Armonia Skrevet 7. februar 2003 #1 Del Skrevet 7. februar 2003 Hei hei Er det noe som har oppskrift på Sangria?? Tenkte jeg skulle lage i kveld, så jeg trenger en oppskrift litt fort :oops: Blir veldig takknemlig hvis noen kan hjelpe meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 7. februar 2003 #2 Del Skrevet 7. februar 2003 Sangria 1 flaske billig rødvin ca. 2,5 dl. appelsinbrus ca. 2,5 dl. sitronbrus 1 dæsj brandy 1 dæsj sitronvodka 5 dæsjer bananlikør 2 dæsjer appelsinlikør (cointreau) frukt i terninger (som sitron, appelsin, jordbær og melon) isbiter Det er veldig smak og behag hvor sterk man ønsker den, så prøv deg litt frem. En dæsj er litt på "gefilingen". Bruk en god og stor mugge og pynt kanten med frukt. Kos deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnie Skrevet 7. februar 2003 #3 Del Skrevet 7. februar 2003 Min oppskrift er annerledes: 2 fl. "brukbar" rødvin Friskpresset juice fra 2 appelsiner og en sitron En usprøytet appelsin i tynne skiver (med skallet og det hele) En usprøytet sitron i tynne skiver (med skallet og det hele) Et hardt (ikke "melent") eple i cm-terninger Et par dl sukker (smak til - mengden kommer an på hvor søte appelsinene er) Et par dl brandy Et par kanelstenger Blandes VIKTIG: La stå i kjøleskapet og trekke i minst 2-3 dager for å trekke ut saft/smak fra fruktene. Dersom glassene er tette, bør det gjerne vendes/røres om en gang hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå