Curry Skrevet 3. desember 2006 #1 Del Skrevet 3. desember 2006 Dette er pinlig! Jeg surfet for en stund siden på nettet for å finne noen "nye" julekakeoppskrifter. Og jeg fant en! Kjøpte inn hasselnøtter og brunt sukker, men hva i hule var det jeg skulle lage? Klarer ikke å huske hva det var! Ikke noe sjokolade i kakene iallefall, men altså brunt sukker og hasselnøtter. En julenøtt fra meg; hva tenkte jeg på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 3. desember 2006 #2 Del Skrevet 3. desember 2006 Karameliserte hasselnøtter? Fruktkake? Sånn med masse tørkede frukter og nøtter og sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Brite Skrevet 3. desember 2006 #3 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Endret 3. desember 2006 av Rainbow Brite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Curry Skrevet 3. desember 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 3. desember 2006 Takk for forslag og trøstende klem! Nå begynner jeg å lure på om jeg tenkte på noen slags cookies jeg altså, men med sjokolade i. (Men klok av skade kjøpte jeg nok ikke sjokolade samtidig med de andre ingrediensene for da hadde jeg nemlig ikke hatt den sjokoladen den dagen jeg skulle ha bakt allikevel ) Noen som har noen gode cookiesoppskrifter på lager da? (Får heller kjøpe sjokolade den dagen jeg baker!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjellsippa Skrevet 3. desember 2006 #5 Del Skrevet 3. desember 2006 Vet ikke hva du skulle lage, men hvis du har lyst til å lage noe annet godt, er disse kakene kjempegode. Du må ha sjokolade i tillegg da. Cookies 225 g margarin romtemperert 2 ½ dl brunt sukker 2 dl farin 2 egg 1 ts vaniljesukker 5 dl hvetemel 1 ts bakepulver 150 g dronningsjokolade 100 g hasselnøtter Sett ovnen på 175 grader. Hakk sjokolade og hasselnøtter. Bruk gjerne foodprocessor, men vær forsiktig så det ikke hakkes for mye. Det må være litt biter. Rør margarin, begge typer sukker og egg skummende. Bland i resten av ingrediensene. Klikk ut 45 kaker på minst 3 stekebrett (15 på hvert), som er dekket med bakepapir. Hvis brettene er små må du ha færre kaker på hvert brett. De flyter ganske mye ut. Stek på 2. rille 15 – 20 minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Curry Skrevet 3. desember 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 3. desember 2006 Tusen takk Fjellsippa! Her har jeg jo alle ingrediensene unntatt sjokoladen! Denne skal jeg prøve! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Perfekt biff Skrevet 3. desember 2006 #7 Del Skrevet 3. desember 2006 Jeg tenkte også Cookies. Det må jo være fremtidens julekaker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjellsippa Skrevet 3. desember 2006 #8 Del Skrevet 3. desember 2006 Bare hyggelig Dette er blant mine favoritt kaker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå