Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå ser det endelig ut til at Norge vil tillate alkoholreklame. Ikke for tidlig :roll:

Bør vi tillate alkoholreklame? Hva synes du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg synes ikke det. Å reklamere for et produkt som både er skadelig og gjør folk dumme er feil i mine øyne. :-?

Skrevet

Personlig ville jeg synes det var fint med en reklame som kunne fortelle meg f. eks. hvilken vin som var passende til f. eks. en litt krydret rett.

Tror ikke alkoholforbruket ville ha steget så mye, vi nordmenn er jo så konservative og fornuftige :blunke:

Skrevet

Tror ikke alkoholforbruket ville ha steget så mye, vi nordmenn er jo så konservative og fornuftige  :blunke:

Er det ditt inntrykk av nordmenn? :o Vel, når jeg tenker på nordmenn og alkohol - så tenker jeg en bærm med villmenn som absolutt mangler drikkekultur. Dog vi kan være fornuftige på mange ting, men når det gjelder alkohol så tror jeg vi har mye å hente.

Men jeg regner med at du tenker på at vi har mye å lære i forhold til hva slags alkohol som passer til hvilken mat. Ja, det er jeg også enig i., :blunke:

Skrevet

Ja, jeg mener virkelig at nordmenn er konservative og fornuftige. Synes jeg ser det tydligere etter jeg selv flyttet ut av landet.

Nordmenn kan godt ta en skikkelig fest (les:fyllefest) en gang i blandt, men det er sundere enn et konstant moderat alkoholforbruk, som man ser i f. eks. Frankrike og Danmark.

Og vi er da litt for konservative en gang i mellom... Synes vi kunne "slappe litt mer av" og ikke protestere på allting før vi vet hva det dreier seg om...

Gjest indiangranny
Skrevet

Jeg synes det er fordumt å sende alkoholreklame,alkoholen har ødelagt for mange liv her i Norge.

Skrevet

Nordmenn kan godt ta en skikkelig fest (les:fyllefest) en gang i blandt, men det er sundere enn et konstant moderat alkoholforbruk, som man ser i f. eks. Frankrike og Danmark.

Har du noen dokumentasjon for denne påstanden Miranda, at det er sunnere å drikke seg ravene full nå og da en et mer moderat alkoholforbruk? Forøvrig, så finnes det mange her i Danmark som IKKE drikker hver dag...

Er forøvrig ikke sikker i mitt standpunkt om man burde tillate alkoholreklame i Norge eller ikke. Burde kanskje skilles mellom øl og vin kontra sprit???

Jennifer

Skrevet

Hvorfor skal kristenfolket bestemme hvilken reklame vi skal se?

Enkeltindividet bør selv få bestemme. Skru av TV'n eller radioen hvis det blir for jævlig. SKru på Kanalxxx (ha,ha).

Jeg var på karneval i København i -86 og det var mange fulle folk der. Dessverre så var det et bare svensker... Danskene bare lo av det.

Dagens alkoholpolitikk gagner ikke andre enn spritsmuglere og hjemmebrennere. Ikke rart de har organisert seg for å stemme på KrF.

Skrevet

"Personlig ville jeg synes det var fint med en reklame som kunne fortelle meg f. eks. hvilken vin som var passende til f. eks. en litt krydret rett. "

Hvis du virkelig vil vite noe om dette, finnes det mange flotte bøker skrevet av objektive forfattere.

Dersom du skal stole på reklamen her, vil du ikke få beste tips, men det tipset som gavner den leverandøren som annonserer mest..... Produktinformasjon er ikke ulovlig i Norge........ Reklame med det formål å øke forbruket er....

ER dere for reklame for sigaretter også?

Skrevet
Personlig ville jeg synes det var fint med en reklame som kunne fortelle meg f. eks. hvilken vin som var passende til f. eks. en litt krydret rett.  

Er enig med Sissan at dette vil man ikke få gjennom reklame! De har bare som mål å få solgt sitt produkt. Altså å øke forbruket (helst deres produkt da) Informasjon om hvilken vin som passer best til hva slags mat, kan man finne på flere nettsted, og i bøker, matprogram, hefter, på vinmonopolet, aviser, fra vinklubber osv

Gjest Duchess
Skrevet

Helt greit, tror ikke dette kommer til å øke alkoholforbruket.

Skrevet

Jeg synes det er veldig fint og slippe alkohol og tobakksreklame. for jeg synes ikke den røyke kampanjen kan kalles tobakksreklame. og reklamere for noe som er bevist så skadelig som disse to tingene synes jeg virker dumt. det hjelper ikke og si farlig farlig, hvis det reklameres for det hele tiden. at det kunne være greit og lre mer og hva slags vin til hvilken mat, jo det hadde vært fint, men er det det vi hadde lært via reklamen da?

nei jeg er litt skeptisk til dette, forbruket trenger ikke og øke, men jeg synes det blir for dumt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...