Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Trenger litt råd jeg. Vi har vært sammen i 1 1/2 år, og har bodd sammen i ca 6 måneder. Vi bor i Trondheim. Da vi møttes, bodde han i en leilighet i sentrum, og jeg i et lite hus ca 10 min fra sentrum med buss. Det er likevel ganske sentralt, bare et par minutter å gå til bussen, gåavstand til butikk osv. Da leiligheten hans var alt for liten for to, bestemte vi oss for å flytte inn sammen hos meg.

Dette har jo gått bra, og vi har det veldig bra sammen. Men nå i det siste har det blitt en del diskusjoner angående fremtiden. Vi har tenkt på å bygge ut huset, da det er alt for lite til å danne et permanent hjem.

Men jeg føler at han heller ville bodd i en leilighet i sentrum..... Han sier han liker seg her, vi har veldig fin hage og vi steller mye i den osv..... men likevel poengterer han ofte at ting er så tungvint: vanskelig å gå ut og ta en øl og bare rusle tilbake, vi får ikke så mye besøk her osv.

Jeg er redd for å sette i gang prosessen med å bygge ut. Redd fordi jeg er usikker på om han vil bli lykkelig her. Trenger at han er 100 % med på prosjektet, og har ikke lyst til å presse det gjennom uten han. I et øyeblikk vil han, og i det neste snakker han om hvor tungvint det er.

Jeg prøver å ikke presse frem dette, har heller ikke umiddelbar trang til å bygge ut. Noe han har, om vi skal bli boende her. Han synes det er alt for lite.

Noen tanker?

Corine

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han synes det er altfor lite som det er, er det lite sannsynlig at han vil få noe større å bo i om dere kjøpte leilighet i sentrum, i hvert fall. Jeg kjenner problemstillinga, vi bor selv i ganske stort hus ca 40 min med buss fra et bysentrum, og selv om vi "trenger" å ha den plassen (hjemmekontor/arbeidsrom o.l) og stortrives med fin hage og stillhet, ER det et dilemma at det er mer tungvint å komme seg på kafè, på byen, gå ut og spise osv.

Vi bor ikke permanent her, og når vi skal på husjakt om et års tid, kommer vi til å måtte veie sånne ting du nevner mot hverandre. Og vi kan nok ikke få både i pose og sekk, pga økonomiske begrensninger. Så jeg tror det bare "må" bli sånn - at man kanskje alltid vil finne et par ulemper med den boformen man har valgt, samme hvor fornøyd man er med fordelene. Og ti minutter med buss er jo ikke langt, da - med mindre dere bor i bratteste Byåsen går det fortsatt an å gå hjem uten for store anstrengelser...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...