et emne tilsvarende medisin grunnstudium. Ikke noe legestudent-bok, men grei som en innføring. Jeg har kjøpt Grays anathomy for students, fant den på www.half.com til en billig penge. Den virker veldig grei for meg. Ellers kan vi kjøpe en norsk fysiologibok som er god nok til første året, men ikke videre. Vi har mye engelske bøker i Norge på pensum også. Fant en her forresten, men kjenner ikke til den. Så at den også var på pensumlista UiO http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?st=hur...2&r=22&cid=2193 Lukka til med studiene!! Endret 4. desember 2006 av lil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor Gull Skrevet 4. desember 2006 #4 Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) Her går det også stort sett i engelsk. Men en del her bruker "Menneskekroppens funksjonelle anatomi" http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...d=105355&rom=MP Ellers går det mye i Gray's. Og Sobotta og Netter som rene atlas. Endret 4. desember 2006 av Lillemor Gull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isabel melpomene Skrevet 6. desember 2006 #5 Del Skrevet 6. desember 2006 Hvordan er det å studere medisin i Polen? Hvor i Polen er du, hvilket år er du på, og hvilken eksamensform har dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amygdala Skrevet 6. desember 2006 #6 Del Skrevet 6. desember 2006 Som flere her har nevnt er "Menneskets funksjonelle anatomi. Med vekt på bevegelsesapparatet" en fin bok. Den blir brukt på fysioterapiutdanningen i Oslo, og i 4 semester på medisin, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk. Grønn Skrevet 9. desember 2006 #7 Del Skrevet 9. desember 2006 Jeg studerer ikke medisin, men sykepleie, og jeg har god kjennskap til både "Menneskekroppen" av Bjåli og "Det friske og det syke mennesket I-VI" av Wyller, og kan anbefale begge to! Menneskekroppen tar kun for seg anatomi/fysiologi, mens boken av Wyller i tillegg til anatomi/fysiologi, patologi, sykdomslære, farmakologi og mikrobiologi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå