Gå til innhold

Veggen over oppvaskbenken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette temaet har vært oppe mange ganger tidligere med spørsmål om hva man skal velge. Nå har turen kommet til oss, og nå lurer jeg på hva dere endte med, alle dere som har fikset på kjøkkenet.

Vi har nå malte fliser; grusomt stygt med en jæ... farge! Alternativene jeg har tenkt på så langt er glassplate, stålplate eller bare male over med ny farge (hvit).

Har dere andre ideer? Vil gjerne vite hva dere selv har og hvor fornøyde dere er, og så hadde det vært kjekt å vite ca pris for hver av løsningene.

Tusen takk for hjelpen!

:blomst:

Videoannonse
Annonse
Gjest -eline-
Skrevet (endret)

Vi holder på å pusse opp nå, skal montere kjøkken om etpar uker tenker jeg. På veggen mellom kjøkkenbenken med vask og overskapene skal vi legge parkett, veggen bak komfyren maler vi og har glassplate rett bak kokeplatene (har U-løsning på kjøkkenet, med komfyren midt i "u-en" og kun overskap på den ene siden, er delvis åpen løsning på den andre siden av u-en). Har valgt hvit helglanset kjøkkeninnredning fra IKEA (Abstrakt) med eikebenkeplate.

Blir kanskje litt spesielt, men jeg tror det vil passe med resten av stilen i leiligheten.

Pris? 2 kvm ekstra med parkett (415 kr kvm), glassplaten skal vi få skjært til hos glassmester, vet ikke hva dette vil koste men antar at det ikke vil koste allverdens.

Endret av -eline-
Skrevet

Vi har fliser mellom benkeplate og overskap, også over oppvaskbenken. De er omtrent som disse, men uten borden i midten. Vi har heltre bøk benkeplate og hvit Ikea-innredning så vi synes disse flisene passet veldig godt.

Skrevet

:) Vi har belegg men vi eier ikke leilegheten,da.

Men det fungerer helt ok for oss. :ler:

Skrevet

Vi hadde som du TS for jeevlig stygge fliser over kjøkkenbenken/oppvaskbenken. Tok bort flisene, pussa ned, smurte på sånn spesiallim og satte opp ei stålplate. Ble råstilig og ikke mye plunder med å holde "blankt og fint" faktisk. Over komfyren (matsprut etc) så vasker jeg først med litt Jif, skyller kluten, vasker over og avslutter med tørkepapir. Voila - speilblankt.

Skrevet
Vi har fliser mellom benkeplate og overskap, også over oppvaskbenken. De er omtrent som disse, men uten borden i midten. Vi har heltre bøk benkeplate og hvit Ikea-innredning så vi synes disse flisene passet veldig godt.

Det var fine fliser! De kan kanskje passe her også. Innredningen er hvit men med detaljer i bøk (tror jeg det er). Hvilken farge har dere på veggene? Vi lurer på en nyanse av hvit.....

Vi hadde som du TS for jeevlig stygge fliser over kjøkkenbenken/oppvaskbenken. Tok bort flisene, pussa ned, smurte på sånn spesiallim og satte opp ei stålplate. Ble råstilig og ikke mye plunder med å holde "blankt og fint" faktisk. Over komfyren (matsprut etc) så vasker jeg først med litt Jif, skyller kluten, vasker over og avslutter med tørkepapir. Voila - speilblankt.

Akkurat det m flekker er grunnen til at vi nøler litt med å velge stårl. Men da fikk jeg jo en fin prosedyre av deg! Takk :-) Hva er pris for stål? Kan vi være late og lime den utnpå flisene? (Kjøkkenet skal totalrenoveres i en eller annen freemtid, så vi bruker begrenset m tid og penger nå).

Skrevet
Det var fine fliser! De kan kanskje passe her også. Innredningen er hvit men med detaljer i bøk (tror jeg det er). Hvilken farge har dere på veggene? Vi lurer på en nyanse av hvit.....

Vi har helt hvite vegger. Tenkte det var greiest siden kjøkkeninnredningen er hvit. Vi tenkte at noe annet enn en hvit-farge ville bli litt "rotete". Slik som det er nå matcher benkeplatene, gulvet og flisene og blir ikke forstyrret av innredning eller veggfarge. Kunne kanskje valgt en litt varmere hvittone, men det ble nå slik og vi er fornøyd med det.

Skrevet

Jeg har glassplater og hvite kjøkkenskap fra HTH

Skrevet

Vi har kremfargede litt ujevne fliser mellom benkeplate og overskap hele veien. Noen dekorfliser innimellom. Innredningen er honningbeiset, benkeplaten er "skiferlaminat".

Skrevet

Vi har tapet...

Og det skal der IKKE være når vi har pusset opp der om et år eller to (å pusse opp kjøkken er jo ikke helt rimlig, jeg vil ha ny innredning i tillegg til å fiske veggene... så det blir sikkert ikke sånn med en gang, neste sommer gifter vi oss, så det blir etter det i alle fall, må spare opp penger...)

Det er nemlig en tendens til at litt vann kommer der jo, og tapeten posner opp i skjøtene og nederst ser den ikke fin ut (ikke er det helt proft lagt heller tror jeg)

Har dessverre også tapet over komfyren. Og jada, vasker matsprut av den.

Skal definitvt ha noe annet når vi pusser opp!

Skrevet

Vi har mosaikk (1x1 cm2) i grå/sort toner. Sort høyglans kjøkken og eik benkeplate.

Skrevet

Vi har hvite fliser. Et vennepar har nettopp pusset opp kjkkenet, og de har brukt laminatgulv med skifermønster. Kjempefint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...