Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg surfter på en 3,5 Mbit-linje på et trådløst sikret nettverk. Og har to problemer med linjen:

1) Vi har i perioder treeeeg linje, har målt til mellom 0,2 og 0,4 Mbit hastighet!

2) Vi mister helt forbindelsen til internett ca hvert 10. minutt. Dette skjer særlig når vi har begge PCene våre på nettverket samtidig.

Hvor skal jeg begynne å feilsøke, og hvordan gjør jeg det? Vet ikke om problemet ligger i routeren eller hos leverandøren.

Gjest Reisende John
Skrevet

Først bør du disable trådløst nettverk på maskinen din, koble opp direkte med kabel mot ruter/modem. Hvis problemet er borte så har det trådløse nettverket en svakhet.

Jeg surfter på en 3,5 Mbit-linje på et trådløst sikret nettverk. Og har to problemer med linjen:

1) Vi har i perioder treeeeg linje, har målt til mellom 0,2 og 0,4 Mbit hastighet!

2) Vi mister helt forbindelsen til internett ca hvert 10. minutt. Dette skjer særlig når vi har begge PCene våre på nettverket samtidig.

Hvor skal jeg begynne å feilsøke, og hvordan gjør jeg det? Vet ikke om problemet ligger i routeren eller hos leverandøren.

Skrevet

Og hvis linjen stadig er like treg ringer du til leverandøren og klager ;)

Og hvis linjen går greit da, så må du finne ut hva som er galt med det trådløse (om det er innstillinger eller noe slikt, her kan det være lurt å høre med servicefolket der du kjøpte ruteren og slikt).

Skrevet

Og aller først bør du selvsagt ta en omstart av basestasjon, modem og PC. Og ta kontakt med internettleverandør, kan hende trenger du nytt kabelmodem (hvis det er der feilen ligger).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...