Gå til innhold

Min venns utroskap

Anbefalte innlegg

Gjest Hansemannen
Skrevet

Jeg har en utrolig flott kamerat, vi har vært venner i alle år og jeg var hans forlover til bryllupet hans.

Han har strevd i ekteskapet de siste årene og man kan vel si at han har "hatt seg i øst og vest" både med damer han har truffet på byen og dem som han har måttet betale for.... Det siste året har han vært utro med ca 14 forskjellige damer.

Han har 4 døtre men lykken i ekteskapet har forsvunnet, noe jeg kan forstå når jeg treffer på kona hans, som ikke kan sies å være noe annet enn ei "sur kjerring" som ikke kan påberope seg å være hverken å være noen "gledens fystinne" eller solstråle. Slik jeg ser det er hun av den ekstremt tungsindige typen, mens min venn er en gladgutt som jeg har inntrykk av at alle liker gjennom hans joviale, hyggelige og ikke minst pliktoppfyllende væremåte - tilsynelatende også hjemme.

Nå har han funnet seg en "kjæreste" som han treffer på si. selv sier han at utroskapen kommer av at han trenger positive tilbakemeldinger og annerkjennelse på at han er en hyggelig og grei kar. Ikke bare kjeft og kritikk som han har fått hjemme i "alle år".....

Han har spurt meg om råd om hva han skal foreta seg for fremtiden. Hva skal man svare på dette spørsmålet?

Hvilket råd kan jeg gi komeraten min?

Hansemannen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skille seg. For ungene har ikke godt av en far som er en tosk. Og kona blir kanskje en solstråle som ekskone.

Og da kan kompisen din pule hvem han vil. O`lykke!

Skrevet

Har man ikke et godt ekteskap ser jeg ikke vitsen med å fortsette i det. Å være sammen for barna er heller ikke bra. De ser jo at mor og far ikke har det bra sammen.

Så jeg ville råda han til å ta opp med sin kone å gå til rådgivning. Eller bare avslutte hele greiene. Å være utro er ikke rettferdig overfor henne uansett hvor sur hun måtte være.

Min mening hvertfall

Skrevet

Jeg sitter her og lurer på hva det var som fikk disse to menneskene å si "i do" til hverandre. De er jo veldig forskjellig virker det som. Både i sinn og sjel, hadde jeg nær sagt...

Nåja, det var en liten sidekommentar da - men denne "pule rundt"-strategien hans KAN han ikke fortsette med. Han lever jo på en løgn mht ekteskapet i å skulle være tro mot sin kone, SELV om hun, ifølge deg, er en furie. Er kona lykkelig med tingenes tilstand? Dette, ja ekteskapet, er jo noe din kamerat selv må få en ordning på. Enten at de går fra hverandre, eller prøve å redde stumpene som er igjen (hvis noen) Barna blir skadelidende til syvende og sist. Virker som han tenker med med hodet mellom beina i stedet for hodet på toppen av kroppen :roll:

Skrevet

Han har jo valgt kona av en grunn. Regner med at hun ikke var en sur kjerring da de giftet seg?

Vet du grunnen til at kona ikke er en solstråle? Det er jo mulig at det kommer av oppførselen til din kamerat?

Skrevet
Skille seg. For ungene har ikke godt av en far som er en tosk. Og kona blir kanskje en solstråle som ekskone.

Og da kan kompisen din pule hvem han vil. O`lykke!

:klappe:

Og ja - jeg syns det er utrolig feigt å innlede andre forhold før man har brutt ut av det man er i. Og jeg syns ts - som kjenner begge - har en moralsk plikt til å prøve og få kameraten enten til å holde seg til kjerringa si eller bryte ut. Vil ikke kameraten dette, men ha både i pose og sekk, syns jeg faktisk at ts skal fortelle konen til kompisen hvordan ståa er.

Skrevet
Han har jo valgt kona av en grunn. Regner med at hun ikke var en sur kjerring da de giftet seg?

Vet du grunnen til at kona ikke er en solstråle? Det er jo mulig at det kommer av oppførselen til din kamerat?

Enig.

Jeg har sett noen sånne forhold. Førsteinntrykket er at kvinnen er en sur kjeftesmelle, og mannen en hyggelig kar som alle synes synd på. Virkeligheten er som regel en annen.

At han oppfører seg som han gjør her, viser meg allerede at han er langtfra feilfri i forholdet.

Skrevet (endret)

Ja, akkurat det tenkte jeg også. Ettersom han står i med såpass mange damer som du nevner (14 på et år!) tviler jeg på at kona ikke har lagt merke til dette. Og det er vel hun som sitter hjemme med de fire døtrene mens han er ute med andre damer.

Man blir verken en gledens fyrstinne eller solstråle av noe slikt...!

Og kompisen din, en gladgutt som alle liker, jovial og hyggelig - helt sikkert greie egenskaper når man skal ut å sjekke damer!!! Disse egenskapene burde han kanskje ha investert i kona si? Skal se hun hadde blitt glad?

Eller er det så å forstå at han begynte å treffe andre damer fordi kona var så sur...? Utroskap er vel i en slik situasjon det siste (som ikke) hjelper!

Den pliktoppfyllende biten (av personlighetene hans) ser jeg ikke helt i forhold til at han har sex over hele byen!

Endret av Lizzee
Skrevet
Ja, akkurat det tenkte jeg også. Ettersom han står i med såpass mange damer som du nevner (14 på et år!) tviler jeg på at kona ikke har lagt merke til dette. Og det er vel hun som sitter hjemme med de fire døtrene mens han er ute med andre damer.

Man blir verken en gledens fyrstinne eller solstråle av noe slikt...!

Og kompisen din, en gladgutt som alle liker, jovial og hyggelig - helst sikkert greie egenskaper når man skal ut å sjekke damer!!! Disse egenskapene burde han kanskje ha investert i kona si? Skal se hun hadde blitt glad?

Eller er det så å forstå at han begynte å treffe andre damer fordi kona var så sur...? Utroskap er vel i en slik situasjon det siste (som ikke) hjelper!

Den pliktoppfyllende biten (av personlighetene hans) ser jeg ikke helt i forhold til at han har sex over hele byen!

:ler::ler::ler: Det er vel nettopp der han er pliktoppfyllende. :legrine:

Skrevet

Eneste grunnen til å holde sammen måtte jo evt være de 4 døtrene.. Men jeg vil si at det rett og slett ikke er nok i denne saken. Eneste utvei her er nok skilsmisse...

Skrevet

Ja, har han ikke på et tidspunkt investert både følelser, tid, fysisk nærhet og penger i et liv med dama han er gift med? Hvorfor bare kaste det vekk på å pule rundt, og så komme hjem og skylde på kona?

Det er da han som dypper snabelen sin i andre damer, det gjør da ikke kona for ham!

Som jeg ser det, så fortjener kona noe bedre!

Skrevet

Jeg er nygift og er vel egentlig ganske sprudlende enda. Og forloveren til mannen virker da veldig fornøyd med sin kamerats valg av kone etter hva jeg får høre nåe han er litt småfull ;)

Men det skal sies at om jeg hadde om femten åre hatt fire døtre, en mann som er borte hver kveld og helg for å ha seg med andre damer, noe jeg skjønner fordi jeg ikke er helt idiot i hodet mitt, så kan det nok hende at noe av det sprudlende ved meg hadde forsvunnet... ;)

Det er ikke sikkert han er en så flott ektemann som han er kompis og elsker vetu...

Hadde det vært mannen min så hadde jeg faktisk krevd at forloveren som tross alt er et vitne på det vi har lovet hverandre hadde kommet til meg og fortalt hvor det bærer hen...

FOR ET OPPLEGG!!! :overrasket:

Skrevet

Jeg er nygift og er vel egentlig ganske sprudlende enda. Og forloveren til mannen virker da veldig fornøyd med sin kamerats valg av kone etter hva jeg får høre nåe han er litt småfull ;)

Men det skal sies at om jeg hadde om femten åre hatt fire døtre, en mann som er borte hver kveld og helg for å ha seg med andre damer, noe jeg skjønner fordi jeg ikke er helt idiot i hodet mitt, så kan det nok hende at noe av det sprudlende ved meg hadde forsvunnet... ;)

Det er ikke sikkert han er en så flott ektemann som han er kompis og elsker vetu...

Hadde det vært mannen min så hadde jeg faktisk krevd at forloveren som tross alt er et vitne på det vi har lovet hverandre hadde kommet til meg og fortalt hvor det bærer hen...

FOR ET OPPLEGG!!! :overrasket:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...