Gå til innhold

Dere som jobber i klesbutikk

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

En kunde kommer inn i butikken og vil levere tilbake/heve kjøpet av en ullgenser. Genseren har krøpet i vask og passer ikke lenger.

Hvordan takler og løser en denne situasjoenen? Kan noen hjelpe?

Endret av Lanyah
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber ikke i butikk jeg..., men er det ikke litt avhengig av hva slags vaskeanvisninger det er på genseren og sånt da? Virker litt vanskelig å svare på dette spm uten mer info... ?

Skrevet

Ullgenser skal jo ikke vaskes. Oppgaven fortalt jeg kunne bruke Forbrukerrådet, men jeg fann ikke noe mye informasjon der.

På en side, er det jo selgers jobb å informere om vask osv., men på en annen side på burde jo kunden lese vaskeanvisningen på genseren før den vaskes. Samtidig skal vi alltid være på kundens side, òg vise forståelse. Vet det er vanskelig spm., men det er derfor jeg spør...

Tenkte kanskje en som jobber i klesbutikk har litt peiling på hvordan en skal behandle klagebehandlinger på en penest mulig måte.

Skrevet (endret)

Hvis hun fulgte vaskeanvisningen: pengene tilbake.

Hvis hun ikke fulgte vaskeanvisningen: ingen penger tilbake. Enkelt og greit. Klarer ikke folk å lese det som står på genseren får de skylde seg sjøl :)

Endret av La Luna
Skrevet

Hvordan bevise at man har fulgt/ikke fulgt vaskeanvisning?

Skrevet

Man kan ikke bevise det hverken den ene eller den andre veien. Så derfor er det nok enklest, og best for butikkens rykte, at man tar genseren tilbake. Det tar seg ikke ut å stå og krangle med kunder om hvorvidt de snakker sant eller ikke.

Men dette bør jo hver butikk/-kjede ha en klar politikk på, samme hva slags varer det gjelder.

Jeg for min del hadde ikke gått tilbake til butikken med en genser jeg hadde ødelagt fordi jeg hadde behandlet den feil...

Skrevet

Står det at genseren kan vaskes hadde jeg byttet. Hadde det stått rens så hadde jeg ikke byttet. Og i enkelte gensere står det jo krympeprosent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...