Gå til innhold

Vond lukt fra rør...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det lukter vondt av rørene på badet... Vet ikke helt hvor det kommer fra eller hvorfor det kommer...

Vi bor i et hus fra 1800-tallet, men hadde rørlegger i sommer til å spyle ut fordi det var blitt tett, så tror ikke det kan være derfor.

Er det noe jeg kan helle i boblebadssluket for å forhindre lukten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom rørene ikke blir brukt jevnlig vil vannet i vannlåsen/sluket tørke/stående og dermed blir det vondt lukt.

Hvis dere bruker boblebadet jevnlig ville jeg helt klorin i avløpet jevnlig for å se om det kunne hjelpe.

Skrevet

Men da rørleggeren var der, spylte han rørene fra boblebadet? Eller var han fysisk inne i sluket?

Veldig ofte hoper det seg opp masse drit i selve sluket og det må renses. Hos oss måtte vi dra frem dusjkabinettet og plukke ut en diger pose med guffe :forvirret: Plumbo osv renser bare rørene, ikke hele sluket.

Dersom vaskemaskin og alt går i samme sluk hoper det seg ofte opp litt.

Skrevet

Jeg tror han spylte fra kummen ute, var ikke tilstede. Vi deler rørnett med tre andre seksjoner... Det som gjorde rørene tette var fugemasse som flisleggeren vår hadde helt ut i toalettet :frustrert:

Vi har fått boblebadet støpt inn, så det blir et problem å komme til ved sluket, vi har innspeksjonsluke, men den er ved motoren...

Vaskemaskinen står i andreetage, er tilkoblet samme rørnett som resten av huset, men altså ikke samme sluk som karet...

Skrevet

En ting til: badet har bare vært i bruk siden august - helt nytt fra grunnen.

Skrevet
:ler: neinei, det er det absolutt ikke...Men, jeg tenkte på det du sa om sluket, at det kunne sitte mye i dét...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...