Gjest Gjest_Sunniva_* Skrevet 4. desember 2006 #1 Skrevet 4. desember 2006 Kjære lesere. Jeg trenger deres synspunkter, da jeg ikke kan snakke med venner om dette, da det føles pinlig. Jeg er i et samboerforhold, vært i ca 3 år. Jeg har 27 og han er 34 år. Jeg elsker denne gutten over alt på denne jord, han er virkelig alt man kan ønske seg (for meg ihvertfall :-). MEN; det er et men som gjør seg synligere og synligere ettersom tiden går. Gutten min er ekstremt utadvent og veldig sosial. Han liker og diskutere, og han har meninger om alt... Noe som kan bli litt slitsomt til tider. I sosiale sammenhenger hender det at jeg rett og slett blir flau over han når han deltar i diskusjoner, da jeg føler han er helt på "viddene" noen ganger. Jeg har tatt opp dette med han mange ganger, om at han kanskje bør "roe" seg ned litt, og han er klar over at dette er hans svakhet. Men noe særlig bedre blir det ikke. Det er så vondt å si, men jeg føler at jeg noen ganger "skammer" meg for å være sammen med han, siden han er så utadvent (overkjørende) og noen ganger lite taktfull. Og jeg får ekstremt dårlig samvittighet av at jeg har sånne tanker om han, men jeg kan klarer ikke gjøre noe med det. Hva skal jeg gjøre? Er redd dette blir mer og mer irriterende for hver dag som går, og at jeg til slutt blir gal! Jeg elsker virkelig denne gutten på alle "andre" måter, han er bare verdens snilleste og mest omtenksomme mot meg. Kjære dere, vær så snill å gi meg deres synspunkter om saken..... :-) Ydmyk hilsen fra Sunniva
soir Skrevet 4. desember 2006 #2 Skrevet 4. desember 2006 Kommer nok an på hvordan de andre reagerer på hans måte å delta i diskusjon på (har du noen eksempler på det?)... Altså, vanlig folkeskikk skal holde massevis med når man er sammen med flere andre. Det finnes jo alltid intense mennesker der ute. Lite tiltrekende med disse som bare dreper diskusjonen med deres meninger, men det er ikke noe krise det. Hva er det som er flaut?
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2006 #3 Skrevet 4. desember 2006 Var det kanskje disse tingene som gjorde han sjarmerende i starten? At han var livlig, sosial, sprudlende i samtaler med alle osv. Noen ganger tar det tid før man skjønner hva man foretrekker ...
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2006 #4 Skrevet 4. desember 2006 der våkna du. Tenker jeg . Han er jo sånn, og vært det hele tiden. Hvis du elsker ham, så overlever du dette. Det er en del av han som person. Det kan hende det er de dere omgås som er problemet, og ikke kjæresten din ,vettu. Tenkt på det`^Åssen venner har du som gjør at dette blir så klønete? Og hva syns du? egentlig? eller er det vennereakjsoner som styrer for mye? Jeg mener at det er altfor f¨å mennesker der ute med "tenner". Prøv å være stolt av han , du.
Gjest Gjest_Sunniva_* Skrevet 4. desember 2006 #5 Skrevet 4. desember 2006 Kommer nok an på hvordan de andre reagerer på hans måte å delta i diskusjon på (har du noen eksempler på det?)... Altså, vanlig folkeskikk skal holde massevis med når man er sammen med flere andre. Det finnes jo alltid intense mennesker der ute. Lite tiltrekende med disse som bare dreper diskusjonen med deres meninger, men det er ikke noe krise det. Hva er det som er flaut? ← Tusen takk for raskt svar begge to!!!!! Vel, det som er flaut er at jeg merker at andre reagerer på oppførselen hans, med blikk etc.... I tillegg er det en del venner av ham som kommenterer det til meg.... Føles ekkelt.... Føles som om han er en av de som "dreper" diskusjoner i noen sammenhenger ja.. Nei, det var ikke det jeg falt for i utgangspunktet tror jeg, husker at han var "intens" da også ,men føles mye klarere nå....
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2006 #6 Skrevet 4. desember 2006 Det går gjerne litt tid før man ser sånt skikkelig:) hvis jeg skal råde deg til noe, så er det å vurdere hvem som sier hva. Og om det egentlig er så nøye, for deg, hva de sier. Hvor kule er kjærestene deres da ? Hvor mye mener de om ting og tang ? hvor mye viser de seg frem? hvor mye jatter de med ? At kjæresten din har en stil som stopper diskusjoner, ja det er ikke hans ansvar mener jeg . Da er det de andre som ikke er tøffe nok, eller ikke gidder nok, eller.... men jeg skjønner at det ikke er så stilig for deg å bli flau, altså. Jeg prøver bare å få deg til å tenke om du blir flau uansett, eller om de er de andre som gjør det. Skjønner ? Kanksje han har en litt uheldig stil, det kan det gjøres noe med. Men å dempe ham, nei tenker jeg. Det er ikke mange som ham, hold fast på det!
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2006 #7 Skrevet 4. desember 2006 der våkna du. Tenker jeg . Han er jo sånn, og vært det hele tiden. Hvis du elsker ham, så overlever du dette. Det er en del av han som person. Det kan hende det er de dere omgås som er problemet, og ikke kjæresten din ,vettu. Tenkt på det`^Åssen venner har du som gjør at dette blir så klønete? Og hva syns du? egentlig? eller er det vennereakjsoner som styrer for mye? Jeg mener at det er altfor f¨å mennesker der ute med "tenner". Prøv å være stolt av han , du. ← Tusen takk alle sammen for raskt svar!! For å svare kort på deres kommenterer, så kan jeg jo si at grunnen til at jeg blir flau er pga blikk og kommentarer spesielt fra hans venner... Mange av hans venner er ikke veldig sympatiske og like hyggelige, men det gjelder også for nye mennesker vi møter sammen. Jeg følger veldig "nøye" med på hva han sier, om det høres dumt ut etc.... Har fått flere hint fra flere hold om at folk oppfatter han som "teit" pga at han er altfor utadvent og at han til tider har meninger om ting han ikke "kan noe om".... Det føles ekkelt... Men kanskje det er meg som er problemet, at jeg bare må blåse i hva andre tenker om det?? Merker at jeg blir urolig når vi skal ut blant venner og gruer meg litt til hva som venter meg av diskusjoner etc.... Ikke bra i det hele tatt.... Men som sagt kanskje hele problemet ligger hos meg?? Er bare redd at det kommer til å bli verre og verre. Jeg vil så gjerne dele hele livet mitt med denne gogutten, men det er akkurat som han endrer personlighet når vi kommer ut blant folk..... Nok en gang, tusen takk for svar, tar gjerne i mot flere etter denne kommentaren :-))) Sunniva
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå