Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal lage stekt andebryst med valnøtt og granateplesaus, men er i tvil angående tilbehøret. Tenker jeg lager rød villris, men hva slags grønnsaker? Har grønne bønner, aubergine, squash, paprika, løk, tomat ++ og har lyst på noe med litt midtøstenstil. Granateplesausen er smaksatt med f.eks. kanel, og gir et preg av midtøsten.

Vet det er seint, men forslag? :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Muligens litt sent, men her er en omtrentlig beskrivelse av en marokkansk salat jeg har oppskrift på (men foreløpig ikke har forsøkt selv):

Aubergine og squash skjæres i staver, og blancheres i 2 min i kokende vann. La renne godt av, og press forsiktig ut væske med baksiden av en tresleiv. Mens de ennå er varme, har du over charmoula, dvs dressing av olivenolje, sitron, rødvinseddik, rå hvitløk, paprikapulver, spisskummen og frisk koriander.

Jeg har forsøkt dressingen til fiskeretter, og der er den ihvertfall veldig god. :)

Skrevet

Litt seint, men jeg legger den salaten på minnet til en senere anledning. Den ser nydelig ut. :)

Ble til at jeg laget grønne bønner med rødløk, hvitløk og frisk tomat (og en dråpe tørr sherry..). :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...