Gå til innhold

Omgangssyke og diare..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på ett og ett halvt år fikk omgangssyke sist fredag,dvs 9 dager siden.. Har vært nøye med at han ikke har fått i seg melke produkter, og han har ikke kastet opp siden torsdag, men han har masse diare.. Hvor lenge varer omgangssyke? tips til hva jeg kan gjøre.. syns det er så ekkelt. redd han ikke får i seg næring!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg ville ringt legen og hørt med han/henne. Min erfaring med omgangssyken er at hele greien er over på 1-2-3, så den har aldri vart så lenge hos oss. Så jeg ville ha ringt legen og fått time. Man kan ikke gå i flere dager sånn som dette. Det er sikkert ingenting, men bedre å være på den sikre siden. Det er veldig viktig å få i han rikelig med drikke nå når han er syk. Mat er ikke så viktig, men det er drikke. Jeg håper gutten din snart blir frisk :klem:

Endret av Kittykat
Skrevet

Sliter med akkurat det samme her hjemme, vi bare passer på at hun ikke virker slapp og at hun får i seg masse væske. Så gir det seg nok.

Skrevet

Hei!

Hadde noe lignende selv i fjor sommer, omgangssyke som varte i over 1 uke, skikkelig ekkelt. Jeg ammet, og var redd det skulle gå ut over den lille.

Uansett, ta kontakt med lege og få ham sjekket.

Tips til drikke som kan stoppe diare:

Blåbærsuppe (blåbærsyltetøy kokes opp med vann til ok konsistens, evt. med litt potetmelsjevning og sukker)

Byggrynsavkok (kok opp, sil av, tilsett evt. sukker for smakens del)

Lykke til og god bedring til tassen!

Skrevet

Støtter meg til det de over sier om å kontakte lege..

Da gutten min hadde oppkast og diare i flere dager, fikk jeg tips om å gi ham avkok av havregryn iblandet blåbærsyltetøy... Da ble han frisk (kan jo ha vært tilfeldig, men verdt et forsøk...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...