Gjest Utlogget nå Skrevet 4. desember 2006 #1 Skrevet 4. desember 2006 Nå er jeg altså helt ute av meg. Har vært forelsket i kompisen til typen i flere måneder, og trodde jeg hadde klart å få det litt på avstand, men dengang ei.. Har vært sammen med denne kompisen i helgen, og da blusset følelsene virkelig opp igjen. Vi ble liggende i senga og holde rundt hverandre, og jeg sitter igjen og føler meg som den værste utro hora akkurat nå. Jeg og typen har egentlig et godt forhold, og det er han jeg vil satse på, men allikevel kommer altså disse følelsene snikende. Jeg blir helt ødelagt av dårlig samvittighet, og skulle ønske denne dumme forelskelsen bare kunne gi seg! Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre nå, og håper det er noen lyse hoder der ute som kan gi meg noen gode råd.. Jeg burde sikkert holde meg unna denne kompisen til disse idiotiske følelsene gir seg, men av ulike grunner er det umulig. (Dette er jo også ganske vanskelig å gjøre sånn rent følelsesmessig - jeg vil jo helst være sammen med han hele tiden) Herregud, som jeg klarer å rote det til for meg selv...
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2006 #2 Skrevet 4. desember 2006 Eeeh, hva med å ikke være utro mot typen din???
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 4. desember 2006 #3 Skrevet 4. desember 2006 Du, selv om du ikke klarer å velge hvem du er forelska i, så kan du velge hva du ønsker å gjøre med disse følelsene. Jeg regner med at uansett om du gjør det slutt med typen, så er denne kameraten forbuden frukt. Dvs du får ham ikke uansett. Er du fortsatt glad i typen din? Ønsker du å være i et forhold med ham? Hvis ikke, uansett hvilken grunn du har for det, så synes jeg du bør gjøre det slutt med ham. Og prøv å takle følelsene for kameraten hans.
Gjest TS Skrevet 4. desember 2006 #4 Skrevet 4. desember 2006 Du, selv om du ikke klarer å velge hvem du er forelska i, så kan du velge hva du ønsker å gjøre med disse følelsene. Jeg regner med at uansett om du gjør det slutt med typen, så er denne kameraten forbuden frukt. Dvs du får ham ikke uansett. Er du fortsatt glad i typen din? Ønsker du å være i et forhold med ham? Hvis ikke, uansett hvilken grunn du har for det, så synes jeg du bør gjøre det slutt med ham. Og prøv å takle følelsene for kameraten hans. ← Greia er at jeg har følelser for begge to.. Jeg ønsker virkelig å fortsette forholdet mitt, å gjøre det slutt med han vil bli som å amputere halve kroppen min bort. (teit forklaring, men) Problemet mitt er at jeg ikke klarer å fortrenge de dumme følelsene for kompisen, som du sa - alltid vil være forbuden frukt. Hadde det vært litt annerledes kunne jeg bare holdt meg vekke fra kompisen og håpet at det stemte med "out of sight, out of mind", men som jeg nevnte i hovedinnlegget, er dette umulig. Huff, hvis man bare kunne hatt kontroll over følelsene sine!
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2006 #5 Skrevet 4. desember 2006 Eeeh, hva med å ikke være utro mot typen din??? ← I mine øyne har jeg ikke vært annet enn følelsesmessig utro, og vet du hva?? -Jeg får faktisk ikke kontrollert følelsene mine! Jeg skrev dette innlegget for å få noen synspunkter og tanker om hva jeg kan gjøre - Nettopp fordi jeg ikke vil såre typen min eller være utro!
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2006 #7 Skrevet 4. desember 2006 Hei, som sagt over her kan du til en viss grad kontrollere en slik forelskelse. Det er slikt som dukker opp i alle forhold tror jeg. Det går faktisk an å styre seg og holde fingrene av fatet, være påpasselig med alkohol når dere to er alene osv. Forstår at følelsene løper løpsk, men det går an å stå i mot.... Og forelskelsen vil gå over til slutt med mindre du heller sprit på bålet, slik som den gangen dere lå i samme seng. Da vil du bare få enda mer lyst på ham.
Gjest niomi Skrevet 4. desember 2006 #8 Skrevet 4. desember 2006 Hvorfor i helsike oppsøker du slike situasjoner? Dummeste du kan gjøre er å være alene med kompisen til typen når det eneste dere egentlig vil er å hoppe på hverandre. Sett deg i typens sko. Hvordan hadde du reagert dersom du fant ut at typen din var dypt forelsket i venninna di, og gjorde alt han kunne for å bevare disse følelsene? For det er det du gjør. Enten satser du på typen, og dropper han andre helt. Han kan fortsatt være kompis med typen din, men du har ingen grunn til å være mer enn en fjern bekjent med han. Er det uaktuelt, dumper du typen og prøver deg på kompisen. Da vil vennskapet mellom kompisen og typen din gå rett i dass. Men høres ikke ut som rare vennskapet når han driver på sånn med dama hans...
Gjest Madam Felle Skrevet 4. desember 2006 #9 Skrevet 4. desember 2006 (endret) Nå er jeg altså helt ute av meg. Har vært forelsket i kompisen til typen i flere måneder, og trodde jeg hadde klart å få det litt på avstand, men dengang ei.. Har vært sammen med denne kompisen i helgen, og da blusset følelsene virkelig opp igjen. Vi ble liggende i senga og holde rundt hverandre, og jeg sitter igjen og føler meg som den værste utro hora akkurat nå. Jeg og typen har egentlig et godt forhold, og det er han jeg vil satse på, men allikevel kommer altså disse følelsene snikende. Jeg blir helt ødelagt av dårlig samvittighet, og skulle ønske denne dumme forelskelsen bare kunne gi seg! Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre nå, og håper det er noen lyse hoder der ute som kan gi meg noen gode råd.. Jeg burde sikkert holde meg unna denne kompisen til disse idiotiske følelsene gir seg, men av ulike grunner er det umulig. (Dette er jo også ganske vanskelig å gjøre sånn rent følelsesmessig - jeg vil jo helst være sammen med han hele tiden) Herregud, som jeg klarer å rote det til for meg selv... ← At dere lå i samme seng og hold rundt hverandre, hadde vært langt over streken for min del. Så du har vært mer enn følelsesmessig utro i mine øyne, for sånn gjør man bare ikke. Forklar det for kjæresten din, og la han være med på å ta valg også. Det kan godt være han vil kutte ut kompisen, om han ønsker å beholde deg. Eller at han rett og slett kutter deg ut, og finner seg en jente som bare er glad i han og som ikke sikler etter kompisen hans. Uansett så har dere to gått over den magiske streken, og jeg syns faktisk partneren din har rett på å vite hva som foregår bak ryggen på han. Samtidig den følelsesmessige utroskapen kan være verre enn den fysiske, for den er mye vanskeligere å fjerne. Endret 4. desember 2006 av Madam Felle
Gjest Gjesta Skrevet 4. desember 2006 #10 Skrevet 4. desember 2006 I mine øyne har jeg ikke vært annet enn følelsesmessig utro, og vet du hva?? -Jeg får faktisk ikke kontrollert følelsene mine! ← Følelser kan man ikke kontrollere, men man kan kontrollere sine egne handlinger. Og jeg synes du gjorde en særdeles dårlig jobb når du ender opp i armkroken til kompisen til typen din i senga hans. Jeg skrev dette innlegget for å få noen synspunkter og tanker om hva jeg kan gjøre - Nettopp fordi jeg ikke vil såre typen min eller være utro! Du er jo tydeligvis klar på hva du vil siden du vil ha typen din og ikke være utro. Da sier jo resten seg selv? Hva er det egentlig du vil høre?
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2006 #11 Skrevet 4. desember 2006 At dere lå i samme seng og hold rundt hverandre, hadde vært langt over streken for min del. Så du har vært mer enn følelsesmessig utro i mine øyne, for sånn gjør man bare ikke. Forklar det for kjæresten din, og la han være med på å ta valg også. Det kan godt være han vil kutte ut kompisen, om han ønsker å beholde deg. Eller at han rett og slett kutter deg ut, og finner seg en jente som bare er glad i han og som ikke sikler etter kompisen hans. Uansett så har dere to gått over den magiske streken, og jeg syns faktisk partneren din har rett på å vite hva som foregår bak ryggen på han. Samtidig den følelsesmessige utroskapen kan være verre enn den fysiske, for den er mye vanskeligere å fjerne. ← her er jeg HELT enig! du gikk langt over streken ved å ende i samme seng og holde rundt hverandre. du kan kontrollere dine handlinger. jeg ville og fortalt dette til kjøresten min! jeg hadde aldri tålert en slik oppførsel av min kjæreste, jeg hadde følt meg veldig krenket. men jeg ville hørt sannheten fra deg.da viser du modenthet og viser at du angrer dine feil.. om du gjør så? og tenk om han får vite det av kompisen da???
gompen Skrevet 4. desember 2006 #12 Skrevet 4. desember 2006 Snakk med kjæresten din om det! Fortell ting som de er, og at det er en vanskelig situasjon for deg å ha disse følelsene. Finn ut av det sammen. Ærlighet varer lengst, spesielt når det gjelder forhold.
Gjest TS Skrevet 4. desember 2006 #13 Skrevet 4. desember 2006 Greit, jeg er fullt klar over at jeg gikk for langt ved å ligge og holde rundt kompisen. Jeg angrer veldig, og skal gjøre alt i min makt for å ikke ende der igjen. Jeg vet at jeg fremstår som en skikkelig dust med dette innlegget, men av og til må man få ut litt ting... Å fortelle om dette til typen min har jeg faktisk ikke tenkt å gjøre. At han fortjener en bedre kjæreste kan godt være, men jeg tror ikke det kommer noe godt ut av å fortelle dette. Typen kommer til å bli kjempesjalu og mistenksom (som han selvfølgelig har rett til), og pga bosituasjon og barn i bildet, vil jeg ikke gjøre (mer) for å messe opp situasjonen.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2006 #14 Skrevet 4. desember 2006 Du får heller prøve å huske å si det neste gang du får følelser/blir betatt/ forelsket i noen andre enn kjæresten din. Og fortrinnsvis før du "går til sengs" med noen.
BayliZ Skrevet 5. desember 2006 #15 Skrevet 5. desember 2006 Vanskelig å gi råd, når du ikke klarer å holde deg borte fra han. Og etter min definisjon så har du nok gått over streken allerede og vært utro. Jeg hadde ikke akseptert at samboeren min lå i sengen med en annen, hadde faktisk kastet han ut av denne grunnen. Jeg finner meg ikke i sånt, og som du selv sier så hvis han får greie på det blir han sjalu og mistenksom, og en slik person vil ikke jeg være. Derfor hadde dette vært grunn nok for meg å kaste han ut. Selv om det er barn i bildet.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2006 #16 Skrevet 5. desember 2006 I mine øyne har jeg ikke vært annet enn følelsesmessig utro Nettopp fordi jeg ikke vil såre typen min eller være utro! ← Om du mener at det å ligge å holde rundt en annen mann ikke er noe annet enn følelsesmessig utroskap så er det slett ikke sikkert at din kjæreste er enig. Tror du ikke det vil være sårende for din kjæreste å vite at du har lagt i armene på kompisen? Om du ikke hadde ønsket å såre han så hadde du heller ikke valgt å være så intim på tomannshånd med han andre. Du velger selv om du skal gå videre med dine følelser eller ikke. Du har valgt å gå videre med de og det i seg selv er et bedrag mot din kjæreste. Om dette blir oppdaget så blir jo dette sviket dobbelt så ille for han med tanke på at ikke bare du, men hans venn har gjort dette. Dere mener selvfølgelig ikke å gjøre det_mot_ han, men at din kjæreste kommer til å oppleve at dette er _mot_ han det tror jeg er sikkert. Uansett så blir det for lett å konkludere med at det som ikke er utroskap for deg heller ikke er utroskap for din kjæreste. Er du så sikker på det så kan du jo fortelle han det......eller? Du får snu litt på flisen og tenke på din kjære i armene på en av dine venninner.
Gjest TS Skrevet 5. desember 2006 #17 Skrevet 5. desember 2006 Vil takke dere alle for tilbakemeldinger. Skjønner at mange av dere ser på det jeg har gjort som utroskap, selv om jeg ikke gjør det. Er usikker på om typen min ser på det på denne måten, men uansett skal det ALDRI skje igjen! Basta! Nå som jeg har fått helgens hendelser på avstand, merker jeg at de ulovlige følelsene også begynner å avta, og det er godt. Jeg elsker jo tross alt kjæresten min selv om jeg kan bli forelsket på et annet hold.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2006 #18 Skrevet 6. desember 2006 Dette vil enten ende i at du har 1 (han du har nå) eller ingen, du vil aldri få begge, og VELDIG sjelden vil du kunne bytte. Men hvis du har det så bra med typen, hvorfor er du da hodestups forelsket i kompisen???
gizmoo Skrevet 6. desember 2006 #19 Skrevet 6. desember 2006 Hvis man elsker den man er sammen med (fullt og helt), kan man IKKE bli forelsket på annet hold... En dag kommer du til å oppdage at det er en grunn til at du får følelser for andre. Man lurer ofte seg selv... Har vært i samme situasjon selv, hvor jeg var forelsket i kompisen til eksen min... Trodde det bare var tull og blåste det vekk. Etter noen år ble følelsene sterkere, og jeg gjorde det slutt med eksen min... Nå er jeg sammen ekskompisen til eksen min og vi er som skapt for hverandre. Har vært sammen i flere år og er like forelsket (Skal gifte oss). Så å gjøre det slutt med eksen min, og bli sammen kameraten hans er det beste som har skjedd meg... Har ikke hatt snev av dårlig samvittighet for jeg ble dårlig behandlet av eksen som er psykopat og var notorisk utro (noe jeg også hadde fått bekreftet like før jeg gjorde det slutt).. Han behandlet heller ikke kameratene sine særlig bra.. De fleste tok min side når det ble slutt. Men det er selvfølgelig værre hvis kjeresten din er verdens snilleste da... Uansett man ser hva som er riktig for seg selv. Plutselig går det opp noen lys på ting som man kanskje aldri kunne tenkt seg... Lykke til
Gjest Munchy Skrevet 6. desember 2006 #20 Skrevet 6. desember 2006 Det er ikke unormalt å bli betatt eller forelsket i andre når du er i et langvarig forhold. Så lenge du prøver å være bevisst på å distansere deg mest mulig fra ham det gjelder og virkelig er glad i kjæresten din er sjansene store for at dette glir over av seg selv. IKKE fortell det til typen om du vil beholde ham og IKKE plei forholdet til denne kompisen mer enn aller høyst nødvendig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå