Sunny Skrevet 25. mars 2002 #1 Skrevet 25. mars 2002 Til daglig bruker jeg en ikke-vannfast mascara, men på bryllupsdagen vil jeg jo gjerne at sminken ikke skal fordunste ) Er den none som har tips om en GOD vannfast mascara?(bruker kontaktlinser) Det hadde også vært fint å vite om det er enkelte mascaraer en helst bør styre unna.. det er jo ikke alt som er like bra.
Pludre Skrevet 25. mars 2002 #2 Skrevet 25. mars 2002 Hei ! Jeg bruker " Voluminous 4 x " fra L'oreal. Den er vannfast og holder utrolig godt samtidig som den fremhever mine små tuster av noen øyevipper, må jo få frem det lille man har på en bra måte Om den er bra når man bruker kontaktlinser vet jeg ikke, men den drysser ikke såvidt jeg har fått med meg !! Jeg vil råde deg til å prøve ut sminken en stnd før bryllupet, da vil du se om du tåler den Stoor klem fra Pludre 12
Mrs. B Skrevet 25. mars 2002 #3 Skrevet 25. mars 2002 Hva med å prøve Kanebo 38C? Den har jeg brukt noen måneder nå og er veldig fornøyd. Den sverter ikke og tåler vann, men er allikevel ikke vannfast. Man trenger bare å vaske seg med vann på +38C også går den rett av! Kjempe enkelt! Jeg vasker den sjelden av før morgenen etter når jeg står i dusjen, og den er like fin når jeg står opp som kvelden før! Koster 185 kr på Estehetique. *det var den reklamen - thi hi!* Hvordan den fungerer med linser er jeg ikke sikker på, men det står i bruksanvisningen at den også passer til linsebrukere. Jeg skal selv begynne med linser i morgen så jeg er spent å se om den holder mål da også! 12
Gjest Silje Skrevet 25. mars 2002 #4 Skrevet 25. mars 2002 lancomes vannfaste er et utmerket kjøp! har selv brukt den - i annledning dusjing . Satt like godt! Anbefaller denne, den er bare flott! koster vel 185,- (om jeg ikke husker helt feil)
Lula Skrevet 26. mars 2002 #5 Skrevet 26. mars 2002 Jeg bruker Kanebo38* sammen med kontaktlinser, og det går utmerket 12
Sunny Skrevet 2. april 2002 Forfatter #6 Skrevet 2. april 2002 Venninnen min gav meg nettopp Kanebos 38*, hun hadde bare brukt den litt, men likte den ikke. Nå har jeg brukt den i noen dager, men jeg vet ikke om jeg er helt fornøyd jeg heller... Synes den kan drysse litte grann og så er den jo bare SÅ vanskelig å få av! Bruker masser av varmt vann, men må nesten dra mascaraen av vippene. Er det sånn den er eller er det bare meg som ikke "får det til"? Mottar gjerne flere mascara tips fortsatt
Lilaa Skrevet 2. april 2002 #7 Skrevet 2. april 2002 Den SKAL dras av vippene. Bruk godt med varmt vann på og trekk den så forsiktig av vippene. Jeg har bruk denne mascaraen i flere år og er kjempefornøyd!! Men smaken er som...... Klem
Mrs. B Skrevet 2. april 2002 #8 Skrevet 2. april 2002 Sunny: den kan kanskje drysse litt noen ganger, men tror det kommer litt an på hvordan du behandler vippene dine.. om du drar i dem iløpet av dagen drysser det jo f.eks.. ellers har jeg nå brukt Kanebo 38 og kontaktlinser sammen i en uke, og synes det fungerer veldig bra. Grunnen til at jeg er så fornøyd med den er vel mest at jeg var lei av å våkne med svarte ringer rundt øynene - selv om jeg bare hadde sovnet av litt på sofaen. Jeg pleier å vaske den av når jeg dusjer. Synes det er det greieste. Da bare gnir jeg meg i øynene og drar litt i vippene og så kommer alt av. Mye enklere enn annen mascara hvor man får svarte striper nedover kinnene og grå ringer rundt øynene. 12
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2002 #9 Skrevet 8. april 2002 Heisann ! Prøv Dermanord`s mascara, den er både vannfast og tårefast Hilsen Trultemor
17august02 Skrevet 8. april 2002 #10 Skrevet 8. april 2002 Jeg har også behynt å bruke Kanebo 38 grader etter anbefalinger her inne. jeg synes det enkleste er å dra den av i dusjen, jeg bruker linser, og klør jeg meg i øynene eller "pirker" borti vippen kan det drysse litt og jeg har fått det på linsene. Men alt i alt er dette den beste maskaren jeg har prøvd, på linje med en fra Helena Rubenstein som begynte på V.......12
juni Skrevet 8. april 2002 #11 Skrevet 8. april 2002 Jepp, Kanebo 38 er helt overlegen. Jeg rotet bort min og kjøpte meg en annen, holdt på å bli gal av all gnikkingen for å få den av! Og så er man uansett mørk under øynene om morgenen. Jeg kjøpte meg ny Kanebo etter fire dager. Sunny, du må lære deg teknikken; rull vippene mellom fingrene etter å ha hatt litt varmt vann på dem. Da ruller du maskaraen rett av, og så skyller du med vann slik at alle smuler forsvinner. Må jo være mye bedre for huden også! Hvis man gnir seg endel i øynene kan det hende man får en av disse "smulene" som øyerusk, men det må være det eneste negative med denne maskaraen.
MissiS Skrevet 9. april 2002 #12 Skrevet 9. april 2002 Tenkte bare jeg skulle komme med en liten kommentar til nettopp dette med vannfaste mascaraer... Dersom man er en følelsesladet person og har mistanke om at man kommer til å felle en tåre eller to i vielsen/bryllupet kan man ødelegge hele øyensminken i det man tørker bort tåren og gnir mascara utover... Det er mye lettere å fjerne vannløselig mascara som har rent utenfor enn vannfast. Det kan fort bli mye søl og dessuten kan man ikke bare stikke inn på toalettet for å fikse det med en gang heller (iallefall ikke i vielsen...) Dette sa nemlig en sminkør til med nettopp. Noe å tenke på?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå