Gå til innhold

Svinestek

-frøya-

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha svinestek til middag idag.....men er det noen som vet hvor mange grader den skal stekes på?Og om det er best å brune den litt i panne først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker å langsteke stek, uansett hva slags stek. Legger det inn i stekepose eller pakker det inn i aluminiumsfolie. Legger den i langpanna, har litt vann oppi, setter ovnen på 200 grader, midt i ovnen i ca 3 timer. Etterfyller med vann.

Noen ganger står steka lenger inni, da skrur jeg ned tempraturen til rundt 150 grader etter et par timer. :)

Det blir alltid godt, og såklart krydrer jeg godt med piffekrydder slik at sjyen blir god å lage saus av. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steketermometer er genialt når du lager steik! Så blir den hverken for rosa eller for tørr.

Jeg bruker leirgryte når jeg lager steik, så jeg vet ikke hvor varmt det skal være uten, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier steke ved ca. 180 grader i 2 timer (i leirgryte). Da blir den gjennomstekt, men likevel saftig. Som oftest er mine steker på litt over en kilo, så hvis du skal ha større så må du selvsagt øke tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...