Fairytale Skrevet 3. desember 2006 #1 Del Skrevet 3. desember 2006 Hei alle sammen som er singel her. Jeg lurer på om dere gleder dere til jul. Julen er jo ofte tiden det blir fokusert på forhold og kjærlighet. Jeg lurer på om julen får dere single i godt humør, eller om dere synes det er en tris årstid? Selv har jeg delte meninger om julen. Nå er jeg i forhold, men jeg har vært singel en stund og jeg husker jeg ikke likte julen noe særlig fordi jeg alltid! av uvitende mennesker ble stadig påminnet min singeltilværelse og alle lurte på hvordan det føltes å være singel i julen. Dumt, synes jeg fordi jule kan være akkurat like koselig som singel. Å feire jul sammen en person kan være like så koselig som å feire sammen med masse folk. Det er hva en gjør det til selv mener nå jeg iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 3. desember 2006 #2 Del Skrevet 3. desember 2006 Vel - jeg er singel, og jeg liker ikke julen. Men om det er fordi jeg er singel, det vet jeg altså ikke Veldig mange "dumme" kommentarer å få - og julen med barn og familie, det er jo også en slags påminnelse da. Så derfor liker jeg ikke sånne familiehøytider generellt. Det kan ligge mye bak en sivil status - signel eller ikke, som folk ikke vet om - og som de ikke har noe med. Ergo bør folk prøve å tenke litt - prøve å la være å fokusere på andres valg og liv. Men nyttårsaften er mye verre altså. Gruer meg bestandig til den - enten jeg sitter alene, er sammen med en kompis -eller på fest. Det er noe med den dagen - et slags "årsoppgjør" som for min del aldri blir slik jeg ønsker Vet jeg kan virke litt negativ når dette temaet kommer opp - men kanskje det også har en årsak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 3. desember 2006 #3 Del Skrevet 3. desember 2006 Jeg er enig i mye av det forrige bruker her skriver. jeg har aldri likt jula noe særlig. En ting er at alt skal være så fordømt "koselig", men jeg har alltid en bismak siden jeg vet at mange ikke har det så hyggelig. Og så liker jeg ikke det faktum at hele samfunnet skal stoppe opp, for det kan det jo faktisk ikke. Jeg har alltid pleid å jobbe i jula, og iår er ikke noe unntak. Jeg gleder meg til å jobbe, da det er en hyggelig jobb jeg har, og det ikke er noe julestemning på jobben. Jeg liker å hygge meg, det er ikke det, men jeg føler jeg blir kvalt av alle disse tradisjonene og kraveneog forventningene om at det skal være så "koselig" og ikke minst alt stresset som fører fram til jula. Jeg synes også tanken om å invitere de som ikke har nær familie er god. men hvorfor er det bare i jula man skal bry seg, hvorfor ikke holde kontakt med familien resten av året også? Jeg jobber som sagt hver jul, men jeg har mye kontakt med veldig mange i familien. For meg er det ikke nok å bare hilse på dem en gang i året som et pliktløp, men holde kontakten resten av året i stedet. Så kan heller andre "hygge" seg i jula uten meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 3. desember 2006 #4 Del Skrevet 3. desember 2006 Jeg har alltid blandede følelser for julen, men det er spøkelser fra barndommen. I dag velger jeg å gjøre ting som er morsomme og koselige. Men jeg har barn, og mye blir lagt tilrette for det. Heldigvis har gullet blitt 12 år nå, så endel felles interesser har vi. Vi har lite familie i nærheten, så i år skal vi mure oss inne med masse Disneyfilmer, playstation, singstar, og litt vennebesøk. Og nyttårsaften har vi fast tradisjon, den feirer vi hos en vennefamilie med masse barn, lite alkohol, stor takhøyde, og frokost kl 13 1. nyttårsdag. Og i år skal jeg sove MASSE i juleferien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DapperBloke Skrevet 3. desember 2006 #5 Del Skrevet 3. desember 2006 At jeg er singel spiller i hvert fall ingen rolle i jula. Jula feires sammen med familie og venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maksprell Skrevet 3. desember 2006 #6 Del Skrevet 3. desember 2006 Jeg gleder meg masse til jul selv om jeg er singel og kommer til å bli omgitt av plenty familie med barn og samboere. Blir liksom litt for dumt å grue seg bare fordi man er singel..orker ikke kaste bort krefter på akkurat det selv om jeg selvfølgelig mye heller ville ha hadd en kjæreste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest =tentacle= Skrevet 3. desember 2006 #7 Del Skrevet 3. desember 2006 Jeg feirer med nær familie, og heldigvis ingen slektninger som jeg ser så sjelden at de av høflighet må oppdatere seg på utdanning/jobb/kjærlighetsliv og andre tragedier hver gang de ser meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DapperBloke Skrevet 4. desember 2006 #8 Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) Jeg feirer med nær familie, og heldigvis ingen slektninger som jeg ser så sjelden at de av høflighet må oppdatere seg på utdanning/jobb/kjærlighetsliv og andre tragedier hver gang de ser meg ← Endret 14. desember 2006 av DapperBloke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liskat Skrevet 4. desember 2006 #9 Del Skrevet 4. desember 2006 Tja, tenker gjerne litt over at de fleste andre er i par (utenom nevøene mine som er litt små for denslags). Men jeg feirer jul med familien, så er jo ikke ensom. Likevel føler jeg meg litt ekstra singel når andre bemerker min evige status... Jeg er enig i at nyttårsaften er hakket verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mookie Skrevet 4. desember 2006 #10 Del Skrevet 4. desember 2006 Dette blir min første jul som singel på 10 år... Gruer meg helt klart litt, men tenker også at jeg jo skal feire den med min familie, og det blir veldig koselig Men uvant er jeg redd det blir, ikke til å stikke under en stol, det Ellers har jeg vel ikke den store julestemmningen enda, men det er jo lenge til jul så den kan plutselig komme Gleder meg ihvertfall til all deilig julemat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badlands Skrevet 4. desember 2006 #11 Del Skrevet 4. desember 2006 Jula er meir enn julaftan, og eg allierer meg med single venner og venninner og har ei lang liste med festar å sjå fram til, utanom dei vante familiemiddagane. Gruar meg bittelitt til nyttårsaftan klokka 12 (serleg sidan eg klarte å overbevise meg sjølv sist nyttårsaftan at eg garantert kom til å ha kjæreste innan eitt år... ). Men ein får ta alt med eit smil. var på julegrantenning i går, og sang av full hals rundt julegrana, saman med ørten par med barn. Ein får ikkje la seg hefte av slikt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 4. desember 2006 #12 Del Skrevet 4. desember 2006 Jul er stress. Kjæreste eller ei. Går bedre på selve julaften da. Da er det jo nesten over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusejenta Skrevet 4. desember 2006 #13 Del Skrevet 4. desember 2006 Jeg elsker julen! selv som singel.... En ting som dog er rart for meg det er julefeiringa. Siden både meg og exen har liten familie pleide vi å feire jul sammen. Så i fjor og i år blir det liksom litt tomt! Jul for meg handler om familie og gjøre andre glade Jeg elsker å gi gaver, spessielt å lage dem selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 4. desember 2006 #14 Del Skrevet 4. desember 2006 Jeg liker ikke julen. Det er fordi jeg har vokst opp i en familie hvor det bare er krangling og helvete da. Men i år har jeg bestemt meg for å boikotte hele jula og være alene hjemme. Det blir nok den beste jula på årevis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marie81 Skrevet 4. desember 2006 #15 Del Skrevet 4. desember 2006 Jeg er singel. Elsker jul og advent. Har flere gode single og ikke-single venner som jeg skal gjøre koselige aktiviteter med (bake, lage pepperkakehus, grøt-kveld, gløgg-kveld osv) Synes jul er en koselig tid hvor man har mange muligheter til å finne på gode, koselige ting med gode venner og familie. Nyttårsaften er litt stusselig, skulle gjerne feiret den med en kjæreste. Men skal feire sammen med flere gode venninner (som også er single..) i år og gleder meg til det !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sølvpilen Skrevet 5. desember 2006 #16 Del Skrevet 5. desember 2006 Jeg gleder meg veldig til jul, selv om jeg er singel. Jeg feirer sammen med den nærmeste familien min. Ingen av de maser på meg, om at det snart er på tide at jeg også finner meg en kjæreste og får barn, heldigvis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mela Skrevet 5. desember 2006 #17 Del Skrevet 5. desember 2006 Jeg elsker jula altfor mye til å legge noe merke til at jeg er singel. Har jeg kjæreste rundt denne årstida er det bare en bonus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 5. desember 2006 #18 Del Skrevet 5. desember 2006 Jeg gleder meg til jul, selv om jeg er singel. Skal feire sammen med venninne i akkuratt samme situasjon som meg, og det gjorde jeg ifjor også. Thank heaven for single venninner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*melis* Skrevet 5. desember 2006 #19 Del Skrevet 5. desember 2006 Jeg elsker jula, og det at jeg er singel har absolutt ingen betydning. Julaften feirer jeg sammen med familien og i romjula er det masse fester sammen med gode venner og gamle kjente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 5. desember 2006 #20 Del Skrevet 5. desember 2006 Jeg har et godt forhold til jula. Har nesten alltid feiret sammen med familie og egne barn. Denne jula skal jeg for første gang være helt alene. Drar innom familie på dagen på julaften. Så blir det hjem til juletre og julemiddag. Jeg ser faktisk fram til det. Sikkert lett for meg å si at det går greit siden jeg har valgt det selv. Nå gjenstår det bare å se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå