Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_sofie_*
Skrevet

Hei alle sammen.

Jeg er samboer med en mann som har barn fra før. Barna hans bor hos sin mor. Jeg har også barn fra før, og de bor sammen med oss. Greit for så vidt.

Nå er det sånn at søsteren til samboeren min har invitert sin familie(mor, far, søster og samboer med barn) + samboers eks med barn hjem til henne nå før jul. Vi er ikke inkludert. Jeg blir så eitrende sint. Skjønner at hun vil ha kontakt med tantebarna sine, men kunne ikke samboer og jeg tatt dem med, sammen med mine barn også? Føler meg ekskludert av hele familien, og har liten lyst å ha mer kontakt med dem.

Hva synes dere om dette? Ville det vært mer/mindre forståelig hvis samboer og jeg hadde felles barn?

Sofie

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Direkte frekt spør du meg. Mulig hun er venninne med ex en da? Uansett skjønner jeg at du reagerer. Han samboeren din sagt gjort noe i denne situasjonen?

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Jeg hadde blitt ganske fornærma, tror jeg.

Skrevet

Ja, dette var merkelig. Hva sier samboern din om dette? Og hvor lenge har dere vært sammen?

Skrevet

Hei alle sammen, og takk for svar.

Vi har vært sammen i ett år. Søsteren og eks-en er ikke venninner, men søsteren føler at hun vil ha mer kontakt med tantebarna enn hun har hatt tidligere(??). De bor et stykke unna hverandre. Ca en time med bil.

Samboeren min har spurt søsteren hvorfor ikke jeg og barna blir inkludert, men han mener vel i utgangspunktet at det er greit slik det er. Han er glad for at søsteren tar initiativ overfor barna hans, og at det skal bli mer samhold i familien. Han mener at jeg overdriver og overreagerer. Men det forandrer ingenting for meg. Jeg mener at det går ann å skape kontakt og samhold i familien uten at noen skal føle seg utenfor og tråkket på!

Jeg er temmelig fortvilet over dette, og det skaper stooore problemer i forholdet vårt.

Skrevet

Skjønner jeg at det gjør.

At samboeren din ikke forstår hvorfor du reagerer og feier det vekk som "overreagering" er helt latterlig.

Dette må du snakke med ham om og om han sier at du overreagerer igjen så er dere vel ganske forskjellige, evt er han feig eller egoistisk. Det er dine følelser som han ikke bryr seg om her. Det er hans søster og når han spør søstera så burde han vel ha fått et svar. Uansett burde du ikke la dette ligge om du tenker at du vil ha et langsiktig forhold med han. Jeg tviler på at han ikke klarer å sette seg inn i dine sko, da de fleste barn over 10 år er i stand til akkurat det. Blir bare litt irritert. :frustrert:

Skrevet

Synes din samboer burda ta seg en samtale med sin søster. Greit at hun ønsker mer kontakt med tantebarna sine, men det er da ingen grunn til å ekskludere broren sin med "ny" familie...

Kunne hun ikke bare bedt dere alle?

Hvis det er et problem er det mer naturlig å be dere med barna og heller be eks samboeren i en annen sammenheng... Hadde blitt :frustrert: jeg også...

Skrevet

Hei igjen.

Ja, det er akkurat det jeg mener. Kunne ikke heller eks-en kommet en annen gang, når ikke hele familien er samlet der? Nå viste det seg at moren og faren ikke skal dit, men likevel. Svaret hun hadde på hvorfor ikke vi kunne komme dit, var at det bare var for fettere/kusiner(og da seff foreldrene). Hun ville gjøre noe ekstra for sine tantebarn. Jeg skjønner det også, men tantebarna hennes er familien hennes uansett hvordan man vrir på det. Mine barn vil bare føle seg utenfor av sånt. Ikke at jeg har nevnt dette for dem med et ord.

Skrevet

Synes det var en ELENDIG unnskyldning for å ikke be dine barn. Skjønner at hun vil gjøre stas på tantebarna sine, men hvorfor i all verden skal det gå utover dine barn. Du bor jo sammen med hennes bror og er sånn sett en del av familien, og da bør de virkelig inkludere dere også.

Det koster henne ikke så mye ekstra energi å få inn noen ekstra.

Synes også det er merkelig at ikke samboeren din ser problemet her.

Han er jo tross alt reservepappa for ungene dine. Greit han ikke er faren, men han er jo en av de daglige omsorgspersonene. Burde jo da se problematikken ved å stenge dine unger ute. Hvordan skal de få et naturlig forhold til hverandre da...

Skrevet

Hei!

Tusen takk for støtte og forståelse fra dere. Det varmer, tro meg. Det er godt å vite at det ikke bare er meg som er vanskelig. Jeg skulle ønske samboer og familien hans kunne forstå mitt synspunkt, men det virker som det er nytteløst. Ser ut som det blir noen vonde år framover, hvertfall når det gjelder dette. :sur:

Skrevet

Det blir kanskje det.., men det er opp til deg selv om du gidder å bry deg med det eller ikke. Det er mange som ikke har det så greit med samboerens familie, men det går seg til allikevel.

Det som jeg synes er mest trist her er at samboeren din ikke forstår dine synspunkter.

Lykke til :klem:

Skrevet
Hei alle sammen.

Jeg er samboer med en mann som har barn fra før. Barna hans bor hos sin mor. Jeg har også barn fra før, og de bor sammen med oss. Greit for så vidt.

Nå er det sånn at søsteren til samboeren min har invitert sin familie(mor, far, søster og samboer med barn) + samboers eks med barn hjem til henne nå før jul. Vi er ikke inkludert. Jeg blir så eitrende sint. Skjønner at hun vil ha kontakt med tantebarna sine, men kunne ikke samboer og jeg tatt dem med, sammen med mine barn også? Føler meg ekskludert av hele familien, og har liten lyst å ha mer kontakt med dem.

Hva synes dere om dette? Ville det vært mer/mindre forståelig hvis samboer og jeg hadde felles barn?

Sofie

Frekt, sårende og ekstremt mangel på respekt!!! Kunne i det minste invitert dere samtidig?

Skrevet

Hmm.. det er mye rart som skjer med alle de nye familieformene vi har i dag. Men denne var merkelig synes jeg. Jeg har selv to barn fra før og fikk for et par år siden ny samboer. Han har lite kontakt med sin familie. Men før jul ringte hans søster, presenterte seg veldig høflig og spurte litt forsiktig hva hun kunne finne på til mine barn til jul og om vi kunne tenke oss å komme på kaffe en ettermiddag i jula ( min kjære ble selvfølgelig invitert han også... ;) ) Ganske enkelt fordi hun syntes det var hyggelig med flere barn i familien; blodsbånd eller ikke.

Jeg har også "uekte" tantebarn. Kunne da ikke falle meg inn å utelukke de i familiesammenghenger bare fordi de ikke er "ordentlige " tantebarn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...