Gjest Toro_Jenta Skrevet 3. desember 2006 #1 Skrevet 3. desember 2006 jeg kunne tenke meg å få tatt en vannprøve fra brønnen vår. noen som har gjort dette. hva koster det`? Hvor får man gjort det?
Sukkersøta Skrevet 3. desember 2006 #2 Skrevet 3. desember 2006 Hadde akkurat tenkt å legge ut et innlegg om det selv. Vannet som er her i leiligheten min smaker helt forferdelig. Jeg lurer virkelig på om det inneholder noe "grums" eller noe???
Kayli Skrevet 3. desember 2006 #3 Skrevet 3. desember 2006 Ta kontakt med kommunen (teknisk etat). De har det utstyret du trenger. I min kommune tar vi vannprøver selv, med de retningslinjer og utstyr vi får hos kommunen. Så leverer vi prøvene til dem, og de sender dem til næringsmiddeltilsynet sammen med sine egne prøver. Analysen får du etter et par dager. Husker ikke prisen, da..., men tror ikke det er avskrekkende. Kanskje ulik praksis etter hvor du bor, men i alle fall; kommunen er den rette å henvende seg til.
Sukkersøta Skrevet 3. desember 2006 #4 Skrevet 3. desember 2006 Finnes det noe en kan teste med selv, tenker..skal bare teste vannet fra springen her i leiligheten....
Vimseguri Skrevet 7. desember 2006 #5 Skrevet 7. desember 2006 Du kan ikke teste selv i hvert fall. Her jeg jobber driver vi med analyser av vannprøver, både fra private og kommunen. Når du har en brønn og ønsker anlyse av vannet så må du ta kontakt med et laboratorium der du bor for å få prøveflasker. En vanlig drikkevannsnalyse koster rundt 700 kr. Da får du sjekka mikrobiologiske parameter( at du ikke har for mye bakterier i vannet) og noen kjemiske som pH, fargetall og turbiditet. Laboratoriene rundt omkring kan selvsagt analysere for andre ting også dersom du betaler for det ;-))
Elodi Skrevet 7. desember 2006 #6 Skrevet 7. desember 2006 Vi har kommunalt tilknyttet vann da, og vi ringte kommune fordi vi ikke var fornøyd med vannkvaliteten. De kom og tok en vannprøve som ble sendt til analyse. dette betalte vi ikke noe for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå