Gå til innhold

jenta fra Oz

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Anbefaler dere å se den i kveld

http://www.nrk.no/kanal/programoversikt/?p...p_artikkel_id=0

Å få et barn skaper glede og forventning om en lykkelig tilværelse – vanligvis. Dokumentarfilmen ”Jenta fra Oz” handler om en liten, norsk familie som går i oppløsning i kampen for å gi sin datter, Christina, en verdig barndom og et normalt liv.

Endret av Nope
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Jeg så programmet i går, og tårene strømmet på flere ganger. Det jeg syntes var forferdelig her, var hvor lite støtte og hjelp familien fikk. Barnehagen virket bra, men resten av apparatet som burdet vært tilstade sviktet, i alle fall virket det sånn på meg.

Hva synes dere, er det riktig at ei jente med slike problemer blir plassert i en vanlig skole? jeg ville mene at hun ville fått et langt bedre tilbud dersom hun hadde fått gått sammen med likesinnede og med lærere/pedagoger/fysioterapeuter etc rundt henne som kunne vært spesialisert på barn med denne typen handikap.

Skrevet

Dette var en flott dokumentar! Jeg synes det er modig av familien å stille opp i alle de årene. De fikk satt skikkelig fokus på hvor tungrodd systemet er.

Om barn med slike funksjonshemminger skal gå i vanlig skole eller ikke, må bli individuelt. Denne jenta så jo klart ut til å trives best sammen med likesinnede barn. Andre kan oppleve det annerledes.

En ting filmen tydelig viste, var at man kommer INGEN vei uten en diagnose. De gikk gjennom opplegg etter opplegg uten å komme nærmere et svar, og ble kasteballer i et system som stort sett fraskrev seg ansvaret. Det må være fryktelig frustrerende! Her er det jammen stort forbedringspotensiale!

Skrevet
Dette var en flott dokumentar! Jeg synes det er modig av familien å stille opp i alle de årene. De fikk satt skikkelig fokus på hvor tungrodd systemet er.

Om barn med slike funksjonshemminger skal gå i vanlig skole eller ikke, må bli individuelt. Denne jenta så jo klart ut til å trives best sammen med likesinnede barn. Andre kan oppleve det annerledes.

En ting filmen tydelig viste, var at man kommer INGEN vei uten en diagnose. De gikk gjennom opplegg etter opplegg uten å komme nærmere et svar, og ble kasteballer i et system som stort sett fraskrev seg ansvaret. Det må være fryktelig frustrerende! Her er det jammen stort forbedringspotensiale!

Enig med deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...