Gjest Utlogget Skrevet 3. desember 2006 #1 Skrevet 3. desember 2006 Jeg har en eks/beundrer som ikke vil gi seg med å mase og skriver fortsatt kjærlighetserklæringer til meg på sms, mail, vil gjerne møtes osv.. Jeg har samboer og har ingen interesse av å ha han som mer enn en venn evt, og går ikke det så er ikke det så stort tap det heller egentlig. Må innrømme at jeg er en type jente som har problemer med å avvise folk, og jeg hater å såre folk Jeg vil egentlig bare at han skal komme seg videre, men vil ikke virke som en bitch mot han heller. Noen som har noen gode forslag til hva jeg kan si til han for å få han til å slutte? Har sagt at jeg har samboer, og at jeg ikke liker at han maser på meg, men det virker ikke som om han tar hensyn til det.
Gjest utlogget nå Skrevet 3. desember 2006 #2 Skrevet 3. desember 2006 Du kunne vært meg for 1 år siden. Da skrev jeg nesten det samme som deg men i dag er vi faktisk sammen Men for å være seriøs så må du bare si det som det er. Eller gjøre som meg
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2006 #3 Skrevet 3. desember 2006 TS her: Å bli sammen igjen er nok ganske uaktuelt fordi jeg har samboer som jeg har det veldig bra med Dessuten passer vi ikke sammen sånn i det hele tatt, for vi har jo vært sammen, og han behandlet meg ikke spesielt bra heller (selv om det er tilgitt nå, og han sier han angrer osv.). Bra det ordnet seg for dere da hvertfall
Gjest niomi Skrevet 4. desember 2006 #4 Skrevet 4. desember 2006 Første og enkleste: Ignorer han. Ikke svar på e-post. Ikke åpne de engang, sånn i tilfelle han har varsel på når den er åpnet (åja, paranoid tankegang, I know...). Ikke svar på SMS. Og jeg mener ALDRI! Samme hva SMS er om. Ringer han, så ikke ta telefonen. Starter han å sende snail mail, så returnerer du den uåpnet. Burde funke etter en stund. Lykke til!
Liskat Skrevet 4. desember 2006 #5 Skrevet 4. desember 2006 (endret) Send en mail og fortell helt klart og tydelig at han skal slutte å sende deg slike meldinger. Ikke lov noe om vennskap eller noe som helst, for det vil gjøre meldingen utydelig og få han til å håpe at ting går som han vil likevel. Å gjøre det slik er det beste for dere begge (jeg har vært i situasjoner der jeg ønsker at jeg hadde fått en slik klar og tydelig beskjed, for da VET man nøyaktig hva den andre vil, og det er mye lettere å forholde seg til enn å få vage beskjeder som kan tolkes i hytt og pine). Hvis en slik klar beskjed ikke fungerer, så bør du gjøre som Niomi foreslår og ignorere tvert. (Her har jeg tolket det slik at du ikke har gitt en klinkende klar beskjed siden du er redd for å såre, og bare har gitt en vag melding om at du synes det er ekkelt). Edit: skriveleif Endret 4. desember 2006 av Liskat
Chassi Skrevet 4. desember 2006 #6 Skrevet 4. desember 2006 .... og jeg hater å såre folk ← ...så i stedet går du rundt og irriterer deg over denne fyren som ikke skjønner at du ikke er interessert? Skjønt, hvis du ikke gir han noe tilbakemelding på at hans oppførsel ikke er OK, så vet han det jo ikke, og durer fram i kjent stil. Synes du har fått gode svar og råd på what to do - så jeg skal ikke si annet enn å nikke enig med de. Ignorer fyren fullstendig!!
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 4. desember 2006 #7 Skrevet 4. desember 2006 Skjønner at du ikke liker å såre folk, men hvordan har du det da? Og hva tror du din nåværende synes om dette? Av og til må man ofre en for at flere skal få det bra. Send ham en mail, hvor du forklarer at du ikke vil ha noe mer med ham å gjøre, siden han ikke klarer å gi slipp på deg. Du er overhodet ikke interessert i noe av det han har å tilby, og at du har det helt fint uten ham. Alle henvendelser etter dette vil bli ignorert. Over og ut. Gjør det krystallklart hva du vil og ikke vil, og gi null rom for tolkning. Han skal ikke ha noen spørsmål etter at han har fått den mailen.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2006 #8 Skrevet 4. desember 2006 ...så i stedet går du rundt og irriterer deg over denne fyren som ikke skjønner at du ikke er interessert? Skjønt, hvis du ikke gir han noe tilbakemelding på at hans oppførsel ikke er OK, så vet han det jo ikke, og durer fram i kjent stil. Synes du har fått gode svar og råd på what to do - så jeg skal ikke si annet enn å nikke enig med de. Ignorer fyren fullstendig!! ← TS her: Er nok noen misforståelser her, og jeg skjønner det, for det jeg skrev i hovedinnlegget kan nok tolkes litt annerledes enn sånn det er. Jeg har faktisk sagt at han ikke skal si noe sånt, at det aldri blir noe mer mellom oss osv fordi jeg har kjæreste (og også fordi jeg ikke har følelser for han, så han tror ikke at jeg er interessert, unntatt i sin egen fantasiverden kanskje).. Har ignorert han og i nesten ett år, men sms'ene og mailene tikker inn uansett om jeg ikke svarer. Det virker som han fortsatt håper selv om jeg aldri svarer (jeg svarer ikke nå lenger nei), og sånn har det holdt på i snart ett år. Jeg vil egentlig bare at han skal komme seg videre i livet sitt, og det gjør han tydeligvis ikke nå, så jeg lurte egentlig bare på om noen hadde noen gode ideer om hva jeg kunne si for å få han til å slutte helt, når ikke "jeg setter pris på om du lar vær å sende slike sms'er, for jeg syns det er ubehagelig" ikke hjelper..
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2006 #9 Skrevet 4. desember 2006 "Det er plagsomt at du til stadighet kontakter meg. Jeg er ikke interessert. Dette må du slutte med." Ikke svar på evt. beklagelses-mailer fra ham. Om han fortsetter, sender du samme mail med kopi til noen kraftige karer du kjenner.
Gjest gjesta Skrevet 4. desember 2006 #10 Skrevet 4. desember 2006 Hvis han har holdt på slik i et år og enda ikke har gitt seg er det vel på tide å bytte telefonnummer og mailadresse?
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2006 #11 Skrevet 4. desember 2006 Hvis han har holdt på slik i et år og enda ikke har gitt seg er det vel på tide å bytte telefonnummer og mailadresse? ← Elelr spamer ham et par måneder?
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2006 #12 Skrevet 4. desember 2006 Hvis han har holdt på slik i et år og enda ikke har gitt seg er det vel på tide å bytte telefonnummer og mailadresse? ← TS her: Jo.. Jeg vet det, men vil jo gjerne at han skal slutte helt å sende sms osv da, og komme seg videre, ikke bare at jeg skal ignorere det/skifte mail og tlfnr..
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2006 #13 Skrevet 4. desember 2006 Han mener sikkert at han har møtt kvinnen i sitt liv? At han ikke ser noen andre så lenge du finns. Har ikke peilig på hvordan du skal løse det om du ikke er det minste interessert i han.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2006 #14 Skrevet 4. desember 2006 Han mener sikkert at han har møtt kvinnen i sitt liv? At han ikke ser noen andre så lenge du finns. Har ikke peilig på hvordan du skal løse det om du ikke er det minste interessert i han. ← TS her: Ja, det er nå det han sier da, at han har møtt "drømmekvinnen". Men vi var tross alt sammen en god stund, og da syns jeg han burde holdt på meg da hvis han mente det. Han behandlet meg som sagt ikke veldig bra. Unnskylder seg med at han ikke skjønte at han elsket meg før det var slutt
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2006 #15 Skrevet 4. desember 2006 TS her: Jo.. Jeg vet det, men vil jo gjerne at han skal slutte helt å sende sms osv da, og komme seg videre, ikke bare at jeg skal ignorere det/skifte mail og tlfnr.. ← Du er sikkert en veldig snill jente. Men nå merker jeg at jeg blir litt irritert på deg. Du ønsker at han skal slutte å kontakte deg, og så ønsker du at han skal "komme seg videre". Men siden du er årsaken til at han ikke kommer seg videre, må du vise fasthet og avvise ham "på ordentlig". Hvis han aner bare et aldri så lite håp, vil han ikke gi opp. Hvis du vil hjelpe ham, må du si kraftig i fra, slik at han skjønner at det ikke er noe håp, og dermed kommer seg videre. Sånn er det med kjærlighetssorg. Det at du er "snill" og synes synd på ham, er egentlig ikke så respektfullt fra din side. Det er litt feigt, synes jeg. Sannsynligvis er du redd hanskal bli lei seg, men er du kanskje ikke enda merredd for at du skal bli oppfattet som "slem"? Beklager at jeg kanskje er litt for direkte mot deg nå, men jeg føler du er litt ullen i forhold til det hele her, og ønsker å gi deg et "spark" - for din del - og hans del.
Gjest gjesta Skrevet 4. desember 2006 #16 Skrevet 4. desember 2006 Huff, det høres ut som han har en rimelig typisk oppførsel. Typisk for de som ikke er gode kjærester, de som ikke bryr seg om andres følelser, de som ikke klarer å gi slipp, de som er manipulerende, de som spiller på andres samvittighet. Denne typen vet jeg rett og slett ikke hvordan man blir kvitt. Jeg har ikke hatt noen som dette "etter" meg selv, men for noen år siden var jeg venn med en som nesten tok knekken på ei jente. Hennes store feil var at hun aldri vise ham en kald nok skulder. Hvis jeg skal komme med et forsiktig forslag, tror jeg cluet rett og slett er å ikke være det minste grei mot ham. I den grad du gir ham tilbakemeldinger synes jeg de bør være likegyldige. Ikke hyggelige, ikke slemme, bare komplett likegyldige og knappe. Men noen rask måte å bli kvitt ham på kan ikke jeg komme på. Anmeldelse kunne vært et alternativ (ikke for å få ham straffet selvsagt, bare for å la ham se at du mener at du ikke vil ha noe med ham å gjøre), men da må han ha nærmet seg deg mange ganger etter at du har sagt klart ifra at du ikke vil vite av ham på noen måte, og sånn er det kanskje ikke? Jeg vet jo ikke om han er sånn som jeg nå har antatt, men han virker slik gjennom det bittelille vinduet du har åpnet for oss. Jeg beklager selvsagt hvis du slettes ikke kjennes deg igjen i noe av det jeg har sagt! Lykke til uansett!
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2006 #17 Skrevet 4. desember 2006 Hei Jeg har ikke vært her på flere uker. Men jeg har litt mini-jetlag for øyeblikket og hva da bedre enn en tenketank som dette Utrolig nok, er det alltid et innlegg du relaterer til deg selv her inne. Jeg tror det kan være mange, mange grunner til at han skriver til deg og at det vedvarer så lenge. Ikke kjenner jeg ham, og ikke kjenner jeg deg, på samme måte som ingen av dere kjenner meg. Men jeg vet litt om det å ha vanskeligheter med å glemme noen. Personlig føles det så spesielt, at jeg har vanskelig for å pårope ham den samme opplevelsen. I så måte, dersom det nå var slik - så vil jeg si han er heldig. Og du ikke minst, må være, iallefall i øynene hans.. Svært spesiel. Som sagt, jeg kjenner dere ikke og dermed blir det nærmest umulig å si noe som helst om dette. Ikke har jeg lest hele tråden her heller. Leste overskriften og et par, tre av de siste innleggene og nå skriver jeg her.. Det med at han har dummet seg ut og burde ha holdt på deg om du betydde så mye, det er jeg selvfølgelig enig med deg i. Men det er lov å feile, er det ikke? Jeg håper det, for jeg feiler ganske ofte til tider. Jeg pleier å tenke slik, at så lenge man lærer noe fra feilene sine, så har man heller ikke feilet så stort. Selv om det sikkert kan føles slik. Dette blir bare vrøvl forstår jeg nå, og jeg sier vel egentlig ingen ting av interesse for deg her. Men jeg kan ikke annet enn å føle litt med denne fyren, for jeg vet hvor vanskelig det er når du møter noen som setter deg helt ut av spill. En som får deg til å sveve og gjør ting med deg du trodde var komplett umulig. Jeg vet om en slik jente, og de ting hun gjør med meg, er.. Du skulle sett henne. Sett henne slik jeg ser henne. De gangene jeg har møtt henne har jeg stått helt målløs. Hun er fantastisk i alt hun gjør. I alt hun sier. Jeg tror de fleste går glipp av det ved henne, og jeg kan ikke forstå hvordan det er mulig. Vel. Ingen råd eller noe slikt. Du får si og gjøre akkurat hva du vil. Jeg håper på det beste for deg uansett. For ham også. Men jeg tror også, at.. Uten å ha møtt noen som er slik for en, som hun er for meg, og kansje du er for han; Så er det kansje umulig å sette seg inn i hvordan det er? Jeg vet ikke. Det eneste jeg vet er at, før jeg møtte henne, så hadde jeg ingen grunnlag til å forstå noe slikt selv. Det endret alt. Lykke til hva enn du finner ut av
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2006 #18 Skrevet 6. desember 2006 Det er så enkelt at du bytter mobilnummer og sørger for at det ikke kan søkes opp på internett. Når du gir venner det nye nr så sier du samtidig fra at de ikke må gi det videre uten at du har sagt at det er gret. du bytter selvfølgelig mailadresse også. og så må du slette meldinger og mail som du får uten å lese de. aldri gi noe tilbakemelding. du har jo sagt ifra til han og det har ikke hjulpet. Ingen vits i å bruke mer krefter på det. Noen forstår ikke selv om de får inn ting med teskje
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2006 #19 Skrevet 6. desember 2006 Jeg hadde en slik beundrer som aldri ga opp. Til slutt fikk min mann nok og sendt han en mld der han ba han holde seg unna. Jeg skulle også være så "snill" at jeg ikke klarte å be han om å la meg være i fred. Det nytter jo ikke. Det er respektløst å kontakte en person som er i et forhold når du har fått beskjed om å la være. Din kjære behøver jo ikke å kjefte på fyren, en mld med "jeg får alltid lese de mld du sender og vi synes litt synd på deg" kan være like virksomt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå