Gå til innhold

1-åring og sitrusfrukter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser mange steder at man skal være forsiktig med å gi sitrusfrukter til barn under 1 år...

Min lillegutt er straks 1 år - bør jeg fortsatt være forsiktig, eller er det hysteri?

Han elsker jo nektariner/appelsiner ;):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forsiktig som i å ikke gi ubegrenset mengde, ja, det synes jeg.

Jeg fikk selv sitrusallergi, men jeg var litt eldre, seks år. Jeg fikk det av å spise x antall mandariner om gangen... :)

Så jeg er forsiktig med å la mine to små få myyyye sitrusfrukt pr dag. En eller to mandariner er nok.

Skrevet

Nå er det ingenting som heter sitrus allergi, men sitrus forsterker annen allergi og eksem. Har en nikkel allergi forsterkes den av sitrus og gir utbrudd, har en atopisk eksem forsterker sitrusen eksemen osv. ( nettop snakket med allergi ekspert på sykehuset)

Men mye sitrus er ikke heldikt.

Skrevet

Alt med måte. Mine barn er veldig glade i sitrus frukter, men holder igjen litt da... Den minste har reagert litt på det, i form av prikker og tørr hud, men med måtehold så går det bra. :)

Skrevet

Jeg kommer til å være veldig forsiktig med sitrus da vi har mye allergi av alle slag i familien

Skrevet

alt med måte gjelder her som ved det meste annet. et par mandariner kan vel ikke skade? mine får spise max 2 hver per dag...

Skrevet

Minstejenta fikk utslett i kinnene og på haken da hun fikk appelsin nylig. Så jeg kommer til å vente en stund før hun får smake det igjen. Det er ingen allergi i familien vår, så vidt jeg vet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...