Gå til innhold

Legitimasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva bruker du som legitimasjon?

Jeg har ikke lappen, så jeg har pleid å bruke bankkortet mitt. Nå har jeg imidlertid lyst til å bytte til en billigere bank, men de tilbyr ikke visakort med bilde, så da kan jeg ikke bruke det som legitimasjon. Og jeg kan jo ikke drasse rundt på passet mitt heller!

Er det noe sted jeg kan skaffe meg legitimasjon? Posten??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker førerkort som leg.

Posten har pleid å tilby id kort ja.

Skrevet

Du kan vel fortsatt bruke det gamle visakortet ditt.

Skrevet (endret)
Du kan vel fortsatt bruke det gamle visakortet ditt.

Tror ikke jeg kan det, for det er knyttet til kontoen min i den store, dyre banken.

Endret av SuperNova
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet (endret)
Tror ikke jeg kan det, for det er knyttet til kontoen min i den store, dyre banken.

Du behøver jo ikke å ha pengene dine der for det. Forresten bør du ha med deg ekstra legitimasjon når du skal bruke det nye visakortet ditt også, for hvis du må signere så må du vise gyldig legitimasjon, og det er jo ikke det nye kortet ditt. Litt komplisert sånn sett.

Endret av Bjørnsdatter
Skrevet

Du kan fortsatt bruket kortet som leg selv om du ikke lenger har noen konto i banken.

Skrevet
Du kan fortsatt bruket kortet som leg selv om du ikke lenger har noen konto i banken.

Men hvis jeg sier opp kontoen, kan jeg bare bruke kortet så lenge det er gyldig, så det er vel strengt tatt å utsette problemene. Jeg kan jo beholde kontoen som en slags "stråkonto", som Bjørnsdatter sier.

Men postens id-kort finnes altså ennå. Det minner meg riktignok litt om fjortis-tiden.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Men hvis jeg sier opp kontoen, kan jeg bare bruke kortet så lenge det er gyldig, så det er vel strengt tatt å utsette problemene. Jeg kan jo beholde kontoen som en slags "stråkonto", som Bjørnsdatter sier.

Men postens id-kort finnes altså ennå. Det minner meg riktignok litt om fjortis-tiden.

Hvis du ikke har tenkt å bruke det gamle kortet, så ring banken og få et nytt kort uten visa - for det koster jo 250 kr i året. Blir dyrt for legitimasjon i lengden ;) Et vanlig bankkort koster lite eller ingenting å ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...